• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • MissS

Vad fina vagnar ni har köpt!
    Då det är vårt 4:e barn innebär det att vi har en 7-sitsig bil och måste fälla ett säte längst bak, då är det otroligt viktigt att vagnen blir platt och smidig. Det är nog den enda som vi går på just nu Smidigt och litet.

Jisses så vi har börjat boa oss nu, vi har storröjt hela huset idag, vi har gjort ordning platsen som vi ska byta blöjor på i tvättstugan, lagt ordning kläder i trådbacken under mm. Tidigt, men kul såklart, barnen tycker det är otroligt skoj att få vara med och greja. Så nu känner vi oss rätt klara, då var det bara allt annat som man har lagt på hyllan under tiden man varit så trött och sliten, som att bestämma ett bröllopskort att skicka ut till alla gäster, lägga in kort på den digitala fotoramen, strukturera alla papper som ligger och skräpar mm, men phuuu, man ska hinna andas också

Hoppas det är bra med er alla och alla fina magar.

• Kottemor

Måste visa vår vagn oxå, ny på bilden, men fortfarande lika fin

Vilka fina vagnar alla har tittat på/köpt.
  • Sommarnatt2010

Måste bara fråga om det är någon som fått mer ont av att använda ett foglossningsbälte???

Här kommer en liten förklaring...
    Jag har en längre tid haft hugg i vänster skinka och även ibland i höger...Nu i veckan blev det lite för bra så jag ringde BM (min var inte där så fick prata med någon annan) Hon tyckte inte det lät som varken ichias eller foglossning..."men kom du in i morgon så får vi prata om det..."

sagt o gjort i fredags åkte jag dit...sa då att vi pratades vig igår...Hon bara "ja just det ja, det var du som skulle testa ett foglossningsbälte" försökte då förklara att vi skulle prata om vad det kunde vara. Hon sa då bara att vi testar detta först o sen får vi se...Lite paff gick jag där i från med ett sånt där bälte...

Igår hade jag det hela dagen, gjorde dock inte så mycket var på dop o efterföljande middag o sen var det mest bilåkande.

Idag har jag oxå haft det på mig..Varit ute o gått en långpromenad (har inte varit problem innan trots hugg utan bara fått gå med lite kortare steg) Tyckte nog det kändes lite bättre kunde trampa på mer o det högg inte något. Sen var jag iväg o handlade o så där...Men under eftermiddagen tyckte jag det gjorde ont med bältet så tog av det.

har under hela em/kvällen nu haft ganska ont i blydbenet, där jag aldrig haft ont innan. Känns ju så där bra att få mer ont av något som ska hjälpa.

Någon som varit med om liknande??? 

Funderar på att strunta i bältet o bara köra på. Kan ju bara vara så att jag helt enkelt inte hade ont i skinkan idag. Eller så får jag testa någon mer dag o fundera över vad som är värt. hugg i skinkan eller ont i blygdbenet...

• Jodi

Här kommer en barnvagnsfråga: vilket är bäst tycker ni, kombi eller duo?

• Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-01-23 19:31:51 följande:
    Här kommer en barnvagnsfråga: vilket är bäst tycker ni, kombi eller duo?
    Nu lär jag mig aldrig skillnad, men en vagn med separat sitt- och liggdel tycker jag är allra bäst
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-23 19:43:15 följande:
    Nu lär jag mig aldrig skillnad, men en vagn med separat sitt- och liggdel tycker jag är allra bäst
    Kombi är det. Den kanske man kan använda under en längre tid, kanske är bra...
  • Jodi

Nej, duo menar jag! Shit, blir helt snurrig!

• Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-01-23 19:48:23 följande:
    Kombi är det. Den kanske man kan använda under en längre tid, kanske är bra...
    Jodi skrev 2011-01-23 19:50:16 följande:
    Nej, duo menar jag! Shit, blir helt snurrig!
    hihi ja jag säger ju det =) Bland annat slipper du ju slita på sittdelen när den egentligen inte används. sen tycker jag det ser smidigare ut med separata delar. De andra ser lite klumpigare ut, men det är ju en smaksak.
  • Jodi

Vet nån om man kan fälla sittdelen på duo till plant läge?

• morotsland

Jag tycker kombi är mycket bättre, praktiskt att kunna lyfta i och ur barnet direkt i liften, särskilt när de är små och ofta sover i vagnen. Våra somnade alltid i vagnen och då kunde man bara ställa in liften och låta dem fortsätta sova utan att rycka upp dem.