• niiiica

BF maj 2011

Hoppas också in här i tråden Bättre sent än aldrig kanske! Har bf den 13 maj med mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 den 26 maj.
    Min graviditet har väl varit helt ok. Illamående i början. Börjar ju bli ganska tungt nu och sover inte så bra på nätterna heller. Men nu är det ju inte så långt kvar i allafall!!

EvaChristina skrev 2011-04-07 13:26:48 följande:
    En fråga förresten: Jag kan känna som en pulserande rörelse långt ner (där överdelen av ryggen eller huvudet på bebisen är typ). Den känns tydligt när jag lägger handen mot och syns också om jag lyckas se nederdelen av magen. Någon som vet vad det kan vara? Jag tror inte att det är min egen puls för det är inte samma takt som mina hjärtslag. Känner det inte heller hela tiden utan bara ibland. Kan det vara bebis som "andas"? Eller kan det vara att den snuttar på tummen?
    Min första tanke är väl att bebisen har hicka! Har min i bland i allafall.

• niiiica
    Lovelyness skrev 2011-04-07 13:55:17 följande:
    Välkommen! Du heter mitt smeknamn, inte ofta man stöter på det Glad
    Tack Använder det bara ibland i cyberrymden.
  • niiiica
    EvaChristina skrev 2011-04-07 15:24:10 följande:
    Hicka känner jag också, men det här är något annat. Det är mjukare och inte något jag skulle märka om jag inte satt blick stilla. Blev bara nyfiken om någon kände igen det eller visste vad det kunde vara. Min teori är att det är när bebis tränar att andas som det blir så, får fråga BM nästa gång vad hon tror.

Välkommen förresten niiiica
    Okej, då är det nåt annat har du hunnit fråga bm vad det kan va?
  • niiiica
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    Grattis!
  • niiiica

Angående namn så tycker jag att det är mycket lättare att hitta fina tjejnamn! Har fått för mej att det finns fler tjej- än killnamn... Blivande storasyrran heter Elsa, vill ha ett till kort namn som passar i hop med det. Ska helst inte börja på E heller! Olle har vi funderat på när det gäller kille, men jag vet inte... Tjej har vi några stycken. Blev lite sugen på Freja nu efter att ha sett det i tråden!

• niiiica
    Fröken Löken skrev 2011-04-09 21:35:27 följande:
    Fröken Hanna! Stort grattis till prinsessan!! :) skönt att allt gick bra till slut!

Niiica: Freja passar jättebra ihop med Elsa tycker jag :) Olle med för den delen!
    Får se vad sambon tycker bara Olle har jag nog nämt men inte Freja :-0
  • niiiica

Att stimulera bröstvårtorna för att få fart på värkarna under förlossningen ska tydligen kunna fungera. Nu har jag lätt minnesförlust vart jag hört/läst detta, men jag tror att det är på flera ställen.

När det gäller att "härda" bröstvårtorna så tror jag inte det funkar, samma med det, har läst det nånstans också! Kanske på denna sida där det står mycket bra om amning, kolla in! Tex att man kan smörja in bröstvårtorna med bröstmjölk om de är såriga, billigt och bra

http://sagogrynet.wordpress.com/

Jag hade endel problem med amningen förra gången, har platta bröstvårtor så hon fick inget bra tag. Men använde en amningsnapp från medela och då gick det bra. Tyckte inte det var så kul, men bättre än att mecka med ersättning och flaskor.. Hoppas så att det ska gå bättre denna gång så att jag slipper amningsnapp eller i allafall kan ta bort den snabbt. Sist hade vi den hela tiden. 

• niiiica
    tove83 skrev 2011-04-16 18:23:04 följande:
    var hos mvc igår är i dag i v36 (35+0) bf 20 maj

nästa gång vi ska dit är den 29/4

sf-mått 34
    hb 125
    blodtryck 125/70
    fosterljud 142

fixerad sedan v30

allt såg bra ut,fick även lämna ett immuniseringsprov...
    är detta nåt alla får göra eller är det för att jag är rh neg 0??
    Nej, det gör alla som jag förstått det, jag är Rh-pos och lämnade ett sånt när jag var hos Bm förr-förra gången, typ v. 34.
  • niiiica
    Kottemor skrev 2011-04-17 10:00:52 följande:
    Va, har du lämnat som är RH positiv? Nu får jag nog lära mig något nytt, har bara lärt mig att RH-negativa lämnar extra blodprov.
    Kan man som RH-positiv också blida antikroppar mot barnet?
    Är inte så jätteinsatt, men jag fick ju som sagt lämna prov fast jag är RH-positiv. Men jag har googlat lite och det är inte så lätt att hitta nåt. Men det verkar finnas andra slags immuniseringar än just Rh. Finns en tråd här på FL tex; www.familjeliv.se/Forum-2-143/m52637841-1.html och här är en annan sida, en tjej som bloggar som har en sort som heter Anti-M-immunisering; http://ninaruthstrom.se/category/immunisering/
  • niiiica
    jakeline skrev 2011-05-04 08:07:53 följande:
    vad skönt! Min vägrar... :P ligger iofs lågt men iaf. Hoppas på att den hinner bli lite ruckbar endast istället för rörligt, känner lätt panik över att behöva slänga mig platt på rygg om vattnet skulle gå. :P jag bor tre trappor upp utan hiss... Men å andra sidan tror jagi nte att sonen helt fixerade sig heller förrän det satte igång. Han var ruckbar in i det sista och det gick ju bra. :P
    Men det där att behöva slänga sej platt på rygg om vattet går tänkte jag på. Min bebis ligger med huvudet ner, men har inte fixerat sig men min bm har inte sagt nåt om att behöva lägga sej ner om vattnet går..  Jag är i 38+4 nu. Vad gäller egentligen?
Svar på tråden BF maj 2011