• veronicamamman

    3åring som kräks utan anledning...psykiskt?

    Min son som är 2år & 10 månader har sedan en månad tillbaka kräkts helt utan anledning.  Han spyr en-två gånger och sedan är han hur pigg som helst igen. Det händer också ALLTID innan läggdags! En gång har det hänt mitt på dagen. Han har inte feber i samband med att han spyr, har inte ont i magen, lite blek har han varit efteråt men sen hur pigg som helst igen som sagt.

    Vi har varit i kontakt med läkare men de säger att inget är fel. Så nu tror jag nästan att min lille kille spyr för att han får ångest eller blir nervös  vid läggdags. Kan det vara så?!  Han har sovit själv i eget rum sedan i maj men det har alltid gått bra innan.

    Detta händer från 0-2gånger i veckan.

    Någon som varit med om något sådant här? Vad gör man?!


    veronicamamman.blogspot.com Alfred-05 Elmer-07 Willy-10
  • Svar på tråden 3åring som kräks utan anledning...psykiskt?
  • olalala

    vad har han ätit? Hur mycket? En del barn kräks när de äter för mycket o för snabbt.
    ger ni honom välling inna läggdags (efter middagsmat)? prova att ge mindre välling el ingen alls

  • veronicamamman

    Han äter alltid "normalt" med mat och får ingen välling vid läggdags. Kvällsmat äter han kanske en timme innan läggdags, har provat att inte ge någonting alls men det har hänt att han spytt ändå. Har sett över hur han äter eftersom jag tänkte att det beror på det men kan inte hitta något som avviker.


    veronicamamman.blogspot.com Alfred-05 Elmer-07 Willy-10
  • olalala

    Jag tycker du borde propsa på ytterligare utredning hos sjukvården, för säkerhets skull.
    Skriv ner exakt när o hur han kräks så du kan ha säkra uppgifter om det när du går till BVC.

Svar på tråden 3åring som kräks utan anledning...psykiskt?