• justja

BF maj 2011

förhoppningvis blir min havandeskapspenning godkänd och då går jag hem den 14 mars.. är beräknad den 13 maj

• justja

skickade in mina papper om graviditetspenning för ca 2-3 veckor sen och inget svar än..

• justja
    Lovelyness skrev 2011-02-05 18:00:42 följande:
    Hur har ni det med era järnvärden? Mitt har gått ner lite men jag ligger fortfarande på en normal nivå, BM tyckte ändå att jag skulle börja äta niferex. Jag gick hem och läste om massa trista biverkningar och började med blutsaft istället, får se om det har hjälpt tills nästa gång jag ska till BM.
    mitt järnvärde är inte så bra..... har 113 i hb och 15 i vad det nu var det hette.....
    ska på läkarkontroll på tis för att se om jag ska få järninjektioner intravenöst...

jag tål inte järntabletter så jag har inte kunnat äta dom och min bm har avrådt mig från dom
  • justja
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-05 15:45:10 följande:

har hittat en syskonvagn på blocket idag, ska titta på den imorgon. Emmaljunga city cerox med svängbara hjul fram och vändbara sittdelar och ställbart  styre och duoliftar och åkpåsar osv. till och till bra pris finns ju mycket på blocket!
    något som jag tycker är väldigt bra är att det är: Suffletten innehåller sol- och insektsnät och är fantastiskt praktiskt eftersom kan dras långt fram över barnet för att skydda det mot sol, vind, regn och snö.

emmaljunga cerox är kanon vagnar..... hade en cerox enkel vagn.... det bästa vagn köp någonsin.... letar vagn nu men behöver en phil and ted om jag ska få in den i våran lilla lilla hiss....

men cerox är annars alternativ 2
  • justja
    FruganH skrev 2011-02-05 19:09:27 följande:
    Inatt var det inte kul. Vaknade av att jag hade jätteont på ena sidan av magen. Har inte känt så innan och det gjorde verkligen riktigt ont. Vad kan det ha varit? Förvärkar, redan? Är i v 27+1 idag.. Och det var ju bara på ena sidan..
    Nån som har nån idé vad det kan vara? Höll i sig konstant i ca 10 minuter innan jag kunde gå upp och pilla i mig en panodil. Sen kunde jag inte somna om innan jag känt bebisen röra sig, för jag blev rätt orolig faktiskt..
    sträckning i ligamenten?? kan få så också att det gör ont men släpper efter ett tag....

förvärkar känns i hela magen fick *förvärkar * eller sammandragningar redan i vecka 15 denna gång ,,
  • justja

när det stäcker i mina ligament så sträcker det upp längst sidan och det är skit jobbigt ,,, men helt ofarlig,,,

• justja
    jakeline skrev 2011-02-05 19:33:35 följande:
    när jag känner av ligamenten är det också nere runt äggstockarna. Gör förbannat ont, och måste verkligen tänka mig för när jag reser på mig så att det blir lugnt och försiktigt... 

Annars rullar det på. v 26 idag. Bönan härjar på och så även sonen som vägrar sova längre än till femrycket på morgnarna oavsett dag. Hmf. Imorse skrålade han i en egenbyggd mikrofon av lego. Maken som egentligen hade sovmorgon var måttligt road... kan bara gissa vad resten av huset tycker... :P 
    härligt rullade in på vecka 27 idag och mina två monster har busat nånstop från 7 i morse and still going strong.
    men har säkert sovit 4 timmar i natt
  • justja
    jakeline skrev 2011-02-05 19:41:34 följande:
    min somnade för tio min sedan. Skönt med lite egentid framför teven. :P 
    om 15 minuter får jag det,,,,nu går ju shrek på tv och det är en kvart kvar :D sen är lördags myset över för dom små. då blir det kudden
  • justja
    jakeline skrev 2011-02-05 19:47:45 följande:
    ah, skönt. Shrek är en väldigt bra film att somna till har jag märkt.... :P  
    haha det är alla barnfilm speciellt som som är från när man själv var barn ...
Svar på tråden BF maj 2011