Inlägg från: LjubaviMoja |Visa alla inlägg
  • LjubaviMoja

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Vanilj L skrev 2010-08-22 22:36:52 följande:
    Lite vet jag men inte allt. Tex att de är emot homosexuella har jag fått bekräftat idag. Att det är emot invandrare har jag vetat länge.
    Hm..och de enda jag får upp är att fler och fler bi-homosexuella stödjer SD.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    V 77 skrev 2010-08-22 22:46:01 följande:
    Har du någon gång tänkt på det omvända scenariot? Att du skulle bli tvungen att skicka iväg ditt barn till medelhavsområdet av rädsla för barnets liv. De pengar du precis skrapat ihop efter att ha sålt dina sista tillhörigheter räckte precis till en biljett för barnet. Skulle du vilja återförenas med barnet i framtiden på en trygg plats? Det kallas humanitet...
    Ja men de kallas oxå flyktingar och det vill jo inte SD stoppa.
  • LjubaviMoja
    Vanilj L skrev 2010-08-22 22:51:37 följande:
    Men hur ska begränsning av invandrare gå till då? Har SD något förslag på det?
    Öhh tydligen är det väldigt svårt att klura ut det märker jag. Kanske något så enkelt som striktare regler? Jag planerar en flytt till Australien t.ex men de tar inte emot mig om jag inte har en utbildning eller jobbat nånstans vilket jag tycker är väldigt bra.Medans en del som jag känner som kommit till Sverige och har bra utbildning inte ens har brytt sig att lära sig språket och då är det inte så himla lätt att jobba med det man egentligen kan.

De tänker som så varför ska jag jobba här äntligen har jag lite lugn och ro kan jobba lite svart då och då och samtidigt vara på soc medans det inte var så lätt i deras land. Det är just sånthär jag vill undvika och därför tycker jag att det behövs striktare regler.

Och det är självklart att alla invandrare inte är såhär men tillräckligt många för att man borde agera.
  • LjubaviMoja
    Fru U skrev 2010-08-22 23:02:10 följande:
    Jag hade inte anmält oavsett var personen kom ifrån.

Jag ser det som så att många svenska kvinnor inte anmäler de våldtäkter som det begås flest av för det vet att det inte händer nåt (dvs partnerskapsvåldtäkter) och därmed blir också statistiken snedvriden.

Jag vill väldigt gärna diskutera sd's politik öht. Just invandringsfrågan känns ganska uttjatad.

Jag hade gärna sett att 1)alla kommuner tvingades ta emot flyktingar 2)kostaderna för dessa ska enbart ligga på staten 3)det ska inte vara något vinstdrivande bakom de flyktingmottagningar som finns (tyvärr tjänar många pengar på detta) 4)Folk ska inte behöva vänta i år för att få reda på om de får stanna 5)flyktingar/invandrare borde få börja arbeta snarast möjigt
    (det finns mer men jag är trött och behöver gå o lägga mig för att orka jobba imorgon)

Det är sjutton år sen för mig med. Jag anmälde inte eftersom ord stod mot ord och omständigheterna var sådana att jag visste att jag inte skulle bli trodd så varför då ta det trauma det skulle innebära att anmäla.

Go'natt
    Beklagar det som har hänt det är ett ärr som följer en för livet och är hemskt att bära

Håller förövrigt med på de flesta utav punkterna så helt bakomflötet är nog ingen utav oss. TYcker bara det blir trist när man hela tiden måste ifrågasätta ens val eller ta till rasist ordet och nu påstår jag inte att du har gjort det.

God natt.
  • LjubaviMoja
    Jossan90 skrev 2010-08-22 23:04:38 följande:
    ta emot i alla kommuner NEJ TACK!
    låt någon kommun få vara LITE svensk iaf. Där jag och mina barn ska bo, annars börjar väl de bryta på andra språk som många svenska barn gör nu för tiden!
     Ja fast nu är det lite att ta i ändå va? Hur ser rosengård ut egentligen det är jo hemskt just för att de är BARA utläningar och visst fasiken blir det svårt att lära sig språket och Sveriges normer och värderingar.

Själv tycker jag att det är de värsta man kan göra att just bunta ihop dom på en och samma håla.
  • LjubaviMoja
    V 77 skrev 2010-08-22 23:11:23 följande:
    Hej Fru U, tack för dina bra åsikter.

Jag vill gärna kommentera dina 5 punkter.
    1, ang. att alla kommuner ska tvingas ta emot flyktingar håller jag med om. Men det ska naturligtvis vara så att den som flyr själv får bestämma vart den vill bosätta sig. Det kan resultera att ingen vill bo i någon kommun kanske och det är helt ok för mig.
    2, Kostnader, ja de kan ligga på staten
    3, Vinstdrivande kan vara ok enligt mig eftersom jag är moderat, en sån verksamet borde vara självsanerande
    om den sköts oprofessionellt. En vass tillsynsfunktion av dessa i såfall.
    4, Håller med, handläggningstider ska vara korta.
    5, Håller helt med. Får man tillfälligt uppehållstillstånd idag eller permanent så får man automatiskt arbetstillstånd.

Sweet dreams!
    Varför ska de få bestämma själva var de vill bo? För du vet att de kan sluta med att alla flyktingar vill bo på samma ställe eller iaf där de finns mer utländska än svenskar.
  • LjubaviMoja
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 23:13:51 följande:
    V77 jag tror inte vi är så himla långt ifrån varann ändå men just det faktum att jag kommer rösta på SD gör att du inte ens vill lyssna på vad jag har att säga. Jag tycker inte att vi ska stoppa invandringen. Utan invandrare överlever vi inte. Tack vare invandrarna är sverige det underbara land det är. Om vi inte haft invandrare skulle vi fortfarande leva i grottor och äta fisk. Det jag retar upp mig på är att vi med öppna armar tar emot invandrare sen skyfflar vi in dem i en lägenhet någonstans där det bor 90% invandrare redan. Vad ger det för möjligheter till integration? Det görs inte så förbaskat mycket för att lära dom språket, det är frivilligt. Att skaffa sig ett jobb är ju inte det enklaste och förmodligen fan sp mycket svårare för invandrare som inte gått samma skolor som finns i sverige och kan visa upp betyg på att man innehar samma behörighet som en svenskfödd inom samma yrkeskategori. Där finns det massor vi kan bli bättre på. Jag tror att vi måste trycka på paus ett tag. Fortsätta ta emot flyktingar, de som verkligen behöver en fristad, men stoppa övrig invandring TILLFÄLLIGT!  Under den pausen måste vi försöka förbättra levnadssituationen för många av de bortglömda invandrarna. Ett exempel:
    Min bästa kompis är gift med en man från Algeriet. I Algeriet hade han en stor konsultbyrå som jobbade med elkonstruktioner. När han flyttade hit lärde han sig svenska väldigt snabbt. Sedan dess har han sökt jobb utan framgång. Han har jobbat som servitör och pizzabagare. Han har försökt få utbildningar av AF för att certifiera sig och "bevisa" sina elkunskaper men dom vägrar hjälpa honom. Nu har han bakat pizza och sparat pengar och bekostar sin egen utbildning.

Sverige är fullt med resurser. Det finns redan människor här som vill bli läkare, lärare, forskare och annat som vi rekryterar från utlandet. Varför inte ge dom som redan bor här chansen, ge dom en utbildning? Det är bara lite av mina tankar.
    Riktigt bra skrivit hörru kunde inte sagt det bättre själv du fick med de mesta
  • LjubaviMoja
    Vanilj L skrev 2010-08-22 23:22:53 följande:
    Ja det kan jag inte förstå i sådanafall. Men det kanske är dom som inte vill ha barn eller gifta sig.
    Kanske det kanske men i vilket fall som  helst så är det inte lätt att hålla med om allt ett parti står för oavsett vad så är SD den som jag står nära.
  • LjubaviMoja
    Jossan90 skrev 2010-08-23 00:37:31 följande:
    klart man inte ska sätta alla på en och samma plats men jag tycker det är bra att det finns kommuner som inte tar emot flyktningar.
    fast då kan man jo tycka att utlänningar ska få välja att bara bo där det finns andra utlänningar. Och jag tycker inte attd e borde vara så för det är jo just sånt som skapar rasim att man undviker varandra utan att ens lära känna varandra det är just sånt som skapar fördomar.
  • LjubaviMoja
    Jossan90 skrev 2010-08-23 00:48:11 följande:
    nej de får inte välja tycker jag, men som jag vet så kanske de sätts någon annanstans, men sedan märker de själva att de kommer känna sig mer hemma ex i rosengård och flyttar dit!
    Var tycker du då man borde placera dessa flyktingar?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!