• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    Vad kul.!! grattis!!
    maj09 skrev 2010-10-01 15:18:41 följande:
    Jag är också sjukt sugen på pizza......
    Jag har också sjukt mycket craving för pizza!!! skönt att höra fler som har så.. skulle kunna äta de nästan varje dag men försöker äta nyttigare än så hehe...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Fröken Löken
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
    Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?

Jag är i 9+4....

Åsikter tack :)
    nej verkligen inte! Är upp till var ch en tycker jag!

Vi berättade för mina föräldrar förra helgen och då var jag i v 9+5, så ungefär samma... det går ju som det går ändå och mina hade f¨tt reda på det ändå om det gått åt skogen, så då kan de ju få vara lite glada innan i så fall!! :)
    Köpte en tårta där det stod: grattis mormor och morfar!

Berättade även för mina systrar och min mormor såhär:
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-01 12:56:28 följande:
    Tycker det är helt upp till de blivande föräldrarna att bestämma när man vill berätta! Finns nog inget rätt eller fel.
    Vi kommer nog inte berätta förrän i eller efter v 12. Vi ska på UL/VUL när jag är 10+6 och vill gärna vänta tills det är gjort. Sen så kanske det beror på att jag inte förväntar mig jätteglada reaktioner från mina föräldrar så därför drar jag ut på det Obestämd (vilket egentligen känns dumt eftersom jag går och oroar mig och mår dåligt över det redan nu)
    får man vara nyfiken och fråga varför de inte kommer att bli så glada?
  • Fröken Löken
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    ÅH GUD VA KUL!!!!

Hoppas allt går väl!! Hjärta
  • Fru J
    MissSindra skrev 2010-10-01 17:02:13 följande:
    Ahhh läskigt :)  grattis.. skulle oxå vilja ha 2....  hoppas allt går bra och ligg stil nu :P

hur länge är du ordinerad sängläge och vad sa dem annars?
    ja typ några dagar ska jag ta det lugnt. Jag får inte lyfta tungt och inte anstränga mig och absolut inte stressa. Och det går bra känner jag. Ringde jobbet och lämnade över allt jag kunde så nu känns det mycket bättre. Blödningen har redan avtagit så allt känns bara jättebra och jag försöker att bara se framåt!
    Tack för omtanken!
  • Fru J

Tack alla snälla för omtankarna! Det värmer så i hjärtat! KÄnns som att det här kommer gå bra! KÄnns så otroligt spännande, jag fokuserar på det!
    Tack en än gång!! Hjärta

• jakeline

jenpuh--> coolt med två! Lite läskigt kanske att få två på en gång... Men det går jättebra ska du se!  

Här är jag äckelmätt efter pizzan... åt upp hela trots att jag konstaterade att den var större en vanligt... :P sonen fick en liiiten slize dock. :P men goooott var det.... valde kebabpizza så man fick två fetton i ett liksom... :P

ha en fortsatt skön fredagskväll. SKa nog förpassa mig till sängen snart är sååå trött och vi ska åka på semester imorgon som man vill var lite halvpigg i alla fall.  

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • magnolias

Plus fick jag 28.9.  - genom ett apoteks graviditetstest (billigt B-Sure test) och ett blodprovstest vid MVC. Hade nämligen testat Minus en vecka innan (Predator hette det testet) - så jag ville vara på den säkra sidan...

***BF 20. maj 2011***

• Vix

jenpuh: Grattis till dubbel lycka

Ni som mår illa. Hur mår ni illa?
    I förrgår så mådde jag grymt illa hade åksjukearmband och fick gå och småäta hela tiden och igår mådde jag lite mindre illa. Det växlar somsagt från dag till dag helt enkelt. Mina kära kollegor trodde jag skulle kräkas på alla barnen på förskolan i torsdags Fick gå ifrån lite då och då

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • FruganH
    jakeline skrev 2010-10-01 15:47:09 följande:
    du kan inte ha ursäkten att du ska köra? det brukar jag köra med.
    Nej, det hade inte gått eftersom jag inte hade bilen med mig och det visste dom. Skyllde på att jag skulle upp tidigt idag och köra bil istället, vilket var en ren lögn, men vad gör man inte Flört Sen så blev det lite tjat om att jag skull smaka på folks drinkar, men lyckades slingra mig ur det med. Haha, vet inte om dom anade att det var något fuffens, men dom sa inget iallafall Tungan ute