• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Nojnen

Ahaa, tack för snabbt svar ML!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Hiavatha
    Kottemor skrev 2011-01-28 15:36:49 följande:
    Någon som har några trevliga planer för helgen?
    Här ska vi på dop på söndag, min systerdotter som ska döpas och jag ska vara gudmor. Så idag har jag varit iväg och köpt present till henne, och lite nya kläder till mig och barnen.
    Annars så ska vi till babyproffsen imorgon och köpa nya hjul till barnvagnen, och vem vet vad som mer slinker ner i varukorgen Oooh, jag har sånt "boa-behov" så det är knappt sant Och är bara i v. 24, hur ska detta sluta, haha!
    Hoppas det löser sig med dina händer, nästan svårt att sätta sig in i hur svårt det måste vara när man inte kan använda dem fullt ut... Jag som har hållit på mycket med hantverk (trä)...

Så till helgen, jag har ett gig med bandet imorgon. Har börjat kännas ganska flåsigt att sjunga nu. Magmusklerna blir trötta ganska snabbt Men idag köpte jag ett magband som kanske kan hjälpa till att stödja lite, får se hur det går. Ska bli kul i alla fall. Men det här blir sista giget innan födelsen.
  • MissSindra
    Nojnen skrev 2011-01-28 19:41:46 följande:
    MadeleineLouise. Jag undrar vad din definition på stora bindor är? När jag hade mens använde jag nattbindor dygnet runt pga rikliga blödningar. Behöver jag använda större?
    Det är jätteolika hur mycket man blöder. Ur mig"forsade" det länge. Använda förlossningens egna blöjor i minst 1½ vecka. Sen apotekets förlossningsbindor. Hade nattblöjor först i slutet...
    å det beror helt på...
  • bellbar

Nu har jag varit hos BM idag och allt såg bra ut, fortfarande behöver jag inte äta järntabletter, vilket är skönt!
    Har gått upp sammanlagt 6 kg, trots det kan jag fortf ha samma kläder på mig... så det är bara magen som växer, he he... och idag går jag in i vecka 27. Bebisen busar för fullt och idag fick jag höra bebisens hjärtljud, ååh vad underbart det var!!! Ville aldrig att det skulle ta slut!!! Tungan ute

Ska till BM igen den 17e feb... Glad
    Fy (på ett positivt sätt!), snart är det dags för oss allihopa, majmånaden närmar sig..!!! Skrattande

• bellbar

"höra bebisens hjärtljud.." ???? jag är verkligen trött!!! menade dock höra bebisens hjärta slå i rusande fart!!! ;)

• JaneEyre

Hejsan alla gravida mammor (& pappor för den delen) :D

Oj, det var verkligen läääääänge sen jag var här å skrev. Gud, det har gått flera månader. Har varit grymt upptagen med jobbet, företaget och sen har jag och mannen varit och rest lite. Men nu är det hög tid för mig att bara koppla av och vänta tills bebisen kommer, bf har flyttats fram till 9:e Maj. Känns som en evighet dit.
    Har dock massor av funderingar...
    För det första så är min gravidmage i stortsett obefintlig, jag är idag v. 25+5 (v. 26). Jag var hos bm för snart 2 veckor sedan och jag låg perfekt till i kurvan men jag är trots detta orolig. Hur ser magen ut? Jo, den ser allmänt fet ut, typ bilring? Och den är jätte och jag menar jättemjuk!! Den känns som en vanlig tjockismage, den är inte den fina runda hårda och framförallt stora gravidmagen som jag allt för ofta ser på googels bildsökning och här på FL. VARFÖR?! Min man försöker lugna ner mig med att säga att, jag ligger bra till i kurvan, bebisen rör sig i magen, ingen graviditet är den andra lik och jag mår bra. Men nää... Det känns lite lustigt.Dessutom har jag inte handlat nått för bebisen...Jag har tyckt att det är för tidigt, kanske till och med lite dumt att göra det så tidigt? Jag vet att jag är den största pessimisten som har skapats. Men, nu äntligen är det dags för bebisshopping.

Några tips på vart man kan hitta bra och fina spjälsängar?
    Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
    Nu ska jag läsa vidare och "uppdatera" mig i tråden. Spännande, spännande :D

Kramar (förlåt för dagboksinlägget)

• FruMadde4barnTätt
    sådan här att ha i bebissängen eller sen i större barnsäng, har varit jättebra, då det kan komma kiss eller kräk i sängen:
    www.babyland.se/baddskydd-vattentat-flanell-6...

kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.

barbabelle
    visst är det underbart att höra hjärtljuden på bebis.Skrattande
  • Maruid
    JaneEyre skrev 2011-01-29 09:45:20 följande:
    Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
    Hej och välkommen tillbaka  ; )

Spjälsäng hade vi tänkt att köpa på Ikea. Men häromdagen såg jag  en en Troll Lux med sänkbar sida och blev lite förtjust i den. Har dock inte sett den live så att säga. Deras sortiment finns här: http://www.troll.lv/eng/ men de säljs bland annat på babyproffsen. I rena pengar skulle det vara ungfär 500 kronor i skillnad mellan den säng vi sett på Ikea och en från Troll så vi får fundera ett tag.

Sedan gillar jag också Brio Cot Two men det är mer än det dubbla i pris jämför med Ikea så där har nog min eknomiska gräns gått helt enkelt. Kraven på bra och fin uppfyller den dock utan diskussion i min värld, haha.

Tror även att man kan hitta ganska bra och fina sängar på blocket. Har hört talas om det i tråden tidigare så det kan ju vara ett bra och mer ekonomiskt alternativ att hålla koll på.
  • morotsland

Tycker att Ikeas billigaste spjälis har funkat alldeles utmärkt, ser inga skäl att lägga ner mer pengar

• Therre
    JaneEyre skrev 2011-01-29 09:45:20 följande:

Kramar (förlåt för dagboksinlägget)
    har inget tips till spjälsäng tyvärr men med vagn gå in på tradera finns flera jätte fina bra vagnar direkt från fabrik för billiga slantar jag vann med mitt bud på 2400kr och den är helt fabriksny kommer direkt från fabrik och får välja färg på den fanns 44 olika säger och de är en kombi vagn hur fin som helst och billiga kollade upp lite på liknande vagnar som den jag nu vann och de kostade mellan 6000-7000kr så de är verkligen värt ett försök:D