Inlägg från: Lambi87 |Visa alla inlägg
  • Lambi87

Rymt hemifrån

Jag hoppas att det ordnar sig för er.
    Jag tror inte det är rätt väg att gå genom polis eller socialen. Vad säger pojkens far då?
    Kan ni inte be om att få träffa pojken och prata lite?
    Vet du inte vad killen han bor hos heter? Och slå upp hans namn och få adressen på eniro? Telefonnummer till hans kompis?

• Lambi87
    Mischka skrev 2010-08-23 13:47:19 följande:
    Tack så mycket, jag hoppas också att det ordnar sig.

Sonens pappa tycker väl ungefär likadant. Vi bor inte ihop med varann och sonen har bott hos mig eftersom pappan inte bor på samma ort som oss. Vi har föreslagit för sonen att han kanske hellre skulle vilja bo hos sin pappa än mig men det vill han inte heller. Tydligen så hade han frågat sin pappa för ett tag sen om han kunde bo där istället men pappan hade då sagt nej eftersom han inte ansåg att han hade plats. Det tolkade då sonen  som att pappan inte ville ha honom där vilket jag kan förstå, hade det gällt mig så hade det alltid funnits plats för mitt barn. Men nu har i alla fall pappan tänkt om vad det gäller platsen, men sonen vill som sagt inte.

Jag har bett sonen om att få träffa honom men han vägrar. Jag kommer dock inte att ge mig när det gäller den saken. Jag vet inte heller om jag egentligen tycker att det är rätt väg att gå geneom soc, men eftersom sonen vägrat att träffa mig i snart två veckor vet jag inte riktigt vad annars jag ska göra.

Jag vet förnamnet på hans kompis men inte efternamnet så det hjälper inte så mycket, tyvärr, men jag ska försöka ta reda på det.
    Du har inte någon kontakt med någon av hans anra kompisar eller deras föräldrar? Så du kan luska ut namn/adress därigenom?
Svar på tråden Rymt hemifrån