• jossij­o
    Äldre 20 Aug 21:35
    43124 visningar
    57 svar
    57
    43124

    Blir ni besviken "sur" på eran sambo när han går ut på krogen?

    Ja, som rubriken lyder! Blir ni sur när eran sambo går ut på krogen? Min sambo Älskar verkligen att gå ut och träffa folk-
    Han går ut ca en gång i månaden men nu är det två ggr på en månad. Kanske bryr mig extra mycket för jag är gravid och trött eller är jag bara fjantig som bryr mig?! Hur tänker/känner ni andra?

  • Svar på tråden Blir ni besviken "sur" på eran sambo när han går ut på krogen?
  • snilli­s
    Äldre 20 Aug 21:35
    #1

    Nej, det händer så sällan så det är bara kul!

  • 4mychi­ldren
    Äldre 20 Aug 21:39
    #2

    Inte ett dugg. Klart han ska få roa sig så som han vill. Händer dock inte så ofta men ändå. 

  • Äldre 20 Aug 21:42
    #3

    Nej, jag blir inte det minsta sur, men det händer kanske några gånger per år. Jag tycker att det är bra att han unar sig ibland.

    Varför följer du inte med ut? Man måste ju inte dricka när man går på krogen

  • Äldre 20 Aug 21:43
    #4

    En eller två gånger i månaden? Nej det hade varit ok! Men min vill gå ut 1-2ggr i veckan, och vi har en ettåring... Det är lite irriterande ibland. Speciellt eftersom han jobbar heldagar, så han är redan borta 3-4 kvällar i veckan, plus 1-2ggr när han går ut med sina vänner... så han är hemma på kvällen ca 1-2 kvällar i veckan. Lite too much för min smak. Men det är svårt att hitta något bra mellanting, han tycker ju att jag kan träffa mina vänner varje dag då jag är mammaledig, men han jobbar heldagar, och mycket helger, så han kan bara träffa sina vänner på kvällar för då är vännerna lediga som har mån-fre jobb... 

    Så svaret är, JA oftast... 

  • Äldre 20 Aug 21:59
    #5
    MissMurrig skrev 2010-08-20 21:43:35 följande:
    En eller två gånger i månaden? Nej det hade varit ok! Men min vill gå ut 1-2ggr i veckan, och vi har en ettåring... Det är lite irriterande ibland. Speciellt eftersom han jobbar heldagar, så han är redan borta 3-4 kvällar i veckan, plus 1-2ggr när han går ut med sina vänner... så han är hemma på kvällen ca 1-2 kvällar i veckan. Lite too much för min smak. Men det är svårt att hitta något bra mellanting, han tycker ju att jag kan träffa mina vänner varje dag då jag är mammaledig, men han jobbar heldagar, och mycket helger, så han kan bara träffa sina vänner på kvällar för då är vännerna lediga som har mån-fre jobb... 

    Så svaret är, JA oftast... 
    Jag blev lite snurrig av ditt inlägg

    Du anser att TS sambo inte bör gå ut 1-2ggr per månad,,MEN din sambo vill gå ut 1-2ggr per VECKA

    Det är väl liiiite skillnad,,eller hur?
    Låter dessutom på ditt inlägg att du försvarar hans utgång pga att han jobbar helger jisses,,vem jobbar inte helger här i Sverige idag???

    1-2helger per mån kan jag ta förutsatt ena helgen ÄR typ en "befogad" fest,, typ 40års fest,,firmafest(som dom har 2ggr/år) .
    Dock infallter sånt mer sällan i vår ålder mer idag prioriterar man annat.

    Visst kan jag gå ut 2ggr på en mån,,men då gäller samm principer för mig som för han.

    Ibland har det hänt att det är avslut på något å det är en middag med dryck till(ej utgång),,kommer hem ganska tidigt,,typ vid 12-tiden på kväller. Ibland kör han till vissa saker.
  • Äldre 20 Aug 22:05
    #6

    Jag hade nog blivit ganska ledsen om min man kände att han behövde gå på krogen flera gånger i månaden utan mig. Varför ska man det? Tycker det är riktigt grisigt när man dessutom har en gravid fru/sambo hemma. 

    Klart man vill vara tillsammans med sin partner när man är ledig samtidigt....eller?  Finns väl andra sätt att umgås med vänner utan att just gå ut på krogen.

     

  • Äldre 20 Aug 22:46
    #7
    JAG är BÄST skrev 2010-08-20 21:59:48 följande:
    Jag blev lite snurrig av ditt inlägg

    Du anser att TS sambo inte bör gå ut 1-2ggr per månad,,MEN din sambo vill gå ut 1-2ggr per VECKA

    Det är väl liiiite skillnad,,eller hur?
    Låter dessutom på ditt inlägg att du försvarar hans utgång pga att han jobbar helger jisses,,vem jobbar inte helger här i Sverige idag???

    1-2helger per mån kan jag ta förutsatt ena helgen ÄR typ en "befogad" fest,, typ 40års fest,,firmafest(som dom har 2ggr/år) .
    Dock infallter sånt mer sällan i vår ålder mer idag prioriterar man annat.

    Visst kan jag gå ut 2ggr på en mån,,men då gäller samm principer för mig som för han.

    Ibland har det hänt att det är avslut på något å det är en middag med dryck till(ej utgång),,kommer hem ganska tidigt,,typ vid 12-tiden på kväller. Ibland kör han till vissa saker.
    Nej, jag skrev att 1-2ggr/månad hade varit helt ok. Men det är lite för mycket med 1-2ggr/vecka. Inte "försvarar" jag att han går ut pga helgjobb, men han jobbar alltis 11-23/24, och ofta på helgerna. Så då har han inte så mycket tid att träffa de kompisar som jobbar mån-fre 8-17, så jag förstår att han vill träffa dem, men det är lite trist... Jag får gå ut om jag vill ,em jag känner inte så mycket för det, utan hade hellre tillbringat mer tid hemma med sambon, men så har jag ju möjligheten att träffa mina kompisar oftare än han har. 

    Är det lite klarare nu?  
  • Äldre 20 Aug 22:50
    #8

    Men när träffar han dig och barnet, MissMurrig? Låter som om ni kommer rätt långt ner på hans lista...

  • Äldre 20 Aug 22:53
    #9
    Ramborg skrev 2010-08-20 22:50:15 följande:
    Men när träffar han dig och barnet, MissMurrig? Låter som om ni kommer rätt långt ner på hans lista...
    Jo då vi ses. Han är ju ledig 3-4 heldagar i veckan, då umgås vi typ hela dagarna, men har går ibland ut på kvällen. Vi kommer först i hans liv, det vet jag. Han är bara en sån där "nattmänniska/krogmänniska".
  • jenne7­502
    Äldre 20 Aug 22:55
    #10

    Verkligen inte, har inget behov av att träffas varje dag, inte heller som gravid. 3-4 kvällar i veckan gör vi saker på egen hand, vi har mycket vänner vi gärna träffar. Tycker också att det är skönt att vara ensam så min man får gärna gå på krogen flera gånger i veckan.

Svar på tråden Blir ni besviken "sur" på eran sambo när han går ut på krogen?