minya skrev 2010-09-22 12:20:22 följande:
i förra gruppen jag var med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke.
Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå
Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det
Ok, jag skriver rakt av har vad de star i min grav bok.... Och visst i mindre mangder kan man ju dricka de! Jag har bara valt att undvika de nastan helt. De hander att jag tar en kopp tea pa jobbet nar jag glomt mitt kaffein fria. =)
Consuming caffein in large amounts- over 300 mg a day- reduces the absorbation of some essential nutrients and can increase the risk of low birth weight and miscarriage. An average cup of coffee contains 75-150 mg of caffein. So drinking one to two cups of coffee a day is usually okay during pregnancy- but remember, this is an average cup, not larger coffees you get in many coffee shops. Also, bear in mind that caffein is found in tea, cola type drinks, energy drinks, cocoa and chocolate.