Jag är jättenöjd med babybjörn bärsele! har haft den till alla våra barn, så den börjar bli lite sliten.
vi har en babybjörn bärsele med platta där bak för ryggen som stöd och man kan dra åt remmarna så att selen sitter på plats, och går man bara rak i ryggen så får man inte ont i ryggen. Men det blir ju tungt i axlarna efter ett tag när bebis väger lite mera.
Man kan lätt knäppa upp den när bebis sover och ibland kan man lyckas lägga bebis i sängen.
Jag har aldrig fått ont i ryggen av den, men däremot blir det tungt och ont i axlarna sen när bebis väger mera.
Våra barn har somnat i denna bärsele och älskar den. De vill sitta där hela tiden helst. Och så har man händerna fria att greja med annat.
Bebisar vill ofta ha mycket närhet och behöver det för att känna sig trygga, även kolikbarn mår bättre av att bli burna.
Tror det ska vara en viss vikt och längd på bebis för att den ska passa, så är bebis väldigt liten som nyfödd så för man vänta ett tag innan man kan ha den.
Man har bebisen bakåtvänd mot dig i början och sen när bebis är större och kan hålla nacken bättre så kan man ha bebis framåtvänd.
Om man är lite rund om magen eller lite stor, så kan det nog vara jobbigt med bärselen, speciellt med denna platta man ska spänna åt lite grann för att få stöd, så det spänner runt magen och ryggen för bästa stöd.
Alla som jag känner som är runda har svårt med bärsele, de orkar inte osv...
sen ska man ju gå med rak rygg och inte framåtlutad och böja på knäna när man ska böja sig ned efter något, inte böja på ryggen.
Jag provade en bärsjal med första barnet och det var svårt hur man skulle göra med den och tyckte inte bebis låg så bra i den som bärselen. Så den har vi inte använt.
Men det finns säkert bättre bärsjalar än den vi hade. Och det är olika vad som passar olika människor.