• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • LilaFjäril
    Ladylovelylocks: Jag har gjort IVF så på kliniken såg de att mina prover låg lite mot ena kanten av gränsvärdena. Och tyckte att jag skulle justera till det för att göra allt optimalt. Och jag är tacksam att de gjorde det för jag blev ju gravid! Detta var vårt femte försök så det kändes skönt att göra allt som var möjligt för att optimera våra chanser.

Annars så har jag funderat på om jag hade rätt värden. För både mamma och mormor äter också Levaxin. Så det går väl i min släkt.
  • Kottemor
    Ninni1990 skrev 2010-10-17 20:53:53 följande:
    Är också i v. 8+2 och jag känner av precis samma trötthet som du skriver om, det spelar liksom ingen roll hur mycket man sover.. :(
    Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
    Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 
    Imorrn ska jag träffa BM första gången, hoppas bara att jag hittar dit.
    Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över
    LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
    Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.
    Jag äter 100 mikrogram om dagen, så jag tar ingen jättedos jag heller. Men jag känner av att värdena inte är helt ok så jag har ringt och beställt provtagning idag, sköterskan skulle återkomma när hon talat med läkaren, men ringde inte tillbaka Så jag får väl jaga tag i dom imorgon igen.
    Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
    Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 
    Jag har ätit Levaxin i tre år, började på 25 mikrogram och äter idag 100 mikrogram. Jag mådde väldigt dåligt under en lång tid, med många olika symptom, då togs det prover och dom visade på underfunktion. Så det var bara att börja äta levaxin, det tog lång tid för mig att må bättre, det är först nu när jag är uppe i 100 mikrogram som jag verkligen kan känna skillnad.
    Har du inte känt av det tidigare, innan det upptäcktes av barnmorskan?
  • Lovelyness
    Kottemor skrev 2010-10-18 18:42:18 följande:
    Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över
    LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
    Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.
    Jag äter 100 mikrogram om dagen, så jag tar ingen jättedos jag heller. Men jag känner av att värdena inte är helt ok så jag har ringt och beställt provtagning idag, sköterskan skulle återkomma när hon talat med läkaren, men ringde inte tillbaka Så jag får väl jaga tag i dom imorgon igen.Jag har ätit Levaxin i tre år, började på 25 mikrogram och äter idag 100 mikrogram. Jag mådde väldigt dåligt under en lång tid, med många olika symptom, då togs det prover och dom visade på underfunktion. Så det var bara att börja äta levaxin, det tog lång tid för mig att må bättre, det är först nu när jag är uppe i 100 mikrogram som jag verkligen kan känna skillnad.
    Har du inte känt av det tidigare, innan det upptäcktes av barnmorskan?
    Jag har inte känt någonting, eller jag har ingen direkt ork att göra saker men det troe jag berodde på att jag var lat ;) Annars känner jag inte igen mig riktigt i några symtom så jag tror jag fått det nu i samband med graviditeten. Jag låg säkert på gränsen även förrut men det blommade liksom ut nu när kroppen behöver mer. Har en farmor och mormor som har samma problem så jag antar att det bara var en tidsfråga innan det drabbade mig. Jag får väl vara glad att det upptäcktes innan jag börjafe må dåligt, det verkar vara många som mår väldigt dåligt i vår situation.

Hoppas att du får ta prover snart så att du slipper oroa dig
  • Lovelyness
    LilaFjäril skrev 2010-10-18 18:25:51 följande:
    Ladylovelylocks: Jag har gjort IVF så på kliniken såg de att mina prover låg lite mot ena kanten av gränsvärdena. Och tyckte att jag skulle justera till det för att göra allt optimalt. Och jag är tacksam att de gjorde det för jag blev ju gravid! Detta var vårt femte försök så det kändes skönt att göra allt som var möjligt för att optimera våra chanser.

Annars så har jag funderat på om jag hade rätt värden. För både mamma och mormor äter också Levaxin. Så det går väl i min släkt.
    Grattis till graviditeten! Har dom koll på dina värden nu? Hur ofta kollar dom? Jag hörde något om var fjärde vecka
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2010-10-18 19:25:18 följande:
    Jag har inte känt någonting, eller jag har ingen direkt ork att göra saker men det troe jag berodde på att jag var lat ;) Annars känner jag inte igen mig riktigt i några symtom så jag tror jag fått det nu i samband med graviditeten. Jag låg säkert på gränsen även förrut men det blommade liksom ut nu när kroppen behöver mer. Har en farmor och mormor som har samma problem så jag antar att det bara var en tidsfråga innan det drabbade mig. Jag får väl vara glad att det upptäcktes innan jag börjafe må dåligt, det verkar vara många som mår väldigt dåligt i vår situation.

Hoppas att du får ta prover snart så att du slipper oroa dig
    Lat, haha! Ja, sköldkörtelproblem kan verkligen få en att bli lat-ofrivilligt! Vi har också det i släkten, så det var väntat för min del också... har bara väntat på att proverna skulle bli tillräckligt dåliga så jag kunde börja med levaxin..
    Nej, jag måste jaga imorgon så jag kan ta proverna på onsdag när jag ändå ska in till stan.
  • jakeline

Så var man inskriven! nästa BM-besök planerat till början av januari! känns helt sjukt men men... UL innan dess i december. Om inget skulle hända så klart, men det får vi hoppas att det inte gör. Fick lämna en massa med blod också. KOmmer inte ihåg att det var så många blodprov förra gången... men det kanske var för att jag inte gjorde dem hos BM utan hos husläkaren och de förklarade inte vad det var de testade förutom en blodgruppering och HIV och sådant. Nu var det för struma och järnmättnaden i blodet samt bebbens blodgrupp också... Men det lät som det var något nytt...

Tio fulla veckor och jag har iaf outat mig för resten av världen. Life is good.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Jean

Klockan ar 6 pa morgonen har och jag har varit vaken i 2 timmar redan... Ska pa 12 veckors UL idag!! Ingen aning om de ar nerverna som haller mig vaken eller va de ar. Lag och madde lite illa sa de var lika bra att ga upp och fa i sig natt. Hade en stor dag igar med 7 timmar i bilen, sa man ar ganska trott, var och hamtade hem den nya stora familje bilen. Yey!! Kanns som allt borjar bli sa verkligt! Och idag om allt gar bra sa ska vi beratta for hela varlden om den lilla.... Kanns tur att jag tog ledigt i morgon sa jag far vila ut! 

• Fröken Löken

vecka 13 idag Glad känns helt otroligt fast ändå sniglar sig tiden fram... kanske att jag börjar känna mig lite mer som vanligt igen, illamåendet är sådär men tröttheten börjar ge lite vika tror jag...

hoppas det, måste få ordning på mitt hem igen känner jag, det har verkligen kommit i andra hand de senaste veckorna! Dessutom ska vi börja renovera ett rum till som vi ska ha som sovrum sen och det hade ju kännts kul om det kunde bli klart inom en rimlig tid!

Hoppas alla ni andra mår bra också!

• Jodi

Har precis kommit hem från UL (KUB). Det gick bra! Skrattande  Det var verkligen helt overkligt att det fanns en liten krabat där inne! Den var 5,5 cm och allt såg normalt ut. Risken för kromosomavvikelse var minsta möjliga,
    1:20 000. Nu börjar man äntligen kunna ta det till sig! Låg några dagar före beräkningen, så jag är 12+ 2 idag.
    I helgen ska jag berätta för päronen, yes!

• Muffe80
    Jodi skrev 2010-10-19 10:05:44 följande:
    Har precis kommit hem från UL (KUB). Det gick bra! Skrattande  Det var verkligen helt overkligt att det fanns en liten krabat där inne! Den var 5,5 cm och allt såg normalt ut. Risken för kromosomavvikelse var minsta möjliga,
    1:20 000. Nu börjar man äntligen kunna ta det till sig! Låg några dagar före beräkningen, så jag är 12+ 2 idag.
    I helgen ska jag berätta för päronen, yes!
    Åh vad härligt. Vilka bra siffror. är du 79:a som nicket säger? Jag är 80:a och hade räknat med sämre siffror automatiskt än 20 000 just pga "åldern", men det kanske inte har betydelse.

Var gjorde du ditt KUB? Tog det lång tid?

Vi har det på torsdag, såå nervös!