• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tid för barn 75
    Startade en egen lista för syskon i maj - häng med på dit  ni som är på g med barn nr. 2 eller fler och som vill ha koll på hur många vi är, när vi ska ha och hur vi blev gravida samt förstås när vi till slut födde
  • FruganH
    jakeline skrev 2010-09-26 14:04:38 följande:
    fixat BF-lista www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

ts kanske kan lägga till den i ts sedan?
    Här är BF-listan.. Den har lagts i en egen tråd för att man ska slippa leta så mycket.

TS: Du kanske kan lägga till länken till BF-tråden i Trådstarten? Så hittar man den lätt Tungan ute
  • Tid för barn 75
    FruganH skrev 2010-09-27 19:23:37 följande:
    Här är BF-listan.. Den har lagts i en egen tråd för att man ska slippa leta så mycket.

TS: Du kanske kan lägga till länken till BF-tråden i Trådstarten? Så hittar man den lätt Tungan ute
    Tack tack, super! Nu är jag nöjd och kan sova gott Bra idé med att lägga in länken i TS - startkolumn!
  • frau M

Jag mår illa typ hela dygnet...
    mest sugen på salladsblad med vitlökssås =)
    å kolsyra =)

• Moi Mokulat
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
  • frau M
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    jag hade sån tur med förra grav jag att precis en vecka efter att jag skrev på kontraktet för fast heltidstjänst så blev jag sjukskriven, å kunde inte jobba en hel månad efter det innan bf, å sen vart jag ju mammaledig. Så det tog ca 2år innan jag verkligen jobbade heltid =) å då hann jag med å få två läneförhöjningar på det å =)
    Men han hade inte kunnat ge tjänsten till någon annan heller även om han visste om min grav då, det var min tur, å det visste jag, å många andra å...
  • Moi Mokulat
    frau M skrev 2010-09-27 20:16:15 följande:
    jag hade sån tur med förra grav jag att precis en vecka efter att jag skrev på kontraktet för fast heltidstjänst så blev jag sjukskriven, å kunde inte jobba en hel månad efter det innan bf, å sen vart jag ju mammaledig. Så det tog ca 2år innan jag verkligen jobbade heltid =) å då hann jag med å få två läneförhöjningar på det å =)
    Men han hade inte kunnat ge tjänsten till någon annan heller även om han visste om min grav då, det var min tur, å det visste jag, å många andra å...
    jag fick denna tjänsten före en annan. Hoppas inget händer nu med min  fasta tjänst och facket.
    Men jag ersatte en annan tjej som hade en fast tjänst
  • frau M
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:21:08 följande:
    jag fick denna tjänsten före en annan. Hoppas inget händer nu med min  fasta tjänst och facket.
    Men jag ersatte en annan tjej som hade en fast tjänst
    nä det är ju olagligt att inte anställa eller avskeda någon pga graviditet. Så skulle arbetsgivaren ha några invändningar så är det bara å dra in facket...
  • jakeline
    minya skrev 2010-09-27 16:24:30 följande:
    hehe min kropp klarar inte av så mycket mer än så, var uppe i över 80 vid förra grviditeten och de tog kroppen rätt bra stryk av
    okej då förstår jag... jag gick upp knappt 10 kg förra graviditeten, men då vägde jag mer från början också. Jag var jätteduktig och gick ner till 75 innan jul. det var 13 kg mindre än min inskrivningsvikt, men trots bra mat och träning så har min vikt bara ökat igen... dock inte uppe i tyngsta ogravida än, och tur är väl det... :P

Hur mycket rör ni på er tjejor? Jag har svårt att finna energi att göra något mer än busa med sonen när jag kommer hem. Förut gick jag alltid en lunchpromenad, men nu är jag tokhungrig så jag äter direkt istället för att promenera först... Orkar ju inte gå efteråt. Men jag ska försöka ta mig i kragen igen...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~