• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Therre

Jag sitter i liknande sitts de där med arbete iaf. jag är beräknad i början av maj och min chef vill ta ned mig i tid jag som jobber bara 50% redan nu, han ville dra ner min tid redan nu i okt men jag sa att jag jobbar så länge jag vill och orkar. då snackar han om att han vill ha någon med fart och ork och frågar hur de kommer gå senare och hur de kommer fungera:S hur fan ska jag kunna veta de redan nu? de vet ju ingen, så jag pratade iaf med facket och jag fick höra nu idag att de ska ordna ett möta med min chef och prata med honom om detta:D de är ju skönt att de gör ågot men jag är JÄVLIGT orolig för hur han kommer att bete sig mot mig sen när facket hör av sig till honom... jag som redan verkar vara en slagpåse på jobet som bara får skit görat och bara får höra en massa gnäll.

Imorn skulle jag vart ledig men han har skrivit upp mig på schemat att jag ska jobba och jag sa till honom igår att jag har tid hos barnmorskan imorn så jag kan inte jobba då gick han i tacket och blev helt galen.. tyckte att jag skulle avboka tiden osv, men jag måste verkligen gå dit pga vissa omständigheter... men han fattar inte och kommer aldrig förstå de ända han tänker på är han själv och pengar...

Men jag ska iaf försöka stå på mig och börjar hann hålla på ännu mer så kommer jag berätta de för facket också för jag orkar inte ta tag i allt själv jag som annars försöker hålla mig undan honom så mycket jag kan...

• Vix
    Therre skrev 2010-09-29 08:22:10 följande:
    Jag sitter i liknande sitts de där med arbete iaf. jag är beräknad i början av maj och min chef vill ta ned mig i tid jag som jobber bara 50% redan nu, han ville dra ner min tid redan nu i okt men jag sa att jag jobbar så länge jag vill och orkar. då snackar han om att han vill ha någon med fart och ork och frågar hur de kommer gå senare och hur de kommer fungera:S hur fan ska jag kunna veta de redan nu? de vet ju ingen, så jag pratade iaf med facket och jag fick höra nu idag att de ska ordna ett möta med min chef och prata med honom om detta:D de är ju skönt att de gör ågot men jag är JÄVLIGT orolig för hur han kommer att bete sig mot mig sen när facket hör av sig till honom... jag som redan verkar vara en slagpåse på jobet som bara får skit görat och bara får höra en massa gnäll.

Imorn skulle jag vart ledig men han har skrivit upp mig på schemat att jag ska jobba och jag sa till honom igår att jag har tid hos barnmorskan imorn så jag kan inte jobba då gick han i tacket och blev helt galen.. tyckte att jag skulle avboka tiden osv, men jag måste verkligen gå dit pga vissa omständigheter... men han fattar inte och kommer aldrig förstå de ända han tänker på är han själv och pengar...

Men jag ska iaf försöka stå på mig och börjar hann hålla på ännu mer så kommer jag berätta de för facket också för jag orkar inte ta tag i allt själv jag som annars försöker hålla mig undan honom så mycket jag kan...
    Fy vilken jobbig chef. Vad jobbar du med?
    Stå på dig för så får man inte behandla sin personal.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • MissSindra
    Jean skrev 2010-09-29 03:30:31 följande:
    Tack Lovelyy! Skont att hora nan annan saga stanna hemma. Fick tyvarr ringa in sjuk for idag med. Jag fattar inte att man kan ma sa daligt! Kan inte gora mer an att ligga pa soffan och titta pa tv. Ga pa toa fixa mat osv kanns som en plaga. Ska man ga till sin lakare??? Behover dock nog inget sjukintyg eftersom jag ar vikarie och far inte ett ore nar jag ar hemma.

Va hemskt de maste kants att fatt sparken for att man mar daligt pga gradivitet. Forstar att du inte orkade gora natt at de. Har inte pratat med haxan igen men om hon ringer och ar elak igen sa ska jag be min man ta telefonsamtalet, han ar sjalv "chef" over manga anstallda sa han ar jakligt bra att ta konflikter pa ett profisionellt satt. Han skulle nog fa henne att kanna sig dum ganska snabbt! =)
    Ring husläkaren och be om ett recept på Lergigan Comp.. =)
  • Moi Mokulat
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-28 13:17:44 följande:
    Hihi är lite i samma sits fick fast tjänst 13 augusti..har ingen aning om hur min chef känner inför gravida :S
    tack! Ja jag vet att mina avskyr allt som har med ledighet att göra.
    Så jag kommer säga det inför alla så jag inte få någon dum komentar.
  • Therre
    Vix skrev 2010-09-29 08:51:33 följande:
    Fy vilken jobbig chef. Vad jobbar du med?
    Stå på dig för så får man inte behandla sin personal.
    Jag jobbar på en restaurang i västerås, han är inte den lättaste personen att ha att göra med kan jag ju säga, han är duktig på att prata och pratar lätt omkull en så man inte vet vad man ska säga tillslut eller kommer av sig helt och hållet..
    Jag har vantrivts sen jag började där typ men har kännt att ett jobb är bättre än ingenting så, men nu orkar jag inget mer och att han inte kan acceptera och handla efter de att jag är gravid gör mig bara argare och mer irreterad jag längtar tills jag får gå hem och förbereda mig inför förlossningen så jag slipper de där stället, hade jag inte haft min trevliga arbetskompisar så hade jag nog slutat för länge sen men de hjälper mig att stå ut.. Om nån skulle fråga mig om jobb där så skulle jag inte rekomendera de och säga till dem att inte ens tänka i de banorna, de är jätte god mat där men man vill inte jobba där de är en sak som är säker,,,.

Facket ska iaf prata med dem där sen får man se vad de säger:S jag är bara orolig för att de kommer bli värre och att han kommer hålla på ännu mer... men jag ger mig inte och jag kämpar på jag kommer kanske inte klara av att prata med honom och diskutera om de men då pratar jag mned facket ist så får de fra min tala vidare då.. för på mig lyssnar chefen inte på iaf...

och han gjorde helt klart för mig att de kommer ju inte bli någon mammaledighet från jobbet direkt eftersom att jag inte kommer ha de jobbet kvar när mammaledigheten är över så i samband med att jag går på mammaledighet så blir jag samtidigt arbetslös...
  • Therre
    Moi Mokulat skrev 2010-09-29 09:42:52 följande:
    tack! Ja jag vet att mina avskyr allt som har med ledighet att göra.
    Så jag kommer säga det inför alla så jag inte få någon dum komentar.
    vad är de du jobbar med då?
  • Therre
    frau M skrev 2010-09-29 10:52:22 följande:
    man kan inte bli avskedad för att man är gravid. Olagligt.
    nej jag vet de men frågan är ju hur mycket min arbetsgivare vet, eller snarare hur mycket han bryr sig, han tänker enbart på sig själv, har alltid gjot de och kommer nog alltid göra de osckå, som tur är har man iaf facket och vid sånna här tillfällen är de bra att de finns:D
  • gosensgos

Var på inskrivning  hos Bm igår, med min sambo. En fantastisk Bm, känns så rätt.  De4t roliga vara tt mi sambo var första att säga det.
    Detta blir ju hans första barn så jag var tydlig när jag bokade tiden att jag vill att vi blir behandlade som förstagångsföräldrar och att min sambo vill och tänker vara delaktig.  Vikten av att han får känna sig delaktig.
    Fantastiskt!
    Hon vill flytt fram min Bf men går inte med på det då jag vet när jag hade ÄL samt att min cykel bara är 24-25 dagar.  Så någonstans mellan 2/5 - 7/5 står Bf.  
    UL får ge ett mera korrekt datum sedan.  Barnet kommer ju när det kommer i alla fall
    På Bm inrådan köpte vi postafen, åksjuketabletter, för att behandla mitt envetna illamående som bara vägrar ge med sig.
    JAg mår illa hela tiden! Men men Postafen så har det fungerat idag!!!!
    Mår inte alls så illa och har till och med kunnat äta en "HEL" portion lunch!  
    Har inte klarat mer än ett par tuggor/måltid sista månaden.   
    Fungerar inte postafenet längre så finns ju Lergigan comp (hette det så? )att få utskrivet av läkare.  Hoppas att det funkar nu
    VArit hemma sedan i måndags på grund av mitt illamående, ryggvärk (foglossning?!?!) och blir hemma i morgon också, chefen tyckte jag skulle ta en dag till, för att orka jobba hela helgen sen....
    Hur är det med er andra idag?

Hur är det med magarna?
    Min är inte längre bara gasmage..... När jag ligger ner känner jag att det är en hård rund boll strax ovan blygdbenet!  
    Häftigt! 

• minya

irriterad, hur svårt kan de vara för chefjäveln att lyfta luren, ALLTID omöjligt att få tag i människan... Ena svarar hon inte i och den andra är avstängd!