Inlägg från: Jossan90 |Visa alla inlägg
  • Jossan90

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Fuskmamma skrev 2010-08-21 21:01:10 följande:
    Verkar dessvärre som det.
    ok då är det en punkt som jag verkligen inte håller med dem om och som jag hoppas dem tar bort. Konstigt att de tycker så, för att de är väl vi i sverige som mest accepterar homosexuallitet. Är man homosexuell i något arab land så stenas man till döds.
  • Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:11:50 följande:
    Men Jossan, snälla, Expo hittar ju på. Hela syftet med Expo är att misskreditera Sverigedemokraterna...
    ok så de är inte emot homosexuella?
  • Jossan90
    Zaria skrev 2010-08-21 22:08:30 följande:
    Jag kan nog erkänna att jag känner lite samma sak eller reagerar, men jag är mer för att diskutera och försöka förstå, i min bekantskapskrets röstar dock de på SD som egentligen velat rösta på ett parti med ännu starkare åsikter men insett att SD är de enda som ev kommer att komma någonstans, men jag har förstått att många även missnöjesröstar och inte är rasister bara för att de röstar på SD, däremot är jag nyfiken på hur de tänker. Om vi nu ponerar att SD är helt fritt från rasism så har de endå sitt "dåliga rykte" från förr på sig så att säga, jag tycker det är svårt att avgöra vad de egentligen vill, och vad de som röstar på SD vill. Eller vad som kommer att hända om SD kommer in i riksdagen.
    tack du förstår att man inte är rasist fast än att man röstar på SD! Många vill bara visa sitt missnöje som jag vill. Jag vill inte se sverige helt utan indvandrare men att vi måste minska.
  • Jossan90
    Fru U skrev 2010-08-21 22:24:55 följande:
    Minska innebär skicka hem. Vilka ska vi skicka hem?
    jag menar stoppa indvandringen. INTE skicka hem! om de inte gör något brott!
  • Jossan90
    Fru U skrev 2010-08-21 22:31:24 följande:
    Okej.

Hoppas du inte tar illa upp av att jag frågar vilka positiva effekter det kommer att få för Sverige och vilka eventuella negativa effekter det kan få, enligt dig

ser inget negativt i det! ser det bara positivt och vi kan börja ta hand om dem som är här!
  • Jossan90
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 22:33:39 följande:
    Vilka är muslimernas värderingar?
    du måste ju hålla med om att vi ser saker på olika saker de kan du inte förneka!
  • Jossan90
    Posh skrev 2010-08-21 22:43:01 följande:
    Vi = alla etniskt svensk?
    De= alla muslimer?

Do explain.
    precis
  • Jossan90
    Posh skrev 2010-08-21 22:46:54 följande:
    Du ser alltså människor enbart i homogena grupper? Kan du ge ett exempel på ett sådant samhälle?
    ok då säger jag JAG!
  • Jossan90
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-21 22:49:02 följande:
    Ja den dokumentären var ju inte det minsta vinklad. Och sen är det ju rätt intressant att man sänder en dokumentär som är till SD´s nackdel så nära valet. Jag skulle vilja se någon TV kanal göra det samma mot något av de mer etablerade partierna....
    Håller med dig
  • Jossan90

vi har även kommit mycket längre i utvecklingen än vad många av dem andra länderna inte har. Så som vissa lever nu så levde vi för 100 år sedan om inte mer.

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!