• Susann­aT
    Äldre 9 Aug 12:51
    1659 visningar
    16 svar
    16
    1659

    Viktklubbare

    kom hit o stötta varann!


    Idag (9/8-2010) har jag gått med i viktklubb.se så man kan säga att jag e nu en viktklubbare. och söker andra viktklubbare som vill stötta varann. :)

  • Svar på tråden Viktklubbare
  • artax
    Äldre 9 Aug 13:32
    #1

    jag har varit medlem men är inte längre, funderat på att gå med igen..... vad kostar det nu? :)

  • Susann­aT
    Äldre 9 Aug 13:38
    #2

    3 månader- 298kr ( 99kr i månaden)
    6 månader- 398 ( 66kr i månaden)
    12 månader- 498 ( 42kr i månaden)

    ja det e ba hänga med. :D skulle va kul om man får ihop ett gäng så man kan stötta o byta recept och hålla upp varandras motivaion. :)

  • artax
    Äldre 9 Aug 13:45
    #3

    det låter iofs ganska kul.. :) har en tråd här på fl där vi peppar varandra att gå ner innan det förhoppningsvis börjat komma + i tråden men fl är ganska segt tycker jag.

    Hur mkt har du tänkt attgå ner och på hur lång tid? :) *nyfiken* 

  • Susann­aT
    Äldre 9 Aug 20:49
    #4

    det e en hel del. 25 kg hade jag tänkt. gick ned en del efter barn nr 2 men gick upp allt igen. och nu har jag börjat tränat.. eller gjort det i typ 3 månader. o redan nu förlorat 12 cm men tyvärr inget i vikten. :(

  • artax
    Äldre 9 Aug 21:40
    #5

    wow 12 cm! det är ju super bra! :)

    Jag vill gärna gå ner  17 kg.. men jag är väldigt nöjd om jag går ner 14 och bara nöjd om jag går ner 7gk.. haha många mål.. men vi vill väldigt gärna bli gravida så vi får ser hur mkt jag hinner innan vi får ett plus.. :)

  • Susann­aT
    Äldre 11 Aug 06:56
    #6

    ja man blir glad för lilla minsta. iallafall jag. och små mål e bättre än stora.. min första e 15kg. sen tar jag 10kg till. men huvudsaken är att komma igång iallafall.. o redan nu efter 2 dagar av viktklubb visade vågen 200g mindre. inte mkt egentligen men för mig som vågen har stått still e det bättre än ingenting. :)

  • Äldre 15 Aug 15:33
    #7

    Jag ska nu satsa på VK  igen. Var med för en del år sen och gick ner 15 kg, men har nu några kg, efter att ha fått min son i okt, som jag vill bli av med. Gick visserligen ner allt direkt men har några kilo sen gammalt och känner att kroppen är allmänt sladdrig och vill göra något  åt det innan det förhoppninsvis blir dags för barn nr 2...

  • Äldre 15 Aug 15:35
    #8

    Jag är med där, har vart sedan 2006. Hänger gärna på! Gått ner 65 kg redan med dom, ca 18-22 kvar.


    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Susann­aT
    Äldre 15 Aug 17:00
    #9
    emsika skrev 2010-08-15 15:33:20 följande:
    Jag ska nu satsa på VK  igen. Var med för en del år sen och gick ner 15 kg, men har nu några kg, efter att ha fått min son i okt, som jag vill bli av med. Gick visserligen ner allt direkt men har några kilo sen gammalt och känner att kroppen är allmänt sladdrig och vill göra något  åt det innan det förhoppninsvis blir dags för barn nr 2...
    roligt med fler som vill stötta. :D  ja min kropp han inte återställa sig ordentligt innan vi blev gravida med nr 2. men nu så. :)
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-15 15:35:27 följande:
    Jag är med där, har vart sedan 2006. Hänger gärna på! Gått ner 65 kg redan med dom, ca 18-22 kvar.
    OJ 65KG! det e mkt det. grattis till viktnedgången :D 

    började i måndags o redan gått ned 1.6kg. :D
  • Äldre 15 Aug 17:50
    #10
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-15 15:35:27 följande:
    Jag är med där, har vart sedan 2006. Hänger gärna på! Gått ner 65 kg redan med dom, ca 18-22 kvar.
    Wow, jag är otroligt imponerad! Känns helt rätt att va i samma tråd som dig. Jag som har svårt att motivera mig nog för att gå ner typ 5-10 kg... Kan nog lära mig en hel del där  
    Skrattande
  • Äldre 15 Aug 18:45
    #11
    SusannaT skrev 2010-08-15 17:00:57 följande:
    roligt med fler som vill stötta. :D  ja min kropp han inte återställa sig ordentligt innan vi blev gravida med nr 2. men nu så. :)
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-15 15:35:27 följande:
    Jag är med där, har vart sedan 2006. Hänger gärna på! Gått ner 65 kg redan med dom, ca 18-22 kvar.
    OJ 65KG! det e mkt det. grattis till viktnedgången :D 

    började i måndags o redan gått ned 1.6kg. :D
    Tack! Grattis till dej också, skitbra jobbat!
    emsika skrev 2010-08-15 17:50:25 följande:
    Wow, jag är otroligt imponerad! Känns helt rätt att va i samma tråd som dig. Jag som har svårt att motivera mig nog för att gå ner typ 5-10 kg... Kan nog lära mig en hel del där  
    Skrattande
    Tack! Kul att kunna motivera, gör mig glad när du säger så

    Nu ska jag träna, har nämligen en utmaning med en kompis att träna varje dag i 30 dagar och bränna 250 kalorier varje dag. Inne på dag 7 nu!
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Susann­aT
    Äldre 16 Aug 23:36
    #12
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-15 18:45:06 följande:
    Tack! Grattis till dej också, skitbra jobbat!
    emsika skrev 2010-08-15 17:50:25 följande:
    Wow, jag är otroligt imponerad! Känns helt rätt att va i samma tråd som dig. Jag som har svårt att motivera mig nog för att gå ner typ 5-10 kg... Kan nog lära mig en hel del där  
    Skrattande
    Tack! Kul att kunna motivera, gör mig glad när du säger så

    Nu ska jag träna, har nämligen en utmaning med en kompis att träna varje dag i 30 dagar och bränna 250 kalorier varje dag. Inne på dag 7 nu!
    tack. :) åhh fan det där skulle man oxå behöva. bara så att man får upp motivationen.. :D vad tränar du?
  • Äldre 17 Aug 08:25
    #13
    SusannaT skrev 2010-08-16 23:36:04 följande:
    tack. :) åhh fan det där skulle man oxå behöva. bara så att man får upp motivationen.. :D vad tränar du?
    Tränar med mitt Wii fit plus och Biggest Loser spelet på Wii, skitsköj och svettigt!
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Äldre 18 Aug 09:43
    #14

    Jag tänker varje dag att jag ska träna med mitt wii fit och wii active, och så varje kväll konstaterar jag att nähä, det blev inte idag heller. Fattar inte vad jag håller på med hela dagarna istället. Eller tja, att jaga en 9 månaders som kryper snabbt som attan och pillar på allt han inte får tar ju oxå en del tid... Men ändå! Självklart borde jag kunna få in det i mitt fullspäckade schema :)

    Tyvärr lyckades jag få en brakförkylning i måndagsoch bara snörvlar och har feber så min stora nystart är lite misslyckad än så länge. Men skam den som ger sig. Jag blir bara mer laddad att träna när jag mår bättre!

    Vi kan väl sätta samma mål, att träna bort minst 250 kcal per dag!

  • Susann­aT
    Äldre 18 Aug 14:53
    #15
    Göteborgsbruden skrev 2010-08-17 08:25:41 följande:
    Tränar med mitt Wii fit plus och Biggest Loser spelet på Wii, skitsköj och svettigt!
    biggest loser? vad går det ut på? ja man kanske borde damma av wii boarden o börja träna på den :P
    emsika skrev 2010-08-18 09:43:43 följande:

    Jag tänker varje dag att jag ska träna med mitt wii fit och wii active, och så varje kväll konstaterar jag att nähä, det blev inte idag heller. Fattar inte vad jag håller på med hela dagarna istället. Eller tja, att jaga en 9 månaders som kryper snabbt som attan och pillar på allt han inte får tar ju oxå en del tid... Men ändå! Självklart borde jag kunna få in det i mitt fullspäckade schema :)

    Tyvärr lyckades jag få en brakförkylning i måndagsoch bara snörvlar och har feber så min stora nystart är lite misslyckad än så länge. Men skam den som ger sig. Jag blir bara mer laddad att träna när jag mår bättre!

    Vi kan väl sätta samma mål, att träna bort minst 250 kcal per dag!


    hehe jaa jag har samma proböem här när det gänner wii fit. jag kollar på den.. funderar men sen så skiter det sig iallafall.. iofs så tränar jag ju på crosstrainern ist. men iallafall.. vill ju variera min träning med mer än bara crosstrainer. dock har jag tyckt att den e bra för att då hinner man träna 30 min intensiv medans lillen sover o stora tjejen kollar på film. o på den tiden har man hunnit bränna runt 250 kalorier. 

    Ja jag sätter gärna att man tränar 250 kcal mer dag.. skulle va kul med en utmaning.. blir annars bara så slö.
  • JoJo02
    Äldre 2 Jan 13:13
    #16

    Fråga, gick med i vk idag. Har redan stött på problem, försöker lägga in eget livsmedel och lyckas inte få uträkningarna rätt. Hur ska man tänka?
    Försöker lägga till en pulversås och man lägger ju in per 100g, men i varje påse är det bara 43g och man äter ju bara en liten del av en påse.

    Hur gör ni?

Svar på tråden Viktklubbare