• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    natalieh skrev 2011-01-25 13:44:45 följande:
    sitter och kikar efter en babybjörn bärsele.. vill ha en svart/röd eller helt röd.. tycker de är fint!
    men än så länge så letar jag begangnat, har ju lite tid kvar innan den ska användas..
    Åsså letar vi babyskydd!! De är sjukt mycket grejer att kolla upp och handla nu tycker jag.. blir lite avis på er som har barn sedan innan, känns som det underlättar en del..
    Är det föresten någon som vet om man ska typ anmäla sig eller så för att få Liberos startväska på BB (i malmö/lund) eller man bara får den?  
    Vad gäller Liberos startväska så tror jag att man bara får den i Lund. Den stod på rummet på patienthotellet när vi kom dit. Jag var i och för sig anmäld på Liberos hemsida sedan innan ändå. Här finns i alla fall en länk med massa olika paketer och erbjudanden till blivande eller nya föräldrar:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html
  • Åsasåsa

Åh vad gott med smothies! Blev så sugen nu men orkar inte gå och handla.. hm kanske ska skicka J...

• morotsland
    jakeline skrev 2011-01-25 13:15:16 följande:
    tryck nedåt har jag känt, men ingen värk direkt. hoppas inte att det är något allvarligt. 
    Har också haft starkt tryck. Läste och fick bekräftat av min bm att det kan bero på att man är lite förslappad sedan tidigare (känns ju trevligt )  och att man behöver göra knipövningar. Så det har jag gjort nu flera omgångar per dag och det har blivit jättemycket bättre. Kanske ett tips för fler!
  • Lovelyness

Måste bara få gnälla lite, jag har så SINNESSJUKT ont i min ena skinka. Det är någon strålande smärta som oftast kommer när jag sitter eller ligger och ska röra mig. Igår var jag hundvakt och gick lite promenader under dagen så jag antar att det är det som spökar, fan att jag inte ens ska kunna röra på mig!

• morotsland
    Lovelyness skrev 2011-01-26 08:53:54 följande:
    Är det någon som känt eller känner samma? Antar att det är foglossning?

Eller så är det falsk ischias. Gå till en sjukgymnast eller naprapat som kan gravida. De kan tipsa om stödbälte och olika övningar som gör det bättre.

• FruMadde4barnTätt

har haft ont i övre delen av magen i natt, uppe vid vänstra revbenen, känns bättre nu i alla fall

• Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-01-26 08:53:54 följande:
    Är det någon som känt eller känner samma? Antar att det är foglossning?
    Skulle mer tro att det är ischias. Har det själv just nu och har ont som HELL i skinkan, strålar en bit upp i ryggen och ner i benet. Att sitta gör ont, att stå gör ont, att ligga gör ont, att gå gör ont... haha! Ja, det mesta alltså

Ta kontakt med en sjukgymnast, Vilket även jag sjävl borde.. så kan hon/han hjälpa dig.
  • Sofi 79
    Kottemor skrev 2011-01-26 10:15:53 följande:
    Skulle mer tro att det är ischias. Har det själv just nu och har ont som HELL i skinkan, strålar en bit upp i ryggen och ner i benet. Att sitta gör ont, att stå gör ont, att ligga gör ont, att gå gör ont... haha! Ja, det mesta alltså

Ta kontakt med en sjukgymnast, Vilket även jag sjävl borde.. så kan hon/han hjälpa dig.
    Det finns också en liten muskel djupt inne i skinkan som kan bli lite ledsen ibland. Lägg upp onda benet över andra knäet när du sitter och luta dig framåt. Se om det kan stretcha ut det lite. Då kommer man åt att massera det onda också.
  • Hiavatha
    Sofi 79 skrev 2011-01-26 12:44:38 följande:
    Det finns också en liten muskel djupt inne i skinkan som kan bli lite ledsen ibland. Lägg upp onda benet över andra knäet när du sitter och luta dig framåt. Se om det kan stretcha ut det lite. Då kommer man åt att massera det onda också.
    he he det låter svårt att luta sig fram då, för då är ju magen i vägen Men min BM sa också det att det kan vara någon muskel i skinkan som helt enkelt inte är van vid att bli använd, eftersom nu kroppen förändras en del och man kanske går lite annorlunda mot vanligt... Så det måste inte vara ischias eller foglossning som man lätt tror. Jag får t ex lättare ont i (ena) skinkan när det är riktigt kallt och jag går lite för fort utan att vara uppvärmd i musklerna först.