FruganH skrev 2010-09-26 15:41:19 följande:
Fast som jag förstod min BM så handlar det inte bara om att de testar för DS utan även för andra kromosonavvikelser som är allvarligare (som leder till att barnet antingen dör i magen eller strax efter födseln). Får man veta att barnet har någon sådan kromosomavvikelse så kanske det kan vara läge att fundera på abort för att slippa bära barnet flera månader/full tid och gå igenom att behöva föda fram ett dött barn..
Eller ja, jag vet som sagt inte hur vi ska göra ännu, men det handlar ju som sagt inte bara om DS.
nej det skrev jag inte heller om du läste

Dom testar för många olika saker, det vet jag, men det som skrivs och hörs är all denna rädsla för DS. Stor skillnad!
TheLove skrev 2010-09-26 15:43:25 följande:
Ens eget barn är ju alltid den finaste på jorden, även om det är rödhårigt, skalligt, har nervskador eller vad det än är... Det finns ju ingen i världen som man älskar så mycket som ens barn! Jag misstänker att du ser charmen i din dotters "ovanlighet" istället för att se det negativt och det är ju precis så det ska vara! :) Att sätta på sitt barn en mössa för att hårfärgen inte är som man tänkt är ju bara helt rubbat!
Ja fl i ett nötskal egentligen att de ens tänker nått sånt