• makeupgirl

    Ersta gbp någon?

    :Någon som varit på bedömning eller fått op på Ersta? Har tid i början av sep och är nervös, vad kan jag vänta mig. Blir de flesta opererade som kommer till bedömmning? Så länge man uppfyller bmi. Hur lång tid efter bedömm fick ni er operation och hur snabbt tappar man vikten? Tacksam för svar

  • Svar på tråden Ersta gbp någon?
  • Ylwis

    hej! har inte varit i Ersta men är opad och kan varmt rekomendera www.viktdropp.se som är en sida för de som vill veta mer, ska eller är opade.


    Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010
  • makeupgirl

    Jag har hittat den tråden, det var bara så otroligt många sidor att gå igenom, så jag tänkte att jag gör ett försök att fråga om någon svarar. Tack!

  • Kickan83

    Hej! jag har en tid nästa vecka, den 17 närmare bestämt... Var också sugen på att veta lite om hur lång tid från första mötet till man får opereras (om man nu får ett ja;) )


    Har också hittat den stora tråden men som sagt, det är rätt mycket att gå igenom.


     

  • makeupgirl

    Åh vad skönt för dig. Vad frågade de om? Något man ska tänka särskilt på? Sa det hur lång tid det skulle ta innan du blev op?

  • Kickan83

    Läkaren frågade vad jag gjort innan för att gå ner i vikt, varför just jag skulle bli opererad..
    Men själv tyckte jag att jag var grymt oförberedd eftersom tåget kom in senare till stockholm och min väl tilltagna tid krympte å innan jag var på plats då hade jag 5 min till godo. Men fick väl ur mig något vettigt ändå eftersom han godkände mig :)

    Och runt 3 månader skulle det ta,kan vara lite mer nu efter sommaren!Skriver när jag fått kallelsen

  • Kickan83

    Hej igen... Jag har fortfarande inte fått min kallelse... Men jag ringde ner å hörde på ett ungefär, och det var 17 st före mig i kön och de tog  in 2 per vecka.  Så omkring v.48 räknade jag. Men vi får se när brevet kommer!

Svar på tråden Ersta gbp någon?