• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mia8801

jag blir 23 innan barnet kommer i maj.. är i vecka 6 nu.. men har inga symtom alls.. bara lite trötthet..

• Jodi
    FruganH skrev 2010-10-04 13:05:36 följande:
    Har en vecka på oss för att bestämma om vi vill göra KUB test eller inte. Eftersom vi inte tillhör riskgruppen så får vi ju betala för testet själv i sådana fall.

Vad vi vet så har vi ju inget i släkten som tyder på att det skulle kunna vara något, men samtidigt så kan det väl inte bara vara ärftligt om risken stiger i takt med ålder? Eller tänker jag helt fel?
    Näe, det är inte ärftligt vad jag vet. Risken ökar med åldern som du skrev. Det är ju inte bara DS de tittar efter utan även två andra varianter av kromosomavvikelser där barnet inte kommer att överleva. Jag vill gärna ha chansen att avbryta en sån graviditet så tidigt som möjligt i sånt fall. För min del tar jag chansen och undersöker, när nu tekniken finns tillgänglig. Men jag tänker bara göra fostervattensprov sen om risken är högre för kromosomavvikelse än för missfall...

Men jag tycker det vore allra bäst om landstingen erbjöd alla gravida ett UL i vecka tolv (till självkostnadspris). Man vill ju ha nån slags bekräftelse på att det finns ett foster därinne som lever!

Ikväll ska vi på visning på ett hus! Så spännande! Det är ju en dröm att få ha sitt eget hus...
  • down under

Ja verkligen mysigt med hus!!
    Jag bor i en tvåa på 70kvm nu men ska flytta ihop med min ¨pojkvän
    om 4 veckor.
    Han har ett stort hus på 300kvm, det ska bli så skönt med lite space!
    Och det är ju toppen att jag kommer att kunna släppa ut lillgrabben när helst han vill ut!
    Han är en väldigt aktiv liten kille som behöver vara ute mycket så han kommer att bli sååå nöjd!
    Och jag med för den delenGlad

• minya

ja vi har en 3a nu på 110, ska bli hus nästa sommar.
    Känner som du att de ska bli såå skönt att släppa ut "odjuret" så hon kan gå ut och in som hon själv vill. Växte själv upp i hus och man saknar ju de där att ha den friheten.

Vilken himla skillnad de kommer bli för dig från 70 till 300 På nått vis känns de mindre att städa ju större de är, kanske bara jag?  

• down under

Ja det ska bli så skönt!
    Jag har delat sovrum med lillkillen sen han var ny född och man stör ju varandra så mycket under natten.
    Även fast jag e helt tyst när jag går o lägger mig så lyckas jag störa honom och han väcker mig ett antal gånger per natt så det ska bli skönt att han får eget rum, hoppas han stannar där bara.
    Skulle va skönt att få sova lite ostört igen innan nästa bebis kommer.

Städningen..Mmm ser inte riktigt fram emot den direkt, det lär ju ta ett tag och grabben lär ju dra in massor med sand varje gång han varit ute.. men men det får man ta!
    Han kommer iaf ha massor av plats att springa av sig på både inne och ute så allt är värt det!

• Nojnen

Vi har blivit erbjudna att göra KUB och NUPP-test och har valt båda.
    Vi är 35 resp. 37år när bebisen kommer.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-04 08:26:15 följande:
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.

nej det är väl ingen låg ålder!! 

första barnbarnet brukar ju vara speciellt också så de kommer säkert att smälta som smör i solsken {#emotions_dlg.flower}

Själv är jag 28 så jag känner att det var rätt väntat från alla håll att vi nu äntligen bestämt oss... sambon hinner bli 35 precis i dagarna innan ha ha!!

Detta blir min mammas sjätte barnbarn och min pappas första biologiska, fast han är ju morfar till de andra med!!

• Jean

Jag ar inbokad pa min 12 veckors UL den 19de och har inte blivit erbjuden natt KUB eller liknande eftersom jag bara bokat tiden hos min lakares sekreterare. Jag har ingen aning om de funkar likadant har som i Sverige. far val se vad han sager... Jag kommer vara 28 och min man ska fylla 32 nar bebben kommer.
    Man har ju last om folk som gjort KUB och fatt daliga resultat men anda fott friska barn, sa tank om man gor de och sen valjer att ta bort ett friskt barn.

Har matt lite battre dom senaste dagarna och nu verkar all illamaende vara borta. Visst blir man lite nervig men f*n va skont! Tror dock min huvudvark verkar vara tapta bihaler sa forsoker komma in till en doktor. Har statt over en kastrull med kokande vatten, hjalper dock bara for stunden...

• carwho

Antar att detta kan räknas som ett typiskt graviditetstecken eller?

Igår var jag sugen på ngt gott, visste inte riktigt vad så gick o grävde i skåpet. Hittade en påse med lösgodis i som jag började rota i och hittade en röd godis. Såg ut som ett "hallon" fast i storlek med Gott&Blandat godisarna. Vet att den är god... Stoppar in den i käften o i nästa ögonblick håller sambon på o garva ihjäl sig åt mig o mina miner. Den smakade SURSTRÖMMING !!!! Guld i mun Fyyyyy vad äckligt !!! Asså nu tycker inte jag att surströmming är såå äckligt (kan äta det om det bjuds typ) men när man tar en godis i käften o det smakar surströmming - då är det äckligt !!

*** Bf 2011-05-29 ***