Ninus skrev 2011-01-07 12:41:58 följande:
Så mysigt att läsa om er upplevelse Haligh! Gud vad jag längtar nu!
Är inte orolig alls inför förlossningen, och DET oroar mig! Orolig för att jag ska få panik där och då, istället för att vara smånervös redan nu. Kanske helt obefogat, men man har ju aldrig varit med om något liknande innan så det går inte att föreställa sig.
Ni som fött barn, gör det så ont att man tappar besinningen, eller är det trots allt hanterbart? Går det att förklara hur det känns?
Jag var inte heller ett dugg oroad inför förlossningen, såg på nåt sätt verkligen fram emot det! På slutet ville man bara att de där sammandragningarna som jag haft så länge skulle börja göra ont så det satte fart nån gång

Det är ju fascinerande på så sätt att det liksom inte är nån återvändo, och jag kan iaf säga som förstagångsföderska att jag tycker att det är obeskrivligt, så oerhört intensivt. Och visst tusan gör det ont, väldigt ont under värkarna men så mellan inte alls! Och så fort det är klart och man sitter med sin bebis så gör det inte ont alls längre, så häftigt, som ett klimax verkligen! Inte kommer du få panik, jag tyckte att hjärnan inte riktigt funkade under tiden, det är lite dimmigt allt (kanske lustgasen

) så barnmorskan fick mest kommunicera med pappan för en annan kunde inte säga mkt vettigt

Nej du har en häftig upplevelse framför dig!!!
Fascinerande över hur snabbt kroppen återhämtar sig, har mått så himla bra under graviditeteten men också nu efter förlossningen, hade det inte varit för alla stygn därnere så känns det som att jag kunde gå hur mkt som helst! Och magen syns knappt längre, lite slappt skinn mest
Det går knappt att ta sig ut med vagnen, det är ett riktigt styrkepass! Här skottas det verkligen dåligt så det är en pärs bara att ta sig ut till trottoare...tur att man iaf inte kan gå så långt än för det skulle vara frustrerande annars att mest vara inomhus! Om ett par dagar börjar sambon att jobba så jag hoppas att det blir lite bättre vinterväder för annars blir jag npg knasig av att inte kunna ta mig nånstans, den lilla sover ju mest hela tiden!
Sigrid kom 5 dagar efter BF, men egentligen höll det ju på 4 dagar+ sen drog det över lite så hon kom strax efter midnatt den 30/12.
Vi har inte gått ut med bärselen än, det kan man säkert, man kan väl dra jackan över? TYcker det känns så jäkla halt bara så jag väntar nog lite. Vi har haft först vanliga kläder och sen en overall, som är lite luddig och varm (inte fleece men det är säkert bra!) och sen åkpåsen (det finns en sån inbyggd i liften) och lagt på vindskyddet på vagnen. Nu har det ju inte varit så kallt utan mest snöigt, men jag tycker också att det är skitsvårt att veta, man får prova sig fram och känna efter!
Snart Roszi är det ju dags för dig!!! Lycka till!!
Ses jättegärna nån dag, helst på nåt fik där vagnen kan stå ute