• StilaM

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

emmy skrev 2010-08-20 23:13:01 följande:
    Du tycker förstås också att de områden som är väldigt invandrartäta är väl fungerande och du bor redan i ett av dessa eller planerar att bosätta dig där inom snar framtid för att uppleva mångkulturen på nära håll? Dina barn kan ju då få chansen att gå på en av de väl fungerande skolorna där och få riktiga toppbetyg som de andra eleverna? 

Anser ni som är "mot" att det är en bra idé att låta inv,politiken fortsätta se ut som den gjort ett tag nu?  
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:21:33 följande:
    Låt mig gissa, typ Tullinge...
    Nix pix, mitt i miljonprojektet i Storvreten.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:25:47 följande:
    Fortfarande södra Botkyrka...
    Du är bara sur för att du hade fel om samerna. Och politiken. Och en hel massa annat.
    Vi har bilbränder här med. Och halva skolan brann ju ner i början av sommaren. Men du tror visst att norra Botkyrka är en krigszon. Ergo: du bor i svensk medelklassdamm med vovve, Volve och grannar med lika låg utbildningsnivå så att ni kan grilla er fulla på fredagskvällen och undra var Sverige tar vägen.
    God natt!
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:14:02 följande:
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott.
    Känner m ig inte ett dugg hotad eller förföljd. Jag löptränar kvällstid, flera dagar i veckan. Lugna gatan. Det finns ju både och. Varför denna ensidiga och överdrivna presentation av alla invandrartäta områden?
  • StilaM
    Joppis skrev 2010-08-21 10:40:28 följande:
    Just det där med respektlösheten är en fråga som verkligen ökat med tiden. Och det är en sak som det "surras om" vid fikaborden mer och mer.
    Skulle aldrig falla mig in att fika med så inskränkta personer.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:02:33 följande:
    Därmed har du precis erkänt att SD är ett parti som vilket annat som helst. Fall på eget grepp!
    På vilka grunder skulle någon förneka att SD är ett parti? Ett parti som står för en vrickad människosyn, javisst, men ett parti likväl.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 10:48:26 följande:
    Du bor i Tumba, vänta några år till...
    Det brinner bilar här också. Men det begås fler brott i city. Eftersom området (här) utöver en hög andel invandrare också har många svenskar av låg socioekonomisk bakgrund samt i övrigt är mycket socialt belastat, med många soc-lägenheter, alkoholiserade människor etc, så är det inte så konstigt att det begås brott. Dock är det ingen krigszon. Och inte bara invandrare som kan lastas för situationen.
  • StilaM
    Joppis skrev 2010-08-21 11:11:56 följande:
    Vrickad människosyn har ju flera partier...ex. Vänstern. Varför gapar ingen om dom?
    Gapar ingen om vänstern? Du bor inte i Sverige, va? Finns det något mer "omgapat" parti?
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:17:03 följande:
    Jaha, nu blev jag varnad av en moderator också för att jag uppmanade någon att hålla sig till ämnet. Familjeliv har visat var de står politiskt iaf. Cool

I alla fall...

Några av oss började ju prata om synen på rättsväsendet igår, innan pöbeln dök upp och hetsade ned tråden.

Frma till 1981 fanns det ett straff som kallades internering. En dömd person låstes då in på obestämd tid, tanken var att denne bara skulle släppas ut när han eller hon ansågs vara ofarlig igen. Jag tycker att principen är sund, idag släpps våldsbenägna pedofiler ut igen bara för att de suttit av några år på anstalt. Att släppa ut en pedofil tycker jag är sjukt cynsikt gjort mot de barn som drabbas.

Har ni tankar kring detta?
    Många. Men jag vill ju anklagas för att hetsa ned tråden.
    Förvånas dock över hur dålig koll ni har på hur samhället fungerar. I flera inlägg citeras undantag som vore de allmängiltiga och praxis.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:20:30 följande:
    Låt pöbeln vara nu så kan vi andra diskutera ämnet för tråden... Cool
    ja, "pöbeln" är väl för besvärlig som inte bara köper fikarummets klagan på att invandrarna inte fryper på knä i svensk-flagge-kavaj och tackar och bockar och bugar för den stora vänlighet vi visat som tagit emot en civilingenjör och låtit honom slåss som en dåre för ett jobb som städare eller taxichaffis.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:31:30 följande:
    Interneringsstraff, bra eller dåligt?
    Dåligt. Jättekass. Vittnar om en oerhört förlegad syn på människor och bottnar inte på något sätt i gällande psykologisk forskning.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:58:55 följande:
    Hur ser du på att en brottsling släpps ut igen och begår nya brott? Ser du att man som brottsoffer får skylla sig lite själv, lite som den starkes överlevnad? Jag har lite svårt för att sympatisera med socialdarwinism.

Ni andra då? Ska grova brottslingar släppas ut efter avtjänat straff, även om risken är stor för nya brott?
    Det var ju precis det jag skrev... Jag menar att det finns mer konstruktiva sätt att hantera verktygen straff och rehabilitering. Att en del brottslingar återfaller har också mycket att göra med hur de slussas in i samhället. Självklart är det förhatligt att människor utsätts för brott (sexbrott mot barn som du själv tar upp i ditt exempel är ju balnd de värsta), och då måste naturligtivs rutinerna för frigivning och rehabilitering vara bra. Jag tror bara inte att internering är svaret, och det är heller inte en metod som hör hemma i den typ av samhälle jag vill leva i.
  • StilaM
    SaraA2 skrev 2010-08-21 11:23:59 följande:
    och ja, det finns klar statistik över intelligensskillnaden mellan olika folkgrupper i världen, så det är ingen subjektiv åsikt från min sida
    Är du på riktigt? Hur skulle man ens kunna sammanställa sådan statistik? Våra svenska IQ-tester har ju ett tydligt sociokulturellt uttryck... Har man postat sådana till Jim och Jane i hela världen och jämfört svaren, eller vad är det för statistik du pratar om? Eftersom jag arbetar med utbildning- och mångfaldsfrågor i yrket vore det ytterst intressant att ta del av denna statistik. Är du snäll och lägger ut en länk? Vem är forskaren? Mengele?
  • StilaM
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 12:47:47 följande:
    Denna tråd är inte en försvarstråd utan en anhängartråd. Respektera detta tack!
    Men jag försvarar ju inte SD! Oskyldig

Om du inte vill att tråden ska vara öppen för alla får du starta en sluten grupp på FB eller nåt. Jag vill gärna diskutera SD:s hjärtefrågor med insatta partimedlemmar. Medan jag väntar på att de dyker upp, diskuterar jag med dem som finnes...
  • StilaM
    SaraA2 skrev 2010-08-21 13:20:12 följande:
    Det var bara några år sedan professorerna Richard Lynn och Tatu Vanhanen sammanställde sin forskning i en bok med titeln " IQ and the wealth of nations", samt boken "Race Dfferences in Intelligence - An evolutionary study" av Lynn som du säkert i sådant fall skulle tycka var intressant.

"Its central finding: the world average IQ is no more than 90, equivalent to the mental age of a white 14-year-old. (Standardized IQ tests are normed to 100, the mental age of the average white 16-year-old.) Lynn also draws attention to the fact that a north-south IQ continuum has evolved, apparently through selection for survival in cold winters.

For Lynn, Race Differences In Intelligence represents the culmination of more than a quarter of a century’s work on intelligence. It was in 1977 that he first ventured into this field—some would say minefield—with the publication of two papers on IQ in Japan and Singapore. Both showed that the East Asians obtained higher averages than White Europeans in the United States and Britain. These initial studies were disputed, but the present book lists 60 studies of the IQs of indigenous East Asians, all of which confirm the original contention. IQ and the Wealth of Nations showed that variation in IQ largely explains the problem of why some countries are rich and others poor."

"Richard Lynn graduated in Psychology and took his Ph.D. at the University of Cambridge. He has been lecturer in Psychology at the University of Exeter, professor of Psychology at the Economic and Social Research Institute, Dublin, and professor and head of the department of Psychology at the University of Ulster. His main work has been on intelligence and personality."

Här är en illustration av professor J. Philippe Rushton också, som är lite enklare att förstå.

Fast de studier du anför mäter utbildningsnivå, inte begåvning eller rasbundna förutsättningar för intelligens. Det är ju något annat...
  • StilaM
    sumpbäver skrev 2010-08-21 13:47:47 följande:
    Mmm, se bara vad som händer just nu. SDs hemsidor är hackade, valstugorna förstörs och valarbetare hotas. Det är demokrati i sann kommunistordning. De flesta av SDs partilokaler ligger undangömda i källarlokaler, det blir nämligen för dyrt att köpa nya fönster varje dag.

Jag är övertygad att allt som sker ger motsatt effekt, i.a.f stärker det min tro på SD. Men det förstår inte de odemokratiska, hatiska vänsterslöddret.
    Minns inte vem som undrade varför man inte gapade om vänstern. Se  här! Gapeligap.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:04:41 följande:
    Har du förmåga att se skillnad på en enskilds inlägg på Familjeliv och vad en journalist på Dagens Nyheter eller Aftonbladet skriver i en artikel? Kan du se skillnaden gällande proportioner och skala?

Jag är bara nyfiken, någonting var det du missade i alla fall. Jag vill mest bara veta om du ÄR dum eller SPELAR dum.
    Det är ju vanligt att man tar till förolämpningar när man känner att argumenten tryter, och eftersom du hittills bemött varje inlägg från mig med att helt enkelt låtsas att jag skrev något helt annat än vad jag gjorde, så antar jag att du helt enkelt inte har så mycket att komma med. Naturligtvis ser jag skillnad, men någon tidigare i tråden frågade varför ingen på FL gapade över vänstern, så jag försökte helt enkelt vara hjälpsam. Hade denne person efterfrågat en artikel från DN hade mitt inlägg ovan varit puridiotiskt, men så var ju nu inte fallet. Så det var alltså du som missade något.
  • StilaM
    sumpbäver skrev 2010-08-21 14:09:14 följande:
    Det var inget gap, gillar du inte demokrati? Det gör nämligen inte vänstersluskar.
    Jag är inte vänster. Se mitt inlägg ovan. Jag försökte bara vara hjälpsam. Jag är inte bara klok - jag är snäll också.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:18:35 följande:
    Förolämpning? Nej, det var en fråga. Det är ju skillnad på vem som gapar och i vilken omfattning. Men, visst, jag tar tillbaka frågan om den kändes obekväm, så får ni gapa vidare... Glad
    Inte obekväm, irrelevant. Om du läser om mitt svar förstår du.
    Men jag förstår inte varför du hela tiden glider till att diskutera mig - låt oss istället diskutera SD:s kärnfrågor. Det var ju det du skrev att du ville.
  • StilaM
    sumpbäver skrev 2010-08-21 14:21:03 följande:
    IQ-testen har inget med utbildning att göra. Även en analfabet ska kunna göra ett test. IQ handlar om logiskt tänkande och inte matematik. Däremot har människor med högt IQ större förutsättninger att bli duktiga inom matamatiska ämnen.

Lite OT, men läste att en finsk forskare gjort just forskningar om intelligensen i världen. Om jag inte minns helt fel så låg nordafrikaner sämst till. Själv gillar jag inte sådan forskning, det säger nämligen inget om hur människor är förövrigt.
    Men utbildning syftar till att utveckla tänkandet och förmåga att se logiska samband. Om du aldrig tränar magmusklerna skulle ett test visa att dina magmuskler är svaga, dock inte säga något om dina förutsättningar att träna upp starka muskler.

När all vardag går åt till att överleva, gynnas inte det abstrakta eller rationella tänkandet.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!