• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • LadyA01
    Puh, idag har jag skallebank som heter duga! Lite skrämmande, eftersom förra gången jag hade den här huvudvärken var när jag fick missfallet. Får alltid kraftig huvudvärk vid mens. Hoppas dock innerligt att det bara beror på hormoner och koffeinbrist den här gången...

BM imorgon, jobba på att få komma iväg på ett vul! :) Har varit sjukligt trött de senaste dagarna, och både igår och idag passade jag på att få sova en timme medan valpen också sov. Otroligt välbehövligt!! :)

Dags att gå och jobba!

Stanna nu lilla pyre, snälla...
  • minya
    TheLove skrev 2010-09-26 12:50:24 följande:

Jo just det, det var det jag menade... Ja har man ett barn med funktionsnedsättning kan jag förstå att man har ett annat tänk... Såklart älskar man ju sitt barn mest av allt och du ser ju allt det positiva. En person som inte har varit i kontakt med funktionsnedsatta barn kanske bara ser det negativa...

Hur fick ni reda på er dotters funktionsnedsättning om jag får fråga?

Det är ju väldigt lätt att bara se hindren förstår jag helt klart. vi fick reda på det när hon kom ut, då först såg dom det då det inte hade synts på vare sig kub/ul eller nått sånt ändå.
    Men vi fick ingen chock eller nått sånt konstigt nog vi, var bara lyckliga över denna perfekta lilla tjej som vi äntligen kunde röra och se. Sen har vi tagit dagarna som de kommer, lärt oss otroligt mycket som jag annars aldrig hade vetat, hållit föreläsningar om det och även tagit mycket privat små förläsningar kan man säga för lärare som velat veta mer inom speciellt vården. 
    En människa är mycket starkare än vad man tror, speciellt om man slåss för det man älskar, och alla dessa "hinder" man fruktade innan som fanns framför perfektion är som bortblåsta och man ser bara fördelarna och hur underbart  det är med lite annorlunda. Nu är de upp till henne om hon vill få operation eller ej, ärligt så hoppas jag på att hon säger nej, men jag förstår också om hon kommer vilja, för samhället kräver perfekta människor tyvärr då det alltid kommer finnas dom som är rädda för något nytt och annorlunda
  • ljusgläntan3030

Jag tror vi kommer vilja göra kub-test...

3 dagar kvar till UL.. som man har väntat haha.. får verkligen hoppas de är nån därinne så dåligt som jag mår..

hoppas jag klarar att jobba nästa vecka.. känns emellanåt som jag har influensa och kräksjuka på en gång..

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • minya

Jagade rätt på BF tråden. På sidan 91 fann jag den
    Är det inte lättare att ha den i en egen tråd? Så slipper den försvinna och även att de enbart blir massa listor så inlägg försvinner

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet 
    Fliona - 3:dje barnet

• minya
    jakeline skrev 2010-09-26 13:46:28 följande:
    Jag kan göra en ny tråd om ingen annan vill ta på sig det?
    Gört, vore riktigt bra  
  • TheLove
    minya skrev 2010-09-26 13:06:58 följande:
    Det är ju väldigt lätt att bara se hindren förstår jag helt klart. vi fick reda på det när hon kom ut, då först såg dom det då det inte hade synts på vare sig kub/ul eller nått sånt ändå.
    Men vi fick ingen chock eller nått sånt konstigt nog vi, var bara lyckliga över denna perfekta lilla tjej som vi äntligen kunde röra och se. Sen har vi tagit dagarna som de kommer, lärt oss otroligt mycket som jag annars aldrig hade vetat, hållit föreläsningar om det och även tagit mycket privat små förläsningar kan man säga för lärare som velat veta mer inom speciellt vården. 
    En människa är mycket starkare än vad man tror, speciellt om man slåss för det man älskar, och alla dessa "hinder" man fruktade innan som fanns framför perfektion är som bortblåsta och man ser bara fördelarna och hur underbart  det är med lite annorlunda. Nu är de upp till henne om hon vill få operation eller ej, ärligt så hoppas jag på att hon säger nej, men jag förstår också om hon kommer vilja, för samhället kräver perfekta människor tyvärr då det alltid kommer finnas dom som är rädda för något nytt och annorlunda

Vad skönt att ni tog det så bra! Jag är ju själv totalt livrädd för att stöta ifrån mig mitt barn, vet inte varför men var likadan innan sonen föddes. Men aldrig har jag älskat någon så starkt. Älskade honom ju från första sekunden, när jag fortfarande trodde han var en tjej :P

Det är alltså nått som syns på hennes utseende? Vad är det för funktionsnedsättning hon har?

• minya
    TheLove skrev 2010-09-26 13:53:15 följande:

Vad skönt att ni tog det så bra! Jag är ju själv totalt livrädd för att stöta ifrån mig mitt barn, vet inte varför men var likadan innan sonen föddes. Men aldrig har jag älskat någon så starkt. Älskade honom ju från första sekunden, när jag fortfarande trodde han var en tjej :P

Det är alltså nått som syns på hennes utseende? Vad är det för funktionsnedsättning hon har?

hon har mikroti, dvs ett öra och döv där, på det så fick hon nervskador på ena hjärnhalvan som påverkar ena ansiktshalvan som inte hänger med som den ska, sidorna i ansiktet är inte i samspel riktigt, kan inte stänga ena ögat och ja lite smått och gott. 

finns ju alltid hjälp att få om man skulle stöta ifrån, men de gör ju folk av de mest knepiga anledningar. Läste en på FL som fick en rödhårig tjej och som hatade rödhåriga, så hon frågade om de gick att färga håret på spädbarn, helt sjukt. Bebisen fick alltid ha mössa så hon slapp se håret, man blir ju mörkrädd 
  • FruganH
    minya skrev 2010-09-26 11:41:45 följande:
    vi skippar alla dessa tester, bebisen blir det bebisen är - dvs älskad precis som som den föds  
    DS är inget liv i plågor och hemskheter som många tror, bara lite annorlunda. Känner många med DS och de är precis som du och jag, så förstår ärligt inte de som gör abort för en sån sak, bara för att de inte skulle "passa i samhället" eller vara "perfekta" i andras syn. Folk som är rädd för vad andra skulle tycka och glömmer bort att de är en människa med bara en liten olikhet. 

Fast som jag förstod min BM så handlar det inte bara om att de testar för DS utan även för andra kromosonavvikelser som är allvarligare (som leder till att barnet antingen dör i magen eller strax efter födseln). Får man veta att barnet har någon sådan kromosomavvikelse så kanske det kan vara läge att fundera på abort för att slippa bära barnet flera månader/full tid och gå igenom att behöva föda fram ett dött barn..
    Eller ja, jag vet som sagt inte hur vi ska göra ännu, men det handlar ju som sagt inte bara om DS.