• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Jag blir tokig på min halsbränna, från början fungerade några klunkar mjölk men nu verkar ingenting ta bort halsbrännan. Jag har testat novalucol men den tar bort effekten i max en timme så det känns helt meningslöst. Ska testa losec!

• NinnaLilltroll

Vad fina saker ni har pysslat ihop. Jag är också inne på att virka små figurer till en vagnmobil. Ska bara ta mig i kragen och köpa garn. Blir ju sugen på att virka en filt nu också. :)

Har varit hemma från jobb två dagar för ont i ryggen/fogarna. Eller idag hade jag inte så ont, var mest hemma för att vila :) Fick hem stödbälte idag. Ska bli spännande att prova, hoppas att det hjälper. :)

• Sofi 79

Själv håller jag på och virkar en filt i alpackagarn. Och så ska jag ge mig på små Converse-tofflor enligt mönster som kommer i nästa nummer av Vi föräldrar och barn. Hur söta som helst!

• Ewima

En gammal skröna är väl att har man mycket halsbränna har bebisen mycket hår. Kanske förklarar varför mitt barn var skalligt till 2-årsåldern o jag har aldrig i mitt liv haft halsbränna :)

• jakeline
    Ewima skrev 2011-02-01 20:40:51 följande:
    En gammal skröna är väl att har man mycket halsbränna har bebisen mycket hår. Kanske förklarar varför mitt barn var skalligt till 2-årsåldern o jag har aldrig i mitt liv haft halsbränna :)
    haha stämde dock inte på vår son... inte så mycket hår men jag hade grym halsbränna. Knaprade Gaviscon dagligen sista månaderna... Börjar känna att det är dags igen... :S
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • talare
    Therre skrev 2011-02-01 13:29:51 följande:

Garnet som jag använde mig av för att sticka filten såg ut så här, lite smådrygt men de gick:D Gick åt 12 nystan, (ca 10m på varje nystan så de var inte så mycket ändå)

närmare titt på filten

så där blev slut resultatet av filten..

Så vad tycks? riktigt mjuk och gosig:D
    vilken häftig filt! önskar att jag också kunde sticka sånt fint
  • talare
    Lovelyness skrev 2011-02-01 14:00:32 följande:
    Jättefin filt! Jag har lyckats bli klar med några av mina djur till barnvagnsmobilen, såhär ser dom ut

Nu saknas bara en råtta och en björn. Sen lär jag väl fortsätta eftersomd det är så roligt och göra en mobil till sängen också Glad
    vad söta!
  • Mamma Maj08

Jag rekomenderar också losec mups....dom håller i 24 timmar....:)) verkligen toppen! Det är en liten ynka tablett som ska sväljas hel.....

• Jean

Underbart fin filt och dom sma mjukisarna!!

Blir kanske lite stickande igen nu nar man kommer vara hemma mer. Fick ont under magen igar i ligamenten nar jag jobba och min barnmorska sa att man kan stracka sig riktigt illa vid tunga lyft sa hon rekommendera mig att sluta jobba och ta mamma ledigt fran nu men de far jag inte fran jobbet sa de blev sjukskrivning istallet... Men men... Jag ser de bara som mamma ledigheten startade idag!!!! =)

Barnmorskan hittade ocksa Colin's lilla huvud nar hon klamde pa magen sa jag fick kanna =). Han lag med huvudet nedat och med rumpan in under mina revben. Och hjartat slog pa nar hon lyssna. *Mys*

• TeosMamma
    Hiavatha skrev 2011-02-01 13:45:02 följande:
    Kul att det funkade! Ja, man kan ju bli helnojig av vad som helst tycker jag när man är gravid Tungan ute Ja, nu börjar det bli svårt att sova för mig med. Han brukar "vakna upp" ordenligt precis när jag går o lägger mig, men med jämna mellanrum under natten. Och när man ska vända sig i sängen då... huja! Nu börjar det bli tungt!

Hur går det för dig? Visst var det du som sitter i rullstol? Är det någonting som går över, för visst gå-tränar du om jag inte minns fel? 
    Haha, ja jag blir andfådd när jag vänder mig i sängen nu, måste ta en stor sväng eftersom jag har så ont i svanskotan och lyfta mig över den, sen är jag slutkörd Skrattande

jag har en paraplegisk (underdelen av kroppen) ryggmärgsskada efter en olycka, kan gå en del och gåträna men nu blir det inte mycket av den varan tyvärr. Ingen vet hur mycket jag kan träna upp i mina muskler men kommer nog aldrig att gå utan stöd i alla fall. Det gör mig inte så mycket, jag är van och tycker inte det är synd om mig, kan göra allt som andra kan Flört Men nu som gravid också, ja, då måste man gnälla lite ibland! hahaha Drömmer