TheLove skrev 2010-09-26 12:50:24 följande:
Jo just det, det var det jag menade... Ja har man ett barn med funktionsnedsättning kan jag förstå att man har ett annat tänk... Såklart älskar man ju sitt barn mest av allt och du ser ju allt det positiva. En person som inte har varit i kontakt med funktionsnedsatta barn kanske bara ser det negativa...
Hur fick ni reda på er dotters funktionsnedsättning om jag får fråga?
Det är ju väldigt lätt att bara se hindren förstår jag helt klart. vi fick reda på det när hon kom ut, då först såg dom det då det inte hade synts på vare sig kub/ul eller nått sånt ändå.
Men vi fick ingen chock eller nått sånt konstigt nog vi, var bara lyckliga över denna perfekta lilla tjej som vi äntligen kunde röra och se. Sen har vi tagit dagarna som de kommer, lärt oss otroligt mycket som jag annars aldrig hade vetat, hållit föreläsningar om det och även tagit mycket privat små förläsningar kan man säga för lärare som velat veta mer inom speciellt vården.
En människa är mycket starkare än vad man tror, speciellt om man slåss för det man älskar, och alla dessa "hinder" man fruktade innan som fanns framför perfektion är som bortblåsta och man ser bara fördelarna och hur underbart det är med lite annorlunda. Nu är de upp till henne om hon vill få operation eller ej, ärligt så hoppas jag på att hon säger nej, men jag förstår också om hon kommer vilja, för samhället kräver perfekta människor tyvärr då det alltid kommer finnas dom som är rädda för något nytt och annorlunda