• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    minya skrev 2010-09-22 12:20:22 följande:
    i förra gruppen jag var  med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke. 

Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå  
    Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det 
    Ok, jag skriver rakt av har vad de star i min grav bok....  Och visst i mindre mangder kan man ju dricka de! Jag har bara valt att undvika de nastan helt. De hander att jag tar en kopp tea pa jobbet nar jag glomt mitt kaffein fria. =)

Consuming caffein in large amounts- over 300 mg a day- reduces the absorbation of some essential nutrients and can increase the risk of low birth weight and miscarriage. An average cup of coffee contains 75-150 mg of caffein. So drinking one to two cups of coffee a day is usually okay during pregnancy- but remember, this is an average cup, not larger coffees you get in many coffee shops. Also, bear in mind that caffein is found in tea, cola type drinks, energy drinks, cocoa and chocolate.
  • FruganH
    carwho skrev 2010-09-22 20:03:21 följande:
    Hahahahaa... min sambo är på resejobb så all gråt o ilska ska ut vid kvällssamtalet... mest gråt då. Är så gråtmild. Gråter åt att kunderna är så otrevlig mot mig, att affären hade slut på "mitt" pålägg osv osv.... O stackars sambon sitter 60 mil bort o försöker trösta genom telefon.... Uuuuuh kan det inte vara fredag NU så jag får hem honom?!?!
    Usch, vad jobbigt! Nu är det snart fredag, hoppas tiden går fort nu för dig tills han kommer hem Glad
  • Jean

Vi har berattat for nagra redan och jag for jobbet. Men annars ska vi vanta till v 12 nar vi haft varat andra ultraljud. Kan inte vanta..... 3 veckor och 5 dagar kvar, nedrakning i full gang. =)

• Moi Mokulat

Jag är i vecka 5 +5 Så det är ett tag till.
    Ska försöka hålla oss till 2 nov för då ska vi till BM.

• minstörstalycka

Jag är i vecka 5+0 och har berättat för min mamma och en tjej kompis, nu skall vi hålla tyst till 3 nov då vi skall till bm :)

• minya

fick ett riktigt jobbigt blodtrycksfall på jobbet, fick gå undan och sätta mig ner och trycka i mig en banan så nu är man lite på fötter igen men sitter ner en stund. 
    Kom på det nu att så hade jag det i början på mitt senate  (slutade i mf) också, och hade det en hel del i slutet av min dotters graviditet också. Hoppas inte det kommer vara så genom hela graviditeten för då kommer de inte bli skoj någonstans, men ska börja ta med mig nått att äta som jag alltid har med mig så magen aldrig är tom.  

• carwho
    FruganH skrev 2010-09-23 09:28:58 följande:
    Usch, vad jobbigt! Nu är det snart fredag, hoppas tiden går fort nu för dig tills han kommer hem Glad
    IMON kommer han hem ÄNTLIGEN! Igår lipade jag i telefon åt honom, resejobb + nygravid sambo = dålig kombination (no shit!!!) Nå idag känns det bättre, för nu är det bara en natt kvar
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • minya

gick in i vecka 8 idag Hjärta
    10 veckor kvar till uL då haha

• EvaChristina

Själv går jag in i vecka 9 idag. Och väntar på en tid för ul om ca två veckor, i samband med kubtest. Längtar! Efter det ska jag berätta för mamma eftersom vi reser till värmen tillsammans i en vecka. Har inte träffat någon av mina föräldrar sedan plusset och jag har ju velat ta det eye to eye så att säga :) Har sagt till ett par vänner bara än så länge. Svärföräldrarna ska nog få veta om en vecka.