30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Grattis LadyMy!!!!!
Tänk nu är du tvåbarns mamma, det är en otrolig prestation bara det, jag tycker du är helt fantastisk!!
Sist när jag fick olivia så fick jag också ENORMA bröst och mjölken rann till ganska snabbt och det kom VÄLDIGT mycket, det var till och med så att det bokstavligen sprutade ur brösten som fontäner och jag fick ligga med inkontinensskydd i sjukhus sängen som de fick byta med jämna mellanrum... men det brukar stabilisera sig ganska fort (eller som sagt två veckors regeln.. det är nästan alltid förjävligt första tvåveckorna innan det vänder, tror det tog en vecka ungefär innan det var "typ ok" och sen en vecka jobbigt men mycket bättre) kommer ihåg att jag tyckte det var skönt att duscha varmt och länge på brösten...min bm sa att om du har mycket mjölk kan du varva med flaska ganska omgående, dels för att låta både brösten vila lite och för att kunna få lite avlastning, fast det var tydligen inget som bm "får" säga eftersom man avråder från det är för att man vill att mjölkproduktionen skall hinna komma igång ordentligt.. men det verkar den ju uppenbart ha gjort för dig
Jag själv har haft fullt upp med att boa klart här hemma.. vi målar, städar, putsar fönster mm och pysslar in i det sista. Jag tycker det är ganska skönt att hålla mig sysselsatt för att slippa oroa mig för operationen och vad som komma skall och dessutom inte gå och längta och vänta ihjäl mig...
Träffade bm igår och trodde vi skulle gå igenom allt, skriva sammanfattning, förlossningsbrev, välja barnavårdscentral mm som man tydligen skall göra i v 37 men det var bara "hej, blodtryck och mäta mage och hejdå!" jag var där i max 5 min, blev lite förvånad. Har ni andra haft detta samtal och när i såfall?
Fick däremot träffa läkaren idag, han är helt underbar! vi gick igenom exakt steg för steg vad som kommer att hända och vi pratade till och med om vad vi skulle lyssna på för typ av musik under operationen hahaha
Nu skall jag vanka mig ner på stan en stund och fika med en kompis... kladdkaka idag kanske?