Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 15:52:07 följande:
    Rednecks, det är väl SD väljare?

Men det är ju inte bara han.
    Har du inte läst tidningen nyligen?

Jag har givetvis startat en ny SD tråd om de nyfunna kopplingarna mellan SD politiker och vit makt rörelser
    Är det SD-väljare? Mer än vad jag vet kan jag säga.

du menar tramset Aftonbladet skrapade ihop för att paniken börjar stiga? Jo, det var mycket roande läsning. Hittar man inte värre saker så kan man låta bli att skriva.

Haha, när kommer trådarna om vänstermaffian?
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 15:53:02 följande:
    Inte vet jag. Vad säger du då? Arier?
    Nej, jag har aldrig haft någon anledning att förklara min färg. Jag är svensk, vad ska jag säga menar du?
  • sumpbäver
    Jossan90 skrev 2010-09-13 16:00:22 följande:
    Jag älskar iaf negerbollar Flört
    gato negro
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 16:10:22 följande:
    Exakt.
    Och en mörk människa har också en nationalitet, han är inte en "negerman" som någon kallade det tidigare i tråden.
    Men hon ville ju få fram att han var svart, negro, mörk eller vad du nu vill.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 16:09:32 följande:
    Nej jag har faktiskt inte läst något om just detta i AB, men då läser jag heller inte den tidningen.

Trådarna om vänstermaffian kommer väl när SD'arna har något att komma med på det området?
    Det kommer nog. Vänsterblocken har många aktivister på yttersta vänsterkanten.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 16:26:17 följande:
    Ja det där får ni ta med vänsterexremisterna.
    Vänstern och MP ?
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 16:32:17 följande:
    Nej, vänsterextremisterna.
    Många aktiva inom Vänstern och MP är ju med i upploppsliknande demonstrationer mot SD. Senast stod ju den miljöpartistiske politikern och nämndemannen vid Malmö migrationsdomstol David Veisland längst fram och skrattade när hans vänsterextremistiska vänner kastade raketer och slangbomber mot SD-politiker i Malmö. 
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 16:32:17 följande:
    Nej, vänsterextremisterna.
    Vänsterextremisterna, de enda extermisterna idag, är ju oftast V eller MP-röstare. Var är trådarna?
  • sumpbäver
    TereseA skrev 2010-09-13 16:47:08 följande:
    Jag skrev ju. Neger är INGEN färg.Jag anser och tror många mörkhyade anser att ordet för dem är slav.

Negro:svart..jag vet :)
    Så sent som på 80-talet sa man neger även i nyhetssändningar. Jag tror inte det var i nedsättande mening.
  • sumpbäver
    TereseA skrev 2010-09-13 16:55:56 följande:
    Inte för dig.Men för dem. Det handlar inte om vad vi vita tycker,tror om ordet.Handlar om vad dem svarta känner.De flesta svarta tycker det är ett kränkade och varför ska man vara så j-la dum att kalla folk kränkade saker medvetet.
    Jag tycker det är väldigt kränkade att vuxna personer kalla min son neger. Två-tre ggr.Han är inte äns 3 än. En gång var han mörk som kol..hur roligt att höra sånt.
    Håller faktiskt med dig där. Dina barn ska inte behöva höra sådant.
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-09-13 16:59:25 följande:
    Intressant i den här diskussionen är att många som säger att de ska rösta på SD ondgör sig över att bli kallade Svennar. Hur kan man då tycka att det är ok att säga neger?
    Svenne är inget nytt ord, utan användes av finnarna som bodde i Sverige som svar på namnet "finne".
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 17:05:16 följande:
    Starta en?
    Nej, varför? Alla är medvetna om saken. Tycker partierna själva ska ta tag i saken. Vänstern i Malmö fördömde inte ens knivöverfallet på SD-politikern, det förklarar det mesta tycker jag.
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-09-13 17:08:47 följande:
    Har jag påstått det? Tror du missade poöngen med mitt inlägg.........
    Nej då, jag fattade nog. Blatte och neger är i princip förbjudet att säga, och kan kosta en grova böter, medans svenne är helt accepterat.
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-09-13 17:19:21 följande:
    Hur kan man tycka att det är ok att säga neger men inte att själv bli kallad svenne?
    Det får du fråga de som gör så om.
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-09-13 19:10:34 följande:
    Då ondgör du dig inte över det och kommentaren var inte riktad till dig.................. Jag kallar förövrigt ingen vare sig svenne eller blatte.
    Anses det legitimt att använda ordet svenne för att beskriva en etniskt svensk, så ska man också kunna använda ordet blatte för att beskriva en mörk invandrare. Vad är problemet?
  • sumpbäver

Blatte och svenne är båda nedvärderande namn, skillnaden är att ordet blatte kan ge böter medans svenne är helt ok.

• sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-09-13 20:18:11 följande:
    Så därför är det ok att säga blatte eller neger när man själv inte vill bli kallad svenne?! Eller försvara sin egen trångsynt het med "det finns invandrare som är rasister också"?
    Det är inte jag som bestämmer om det är ok, men det ska isf vara konsekvent. Man ska även kunna hosta in en summa om man blir kallad svenne eller finne.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!