• Bellss

    Vad kan man äta när man går på pulverdiet? (vlcd)

     


     


    Jag har för 5 dagar sen börjar med quick diet och jag dricker 5-6 st såna om dagen. Mitt mål är att gå ner 25-30 kg. Jag äter inget annat än 2 frukter om dagen + dryckerna. Och jag dricker endast vatten. Men jag får sånt sug som jag knappt orkar hålla tillbaka. Finns det någonting man kan äta eller dricka som inte påverkar ens viktnedgång? Går det bra med frukt, grönsaker, light saft? Vet ni någonting, vad som helst man kan äta/dricka om man blir sugen på något, lämna gärna en kommentar! Skulle bli väldigt tacksam!

  • Svar på tråden Vad kan man äta när man går på pulverdiet? (vlcd)
  • Saaaraa

    Det står på paketet att det man ska äta om man blir sugen är grönsaker. Skär upp grönsaker och ha i kylen!

    Tänk på att frukt innehåller en massa fruktsocker!

  • Bumblebina

    Jag har knaprat morotsslantar. Godare i slantform och känns som om det är mer då också. Så det är mitt tips!

  • Bellss
    Saaaraa skrev 2010-08-22 22:11:45 följande:
    Det står på paketet att det man ska äta om man blir sugen är grönsaker. Skär upp grönsaker och ha i kylen!

    Tänk på att frukt innehåller en massa fruktsocker!
    Okej! Då hoppar jag frukten och kör på grönsaker istället då! =)
  • popcornplaya

    Frukt ska du inte äta då det innehåller för mkt socker och det gör att du inte kommer ner i ketos lika bra. Det bästa att äta är sånt som i princip är rent protein. Ett kokt ägg är bra t.ex.

    Men om du har problem med att du är hungrig är det faktiskt bättre att inte äta nått alls utan enbart hålla dig till drinkarna, när du tuggar nått så blir kroppen automatiskt mer hungrig, det är därför tuggumi är värdelöst.


    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Bellss
    popcornplaya skrev 2010-08-23 13:48:41 följande:
    Frukt ska du inte äta då det innehåller för mkt socker och det gör att du inte kommer ner i ketos lika bra. Det bästa att äta är sånt som i princip är rent protein. Ett kokt ägg är bra t.ex.

    Men om du har problem med att du är hungrig är det faktiskt bättre att inte äta nått alls utan enbart hålla dig till drinkarna, när du tuggar nått så blir kroppen automatiskt mer hungrig, det är därför tuggumi är värdelöst.
    Okej! Fast jag är inte hungrig, jag är bara sugen på nått gott att äta. Fast det kanske är samma sak?.. Ja jag försöker ju verkligen hålla mig till drinkarna men ibland blir jag väääldigt sugen.

    Men då vet jag att jag inte ska äta frukt längre men grönsaker, ett ägg och buljong går bra. =)
  • Smileycat

    TE utan socker i såklart
    svart kaffe
    buljong, grönsaks är bland de godaste
    morot
    vatten med skivad frukt/ grönsak som smaksättning, gurka/ apelsin/ citron/ äpple/ jordgubbar..osv..
    OM du tar ngn varm soppa eller dyl, som tex viktväktarnas soppa osv, så ta en liten tallrik och en liten sked, det tar längre tid och det ser mer ut..
    Är du verkligen sugen på frukt så ta ETT äpple, ett litet grönt äpple som du får tugga länge på är bättre än en banan tex..

    OCH..
    när du väl börjar äta riktig mat, börja i liiiiten skala först.
    Börja med en liten skål soppa, nästa dag en liten skål sallad tex..
    sen ta en assiett och lägg upp en liten portion på..
    kanske EN liten potatis, en laxbit på ca 100g och sallad till, byt bara ut ett mål om dagen då till en början..osv..

    MEN för att jag skulle klara mig i många veckor så dracks det MKT te.. osv..
    Ett ex;
    kl8.00 stoor kopp te.
    kl 10 en tetra nutilett tropical smoothie
    11.30 en kopp kaffe med en två msk mjölk i
    13.00 naturdiet caffe laffe pulver
    15.30 sparris soppa -ngt lcd pulver
    18.00 nutiletts tetra rich chocolate
    20.30 pulver påse
    22.00 kopp te/ buljong kanske en morot eller en "ren" grov knäckemacka om jag verkligen var sugen eller hunigrig på ngt!

    (man ska inte köra lika många måltider om man kör de färdigblandade tetrorna, men man ska hålla sig mellan 800- 1000kcal är ett hum om hur man kan blanda lite.. då man lessnar så for tom man ska köra länge..)


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bellss

    Smileycat:
    Tack, vilka bra tips! Det här tar jag verkligen till mig, jättebra ifall jag blir sugen på nåt å ta en kopp te eller knäckebröd :)

    Har idag gått en vecka och ag har tappat fyra kg. :)

Svar på tråden Vad kan man äta när man går på pulverdiet? (vlcd)