• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    carwho skrev 2010-09-23 11:48:41 följande:
    IMON kommer han hem ÄNTLIGEN! Igår lipade jag i telefon åt honom, resejobb + nygravid sambo = dålig kombination (no shit!!!) Nå idag känns det bättre, för nu är det bara en natt kvar
    Min man kommer ocksa hem i morgon efter att ha jobbat borta i tva veckor som han gor varje manad. Nu ar de bara de att min man har infektion pa sina halsmandlar sa jag far val bada at honom i de lilla sovrummet... =( Hoppas dock han infrisknar fort for han ar bara hemma en vecka sa han kan komma hem tidigare nasta gang till ultraljudet.
    Har inte haft nagra hormon svangar annu sa de ar val tur de annars hade jag nog lipat ihjal mig nar jag inte kommer fa kramas i morgon. Kommer vara besviken dock... Men jag vill ju inte bli sjuk for mini's skull.
  • Moi Mokulat
    minstörstalycka skrev 2010-09-23 11:21:00 följande:
    Jag är i vecka 5+0 och har berättat för min mamma och en tjej kompis, nu skall vi hålla tyst till 3 nov då vi skall till bm :)
    Vi ska till BM 2 nov. hihi Hålla handen?
  • minya

här är bm på måndag. ett hett tips är att skriva ner frågor och funderingar som ni kommer på under tiden och sen ta med dit. För väl där så brukar de bara vara sågspån i huvudet med all infor, frågor de ställer och saker som ska testas

• jakeline

blä, illamåendet har återkommit med besked... har mått illa hela dag med korta pauser då jag har ätit... men jag kan ju inte äta HELA tiden...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010

Jag har berättat för några på jobbet och för min närmsta vän...mannen min vill vänta lite så nu får vi nog vänta lite. han vet dock inte om att jag berättat på jobbet än :P

Däremot vet jag inte hur jag ska berätta för mina föräldrar..bara så där helt apropå??? Fick värsta förmaningen i somras av mamma så är inte nått sugen på att berätta för henne...Har alltid sagt att jag vill berätta tidigt för mamma, vill ha henne som stöd om det skulle skita sig..Men nu vet jag inte...

Hur har ni berättat??

Funderar på att, när hon frågar om vad vi önskar oss i julklapp (hon brukar fråga tidigt) säga att vi vill ha en spjälsäng eller bidrag till en barnvagn =)

• minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:43:27 följande:
    Jag har berättat för några på jobbet och för min närmsta vän...mannen min vill vänta lite så nu får vi nog vänta lite. han vet dock inte om att jag berättat på jobbet än :P

Däremot vet jag inte hur jag ska berätta för mina föräldrar..bara så där helt apropå??? Fick värsta förmaningen i somras av mamma så är inte nått sugen på att berätta för henne...Har alltid sagt att jag vill berätta tidigt för mamma, vill ha henne som stöd om det skulle skita sig..Men nu vet jag inte...

Hur har ni berättat??

Funderar på att, när hon frågar om vad vi önskar oss i julklapp (hon brukar fråga tidigt) säga att vi vill ha en spjälsäng eller bidrag till en barnvagn =)
    jag var opersonlig och skre på fejjan haha  
    men när de är andra så känns de inte så "speciellt" i samma benämning
  • talare

berättar alla här inne det redan för "alla"? själv tycker jag att det är för tidigt för det. jag har berättat det för två vänner (så har man stöd om något går fel), bm (ganska oundvikligt :P) och optikern (eftersom jag var på synundersökning och synen förändras när man är gravid).

• minya
    talare skrev 2010-09-23 18:11:05 följande:
    berättar alla här inne det redan för "alla"? själv tycker jag att det är för tidigt för det. jag har berättat det för två vänner (så har man stöd om något går fel), bm (ganska oundvikligt :P) och optikern (eftersom jag var på synundersökning och synen förändras när man är gravid).
    jag ser inge negativt i att berätta de tidigt, slipper ljuga (som jag hatar att göra ändå), slipper ursäkter, slipper bortförklaringar och så vet alla varför man mår som man mår då man ändå mår som mest illa nu i början.
  • FruganH
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:43:27 följande:

Hur har ni berättat??

Jag har bara berättat för en nära kollega på jobbet än så länge.

Min mamma har också sagt grejer (förra helgen) som gör att jag inte direkt är sugen på att berätta för henne heller.. Känns så tråkigt när det är en sak man är så glad för Obestämd

Vet inte alls hur jag ska berätta. Just nu känner jag bara att jag inte vill berätta alls, men det funkar ju inte riktigt i längden.. på ett annat sätt känns det som att jag bara vill säga det rätt ut så det är sagt.. ja, usch.. jobbigt är det iallafall..
  • skalbagge

underbart{#emotions_dlg.flower} var på VUL idag och fick se en liten krabat och hjärtat som slogHjärta

Allt såg bra ut och jag blev varken fram eller bakflyttat, hade alltså räknat rätt och lillen växeer som den skaDrömmer

/ Gladast