• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-09-28 08:10:55 följande:
    jag tror inte att du  behöver oroa dig. Förra gången så gick jag ner två kg i början, såg smalare ut och mådde prima. Inte
    mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:
    Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
    som den här gången... känner mig tung, trött, och konstant illamående... :P Men det är underbart att  vara gravid!
    så har jag ju med känt mig men nu känns det inget alls, inget illamående och så.... men det kanske går så fram och tillbaka!? Har inte fått tag i nån BM heller... men jag ska försöka igen!
    mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:
    Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
    snälla berätta vad hon säger så kanske jag kan lugna mig lite!!
    minya skrev 2010-09-28 09:31:00 följande:
    efter vecka 7 sa min BM att symptom och svullnad brukar dra tillbaka sig väldigt markant. Många som mår superskit kan helt plötsligt må som vanligt igen. det är inget farligt utan helt normalt, berodde bara på att kroppen hajjat läget och börjat jämna ut sig igen med hormoner och situationen
    jaha okej! Det verkar ju logiskt! Kanske det som är på gång?
  • Fröken Löken
    minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
    jag har valt att skriva här då jag känner att jag får ett bra stöd!
    Kanske du själv kan starta en egen tråd med bara positiv anda!?
    Jag förstår dig också, för så kände jag med för ett tag sen innan jag själv började känna någon oro och bara var lycklig!
    Hoppas vi kan komma till en bra lösning!
  • minya
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:45:33 följande:
    jag har valt att skriva här då jag känner att jag får ett bra stöd!
    Kanske du själv kan starta en egen tråd med bara positiv anda!?
    Jag förstår dig också, för så kände jag med för ett tag sen innan jag själv började känna någon oro och bara var lycklig!
    Hoppas vi kan komma till en bra lösning!
    jo visst, förstår jag men när de är sida efter sida efter sida så blir man nerdragen i det själv
  • Lovelyness
    minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:
    snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286
    istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet. 
    Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är)  istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen. 
    Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.  
    Ja för det blir ju en rolig tråd om man känner att man inte ens kan skriva det man egentligen vill utan bara får skriva sånt som kan uppfattas som rosaskimrande... Nej tack, då struntar jag nog i det här.
  • Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:48:56 följande:
    Ja för det blir ju en rolig tråd om man känner att man inte ens kan skriva det man egentligen vill utan bara får skriva sånt som kan uppfattas som rosaskimrande... Nej tack, då struntar jag nog i det här.
    ursäkta min tröghet Skäms men jag förstår inte vad du menar!? he he....
  • Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:51:18 följande:
    ursäkta min tröghet Skäms men jag förstår inte vad du menar!? he he....
    Du är inte trög, jag är bara lite bra på att vara ironisk ;)
    Jag tycker det skulle vara rätt trist om man inte skulle kunna berätta sin oro för missfall här inne, för mig är det en tråd där man kan dela med sig av allt som händer just nu och då tycker jag det verkar dumt att man inte ska få göra det när det gäller oro. Jag tycker det ska vara en tråd om det man vill skriva om helt enkelt :)
  • LadyA01

Minya: jag trodde tråden var till för att ventilera tankar, bli peppad, lugnad, stöttad? Inte bara inom kategorin "hormoner, positiva symptom, bråk med respektive, arbete och kräkningar". Om du nu inte oroar dig själv så är det ju jätteskönt, kan du inte försöka lugna de som oroar sig istället då? I en tråd "oro för mf" gör man ju inget annat än triggar varann att bli mer oroliga. Det är ju troligtvis samma hormoner som gör folk oroliga för missfall som orsakar symptom, bråk och annat som hör hemma i tråden här.

• minya
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:53:50 följande:
    Jag tycker det skulle vara rätt trist om man inte skulle kunna berätta sin oro för missfall här inne, för mig är det en tråd där man kan dela med sig av allt som händer just nu och då tycker jag det verkar dumt att man inte ska få göra det när det gäller oro. Jag tycker det ska vara en tråd om det man vill skriva om helt enkelt :)
    eller inte bra?'
    jag sa inte att det skulle finnas regler, men när oro går över till spekulationer och diskutioner i lite väl häftig anda så är de kanske bättre för alla att gå till den sidan där det finns dom som vet mer om det, dvs ringa bm eller sidan på FL som är till för det. 
  • Lovelyness

Att folk skriver om symtom på missfall behöver ju inte bara vara oroande eller negativt heller, det kan också vara lugnande om man får samma symtom själv och det visat sig att det gått bra för den i tråden som hade samma symtom innan.

• Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:53:50 följande:
    jo jag håller med... tycker inte heller att det gått överstyr på något sätt i tråden... bara våra tankar som flödar och sen många som tröstar!