• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Nu har jag matt illa som den varsta bakfylla sen i lordags. Hela dagarna! I lordags sa fick jag ga hem tidigare fran jobbet pa kvallen, klarade precis av mitt 5 timmars shift i sondags och fick ringa in sjuk i gar. Da jag pratade med min schema laggare igar sa var hon sa otrevlig (vilket hon alltid ar). Hon sa bara sa du e gravid med varsta stamman, inget grattis eller va spannande som alla andra sa. Utan de lat mer som om hon ville ta bort mig helt fran mina shift. Hittills har jag ju jobbat pa och de har var forsta gangen jag var hemma. Fattar inte vad hennes problem ar. Tog de har jobbet for att kunna tjanan lite pengar tills vi blev med barn och ett tag nu, sa jag ar bara vikarie och vi klarar oss fint utan dom pengarna. Men jag blir sa irriterad!! Och ar pa tok for radd att ringa och sjukskriva mig till i morgon, sa jag far nog ga dit och kampa pa hur daligt jag an mar.

Denna schema laggare har aven varit pa semester i 2 veckor och under tiden sa bestamde jag mig for att sluta jobba pa dom tunga avdelningarna och pa en avdelning dar dom har hudsjukdomar som kan doda min bebis i magen om jag far de... Och hon tyckte typ att jag var helt full av skit!!

Nu ar de har Australien och andra regler sa finns inte facket har men natt liknande tror jag. Svart att veta nar man inte bort har i hela sitt liv. Jag blir bara sa arg och irriterad! De ar min gradivitet och mitt val!

Ursakta min langa text var bara tvungen att fa ur mig de. Ar sa jakla arg! Sa god lust att satta dit dom jaklarna for dom ar inte speciellt bra arbetsgivare.

Har annars inte gatt upp natt i vikt, vagde plus 0.70 kg men de kan ju vara olika tidpunkter pa dan och de var ett tag sen jag vagde mig. Kanner mig valdigt svullen dock! Maste ta mig till butikerna och shoppa nar jag mar battre, alla mina behaar ar valdigt tajta eller for sma.

• TheLove
    Jean skrev 2010-09-28 01:28:22 följande:
    Nu har jag matt illa som den varsta bakfylla sen i lordags. Hela dagarna! I lordags sa fick jag ga hem tidigare fran jobbet pa kvallen, klarade precis av mitt 5 timmars shift i sondags och fick ringa in sjuk i gar. Da jag pratade med min schema laggare igar sa var hon sa otrevlig (vilket hon alltid ar). Hon sa bara sa du e gravid med varsta stamman, inget grattis eller va spannande som alla andra sa. Utan de lat mer som om hon ville ta bort mig helt fran mina shift. Hittills har jag ju jobbat pa och de har var forsta gangen jag var hemma. Fattar inte vad hennes problem ar. Tog de har jobbet for att kunna tjanan lite pengar tills vi blev med barn och ett tag nu, sa jag ar bara vikarie och vi klarar oss fint utan dom pengarna. Men jag blir sa irriterad!! Och ar pa tok for radd att ringa och sjukskriva mig till i morgon, sa jag far nog ga dit och kampa pa hur daligt jag an mar.

Denna schema laggare har aven varit pa semester i 2 veckor och under tiden sa bestamde jag mig for att sluta jobba pa dom tunga avdelningarna och pa en avdelning dar dom har hudsjukdomar som kan doda min bebis i magen om jag far de... Och hon tyckte typ att jag var helt full av skit!!

Nu ar de har Australien och andra regler sa finns inte facket har men natt liknande tror jag. Svart att veta nar man inte bort har i hela sitt liv. Jag blir bara sa arg och irriterad! De ar min gradivitet och mitt val!

Ursakta min langa text var bara tvungen att fa ur mig de. Ar sa jakla arg! Sa god lust att satta dit dom jaklarna for dom ar inte speciellt bra arbetsgivare.

Har annars inte gatt upp natt i vikt, vagde plus 0.70 kg men de kan ju vara olika tidpunkter pa dan och de var ett tag sen jag vagde mig. Kanner mig valdigt svullen dock! Maste ta mig till butikerna och shoppa nar jag mar battre, alla mina behaar ar valdigt tajta eller for sma.
    Fy vilken elak människa! Såna blir man ju bara förbannad på! Varför liksom? Skit i henne och stanna hemma om du må dåligt :( Jag var ny på mitt jobb och hade precis blivit gravid och blev sjukskriven så chefen sparkade mig... Så får man ju inte göra :S Jag orkade dock inte ta kampen då...
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-09-27 18:52:42 följande:
    Lycka till på onsdag! Det går säkert bra!!

Jag var på mitt VUL förra torsdagen och kände precis som dig innan, gravtecken kändes mindre men allt var braGlad.

Jag tror det är lite inbillning att gravtecken minskar bara för man känner efter så mycket och är nervös. Jag har oxå ett mf i bagaget.
    alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!

Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!?
  • ljusgläntan3030
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 07:02:20 följande:
    alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!

Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!?
    Sådär känner jag med, med magen alltså, inte lika svullen längre.. jättekonstigt!?

Tack!! skalbagge och Tid för barn 75 för ert stöd.. ja man får bara hoppas på det bästa!! imorn gäller det...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • jakeline

jag tror inte att du  behöver oroa dig. Förra gången så gick jag ner två kg i början, såg smalare ut och mådde prima. Inte som den här gången... känner mig tung, trött, och konstant illamående... :P Men det är underbart att  vara gravid!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • mariesu

Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
  • carwho

Ni som varit på VUL - när har ni varit det? I vilken vecka??
    I vilken vecka är det liksom lönt och gå på VUL/UL? Så att man ser / hör något??

Grejen är den att detta är såå overkligt för mig. Vi tänkte om vi skulle gå på VUL/UL hos en privatgyn i grannstaden så kanske det blir mer verkligt..... Jag kan liksom inte tro att detta är sant. Ja asså jag vet inte. Skum känsla... Är det någon som känner likadant??

*** Bf 2011-05-29 ***
  • minya

efter vecka 7 sa min BM att symptom och svullnad brukar dra tillbaka sig väldigt markant. Många som mår superskit kan helt plötsligt må som vanligt igen. det är inget farligt utan helt normalt, berodde bara på att kroppen hajjat läget och börjat jämna ut sig igen med hormoner och situationen

• LadyA01

Murunen: jag känner precis likadant! Nästan ibga symptom minskar ju inte oron heller..
    Har bokat privat vul 14/10, då är jag i v 9. Från v 7 ska man kunna se hjärtat slå.

• minya
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på http://www.familjeliv.se/Forum-2-286/ 
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.