• lillamye

    vad kostar det raka en katt?

    min halvnorsk har blivit så tovig trots mitt borstande+ jag har klippt av han massa tovor men nu är det så mkt så jag funderar på raka han,

    men vad kostar det? måste dom söva han då el får han lugnande MED?

  • Svar på tråden vad kostar det raka en katt?
  • Neli

    Priset beror på om han behöver sövas eller inte. En del går att raka ändå,
    andra inte. Tyvärr vet jag inte några exakta priser.

  • lillamye

    har ju aldrig rakat han förr så jag vet inte hur han reagerar på maskinen

  • kodoktorn

    Man brukar börja med att ge lugnande om det inte funkar på det - mycket tovig så att det gör ont eller att de ändå blir rädda för klippmaskinen söver man helt - är dock inte särskilt komplicerat på en katt, kostar nån krona mer.

  • katol732

    Det bästa du kan göra är att ringa till olika djuaffärer och kolla om de kan klippa din katt. Oftast är de så duktiga att de kan klippa katten utan några medel. Det beror på hur rädd din katt är annars mot konstiga ljud. Passa på att fråga vad som händer om det inte går att klippa din katt, om du måste betala fullt pris eller om de har något lugnande de kan ge katten för att fullfölja behandlingen och vad det i sånt fall kostar. Lycka till Cool

  • LuMa

    När vi lejonrakade vår hos veterinären så tog dom 78€ för det har jag för mej, dvs strax under 800 sek.
    Då gav dom honom lugnande också..

  • basio

    Jag betalade 1400 kr för att ta bort tovor på min katt, det var ingen lejonrakning eller så utan de tog bara bort tovor och rakade lite på magen. Det var baserat på tid och om de behövde narkos (vilket behövdes till min katt).

  • Ville Mor

    Jag har lejonklippt min katt 1 gång i halvåret av samma anledning. Har lämnat in honom till en hund/kattsalong som klipper och badar katter och hundar. Jag har betalat 300 kr för bad, klippning och kloklippning.


    Ville 071203 * Tess 090921
  • Buster78

    Hos vet häromkring ligger det mellan 500 och 800 kr.

    Jag har lämnat in min Frans 2 ggr, men dom tar bara bort tovor, och lämnar resten, så här såg han ut sist:



    Han va inge nöjd med sin nya mohikanfrissa, men dom ville inte ta mer då detta va mitt i vintern!
Svar på tråden vad kostar det raka en katt?