• Anonym (Linda)

Hur hade du gjort angående diskmaskin?

Vi har en diskmaskin som är tre år gammal och som det senaste året har börjat ge ifrån sig missljud.
    Det är en del i botten som reser sig vid vattentryck och gör att snurran som fördelar vattnet slår emot den, så diskmaskinen låter "dunk, dunk, dunk, dunk, trattatatatatatatata".

Inga garantier gällde, självklart, och vi har försökt laga den på egen hand med reservdelar men ingenting hjälper.

Den diskar rent, det enda felet med den är att den låter.

Jag vill byta ut den men min man tycker att det är slöseri på pengar att köpa en diskmaskin som man bara brukar i tre år och tänker således inte byta ut den förrän den slutar diska rent.

Hur hade du gjort?

• Svar på tråden Hur hade du gjort angående diskmaskin?
  • Diablo

Jag hade nog behållt den så länge som den diskade rent. Jag är emot hela slit och släng mentaliteten som finns i dagens samhälle. Jag försöker använda mina saker tills de inte fungerar längre. Känns roligare i plånboken!

Lille Tussen, chihuahua 7v. Har man tur behöver man inget vett!
  • AlexB

Jag hade oxå behållt den. Som sagt, den diskar ju rent. Den gör det jobb ni vill att den ska göra...dock med vissa ljud som bonus.

• Anonym (Linda)
    Diablo skrev 2010-08-19 11:31:47 följande:
    Jag hade nog behållt den så länge som den diskade rent. Jag är emot hela slit och släng mentaliteten som finns i dagens samhälle. Jag försöker använda mina saker tills de inte fungerar längre. Känns roligare i plånboken!
    Hade du inte tyckt det var pinsamt om du hade gäster hemma och diskmaskinen gav ifrån sig missljud? Eller är det bara jag som bryr mig för mycket vad andra tycker och tänker?
  • Anonym (Linda)
    crazy mom skrev 2010-08-19 11:35:20 följande:
    Jag hade ringt en verkstad och fått kostnadsförslag
    Redan gjort och det kostar lika mycket som vi betalade för maskinen, aktuellt tror du? Nix.
  • FruSen

Jag hade kört den tills den gått sönder. Vår tvättmaskin har ett missljud också, det är bara köra på tills det går sönder istället tycker jag. Diskmaskinen funkar, den diskar rent precis som min tävttmaskin tvättar rent.

• Anonym (Linda)

Då kanske det är jag som är knäpp då som vill byta ut den

• idiblon yes

Behållt den.

FL är guld.
  • AlexB

Men du måste väl inte ha på den om du har främmat. Och skulle det komma besökande när den är på så be bara om ursäkt för den låter så och sätt er i ett annat rum.

• Anonym (Linda)
    AlexB skrev 2010-08-19 11:49:25 följande:
    Men du måste väl inte ha på den om du har främmat. Och skulle det komma besökande när den är på så be bara om ursäkt för den låter så och sätt er i ett annat rum.
    Helt öppen planlösning här hemma Isf får vi sitta inne på toaletten eller i sovrummet.
  • FruSen
    Anonym (Linda) skrev 2010-08-19 11:56:08 följande:
    Helt öppen planlösning här hemma Isf får vi sitta inne på toaletten eller i sovrummet.
    Kör den på morgonen om ni är på jobbet eller liknande. Nu låter inte vår diskmaskin illa, men ajg brukar köra den på morgonen eller på kvällen när vi går och lägger oss.
  • Anonym

det hade nog drivit mig till vansinne. Alt hade jag satt på den när jag lämnar hemmet

• Anonym (Ubbe)

Behåll skiten tills den rasar. Ny diskmaskin kostar inte så mycket sen, ca 3-5000.
    Jag vågar inte köra diskmaskin eller tvätt när vi inte är hemma då vi har bekanta där det började brinna i diskmaskinen...

• trettioplus

Jag skulle bara kört den när jag är hemma.

Fast det ska man väl bara göra ändå...

Svar på tråden Hur hade du gjort angående diskmaskin?