Ninni1990 skrev 2010-10-17 20:53:53 följande:
Är också i v. 8+2 och jag känner av precis samma trötthet som du skriver om, det spelar liksom ingen roll hur mycket man sover.. :(
Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
Hej
Kottemor och
LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...
Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?
Känner mig lite som en amatör när det gäller det här...
Imorrn ska jag träffa BM första gången, hoppas bara att jag hittar dit.
Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över

LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
Jag tar "bara" 50 mikrogr.
Jag äter 100 mikrogram om dagen, så jag tar ingen jättedos jag heller. Men jag känner av att värdena inte är helt ok så jag har ringt och beställt provtagning idag, sköterskan skulle återkomma när hon talat med läkaren, men ringde inte tillbaka

Så jag får väl jaga tag i dom imorgon igen.
Lovelyness skrev 2010-10-17 22:04:26 följande:
Hej
Kottemor och
LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...
Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?
Känner mig lite som en amatör när det gäller det här...
Jag har ätit Levaxin i tre år, började på 25 mikrogram och äter idag 100 mikrogram. Jag mådde väldigt dåligt under en lång tid, med många olika symptom, då togs det prover och dom visade på underfunktion. Så det var bara att börja äta levaxin, det tog lång tid för mig att må bättre, det är först nu när jag är uppe i 100 mikrogram som jag verkligen kan känna skillnad.
Har du inte känt av det tidigare, innan det upptäcktes av barnmorskan?