• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • fliona
    nenababe skrev 2010-10-25 20:23:52 följande:
    Gick in i vecka 14 idag. Solig

4e barnet för oss, totalt oplanerat. Sålde bort alla bebissaker i våras, skaffade hund och kände att 3 barn fick räcka. Så liten heter "Hoppsan" tills vidare :)

På fredag är de dags för barnmorskan, andra besöket. Hela familjen ska följas åt, blir nog att lyssna på hjärtat en sväng. Ska nog höra om de är normalt med Konstant huvudvärk hela dagarna, som migrän. Sen sover jag - hela dagen - om jag får. Helt orkeslös och slutkörd. Sambon är FL med barnen tills 1 jan, tur de för jag hade aldrig orkat ha alla tre själv. Har nog aldrig varit så här "illa däran" vid någon annan av graviditeterna. Men, de är ett litet pris att betala för vad som komma skall ;)

Kram
    mår precis som du, och ska träffa en doktor i morgon..för jag orka liksom inte med nått!!
  • Therre
    solouniko skrev 2010-10-25 21:00:46 följande:
    Åh har ni bokat UL ni som har BF i början på maj? Jag har BF 3e maj och har inte bokat ännu, kanske det är dags då? Spännande! Själv har jag NOLL symptom typ, lite molvärk då och då me sist så spydde jag konstant heela tiden så jag har fortfarande efter VUL svårt att tro att jag verkligen är gravid
    jag har BF den 2maj och har bokat UL. Den 26nov fick jag tid, spännande men de känns som lång tid kvar men förhoppningsvis går tiden fort:D många i min släkt är helt 100 på att de är iaf en mer än vanligt alltså 2 hehe så de ska bli kul att se om de har rätt eller inte, min farfar frågade om jag var i 5e eller 6e månaden, men jag är bara i 3e hehe så nog fasen syns de på mig allt:D

Var hos sjukgymnasten igår pga mitt bäcken, och de visade sig att "korsryggen" eller vad de nu heter var förvridet åt höger och mitt vänsterben var 1,5cm kortsare än de andra så de var inte så konstigt att jag hade ondare än vanligt och sen var de lite andra kotor som inte satt riktigt som de skulle så de fixa han lätt men fan så de small, men skönt efteråt va de iaf och mitt ben blev automatiskt lite längre så ny skiljer de bara 5mm, jag var väldigt svankig också sa han mer än normalt så de var viktigt att jag håller bra ställning och ser till att hålla mina ryggmusker i trim hehe, så de blev lite hemläxa för mig där..:D men de känns mycket bättre redan nu så får hoppas att jag fixar de här för nästa måndag ska jag dit i gen och han ska ta sig en titt..
  • gosensgos
    Therre skrev 2010-10-26 08:56:07 följande:
    jag har BF den 2maj och har bokat UL. Den 26nov fick jag tid, spännande men de känns som lång tid kvar men förhoppningsvis går tiden fort:D många i min släkt är helt 100 på att de är iaf en mer än vanligt alltså 2 hehe så de ska bli kul att se om de har rätt eller inte, min farfar frågade om jag var i 5e eller 6e månaden, men jag är bara i 3e hehe så nog fasen syns de på mig allt:D

Var hos sjukgymnasten igår pga mitt bäcken, och de visade sig att "korsryggen" eller vad de nu heter var förvridet åt höger och mitt vänsterben var 1,5cm kortsare än de andra så de var inte så konstigt att jag hade ondare än vanligt och sen var de lite andra kotor som inte satt riktigt som de skulle så de fixa han lätt men fan så de small, men skönt efteråt va de iaf och mitt ben blev automatiskt lite längre så ny skiljer de bara 5mm, jag var väldigt svankig också sa han mer än normalt så de var viktigt att jag håller bra ställning och ser till att hålla mina ryggmusker i trim hehe, så de blev lite hemläxa för mig där..:D men de känns mycket bättre redan nu så får hoppas att jag fixar de här för nästa måndag ska jag dit i gen och han ska ta sig en titt..
    Jag har också BF 2 maj, enl bm´s uträkning.  Bm bokade RUL åt oss och vi får gå den 6/12, det är ju jättelångt dit!
    Har du något foto på din bebismage?  Jag är nyfiken då vi ju har gått ca lika länge.
    Startade en magbildstråd, " Magbilder BF maj 2011" kan du söka på.
    Vill du, lägg gärna in foto där!

Ha en bra dag alla!
  • cess

9 december har vi rul. Känns som det är rätt länge kvar... Det jag undrar är om det egenligen inte är för tidigt, jag trodde man skulle vara i vecka 18+  men jag kommer vara 17+4....

Idag har jag sjukskrivit mig och tänker vara hemma imorgon också. Min kropp bara skriker VIIIIIIILA så det tänker jag göra nu. Har sovit 15 timmar i nat med ett litet avbrott för att lämna tjejen på dagis klockan åtta. Så skönt men jag känner mig inte ens lite piggare trots det.

• Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-10-25 20:45:36 följande:
    Jag har oxå RUL 2/12Drömmer snacka om att jag längtar till den dagen.
    Men jag ska inte få lyssna på hjärtslag innan, vart får du göra det? Vill oxå!!!!!!
    det gör jag has BM, det är rutin här :) vilket ju är väldigt roligt!

Min BM har bokat alla besök till mig, vi gjorde det redan på inskrivningen eftersom min sambo jobbar lite konstiga tider och inte kan ta legit hur som helst så passade vi på när vi båda var där!!

Det verkar som att vi är många som väntar den lill* 2 maj!! Så roligt!! Är det någon som vet var BF listan har tagit vägen? Ska se om jag orkar leta upp den, är ju kul att uppdatera den lite eftersom det tillkommit många och en del har fått ändrade BF datum!

Vacka 14 idag, känns helt otroligt, plus att man nu går över i andra trimestern! Hoppas att tröttheten ska ge med sig, ORKAR INGENTING!!!

Hoppas ni alla har en fantastisk dag {#emotions_dlg.flower}

/Fröken Löken
  • Fröken Löken

Hittade denna!

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet 
    Fliona - 3:dje barnet

• christin89

Bf 1 Maj ska bli jätte spännande då det är första barnet =)

Imorgon ska jag göra KUB testet, är nervös men jag hoppas att altt ser bra ut!

• JosefineK
    christin89 skrev 2010-10-26 12:52:03 följande:
    Bf 1 Maj ska bli jätte spännande då det är första barnet =)

Imorgon ska jag göra KUB testet, är nervös men jag hoppas att altt ser bra ut!
    Har ocksà BF 1 maj och ska gòra KUB om 1,5 timmar, fòrsòker vara lugn men àr sjukt nervòs.
  • Therre
    gosensgos skrev 2010-10-26 09:07:28 följande:
    Jag har också BF 2 maj, enl bm´s uträkning.  Bm bokade RUL åt oss och vi får gå den 6/12, det är ju jättelångt dit!
    Har du något foto på din bebismage?  Jag är nyfiken då vi ju har gått ca lika länge.
    Startade en magbildstråd, " Magbilder BF maj 2011" kan du söka på.
    Vill du, lägg gärna in foto där!

Ha en bra dag alla!
    jag kan nog fixa en bild.. kul att ha nån som är beräknad samtidigt... ja denna eviga väntan den är inte kul men då har man ju iaf något att se fram emot.:D