• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09

Nu är jag inne på det andra sjukdomsdygnet. Jag tror ju att det bara är en vanlig förkylning med feber, men det är otroligt många som vill skrämma upp mig med att säga att det kan vara Hong Kongviruset jag har fått. Då tror jag inte att övriga familjen skulle ha klarat sig.. Ursäkta om jag låter beklagande, men jag är trött på folk som hellre verkar vilja oroa än stötta en när man är gravid.

Börjar längta vansinnesmycket efter bebisen nu!!! Snart är det bara tre månader kvar!!!

• EvaChristina

97 dagar kvar idag!

Mår rätt bra, förutom tröttheten och ont i fogarna som kommer och går.
    Men vilken skillnad i kondition jag märker av, blir helt andfådd av att gå i trappor. Jag brukar gå rätt fort annars men nu tar det liksom emot i kroppen att röra sig snabbt. Och känner mig smidig som en säl ungefär
    Jag önskar att det kunde bli påsk snart så jag får min ledighet och kan pyssla och förbereda hemma. Längtar så!

• Therre

Kom nyss hem efter en timmes promenad ute med hunden och har hämtat dottern på dagis.
    Har fått ganska mycket gjort idag, gjort rent dotterns kaninbur som är ett stort as som vi har på balkongen, rensat och ställt allt som ska till tippen på ett ställe på balkongen så de bara är att kasta över räcket och ner till släpet, klippt klorna på kaninen och hunden, vart upp på vinden och hämtat lite små grejjer, tvättat kläder, gjort rent i ormarnas terarium och snart ska jag dammsuga lite också men först ska dottern få nå litet att äta.

Känner mig riktigt duktig idag:D verkligen på G. hehe 

Något som var riktigt kul idag var att de plingade på dörren och där utanför stod brevbäraren med ett paket till mig. öppnade de på en gång och ser att de är bärselen som jag budat på på tradera och vunnit hon skickade den igår och den kom redan idag, De hade jag inte räknat med att den skulle komma SÅ fort och den var så fin... Nu är de bara vagnen som jag väntar på och min palm och bambuskotten...

Ska hämta spjälsängen idag ska bli så kul, ska börja slipa ner den lite, rugga upp ytan lite så man kan måla den och få den på plats, imorn ska jag ta mig en promenad till färgaffären här och köpa färg till spjälsängen, och även kolla om de ev finns nån spraylack till trä som tål regn och rusk som jag ska ha till rullgardinen i bambu.

• natalieh

Yeey! nu är jag glad! vi hittade en babybjörn bärsele på blocket idag! Grön.. Skit häftig.. Så den följde med oss hem Skrattande
    Så nu är allt stort och dyrt klart för bebis! så nice!!  Skrattande

Tålamod noll, bebis sugen till tusen!!!

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • FruMadde4barnTätt

vilka fina figurer och vilken fin filt!

Jag tänkte köpa på babyland, en babybjörn bärsle som heter synergy med luftigt 3 d nät, sval och skön på sommaren och när vi ska till grekland, och köpa solskyddsnät till den också.

får se hur länge vi klarar oss med de vagnar vi har, så får vi se.

• FruMadde4barnTätt

känner inte alls för att äta mat längre, jobbigt, middagsmat mår jag mest illa av nu och får tvinga i mig lite grann.
    hård i magen är man också...

• FruMadde4barnTätt

känner också mig anfådd och känns som man inte riktigt får luft ibland, djupa andetag.

• Sommarnatt2010
    Jean skrev 2011-02-02 10:02:27 följande:
    Blir kanske lite stickande igen nu nar man kommer vara hemma mer. Fick ont under magen igar i ligamenten nar jag jobba och min barnmorska sa att man kan stracka sig riktigt illa vid tunga lyft sa hon rekommendera mig att sluta jobba och ta mamma ledigt fran nu men de far jag inte fran jobbet sa de blev sjukskrivning istallet... Men men... Jag ser de bara som mamma ledigheten startade idag!!!! =)
    Oj, jag sträckte mig i höger ligamente jätte tidigt i graviditeten...bara genom att lyfta en kasse tidningar, blev rädd o ringde BM hon tyckte inte det va konstigt, det var vanligt o helt ofarligt sa hon. Sa inte ens till mig att ta det lugnt eller nått, var bara till att köra på som vanligt tyckte hon...

111 dagar kvar idag... =) I morgon är det dags för första BM besöket sen inskrivning..ska bli så spännande att få höra Liten... 
  • Jean
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-02 20:30:11 följande:
    Oj, jag sträckte mig i höger ligamente jätte tidigt i graviditeten...bara genom att lyfta en kasse tidningar, blev rädd o ringde BM hon tyckte inte det va konstigt, det var vanligt o helt ofarligt sa hon. Sa inte ens till mig att ta det lugnt eller nått, var bara till att köra på som vanligt tyckte hon...

111 dagar kvar idag... =) I morgon är det dags för första BM besöket sen inskrivning..ska bli så spännande att få höra Liten... 
    Ok va olika. Hon berattade och visade exakt hur ligamenten stracks och sa att om man stracker sig riktigt ordentligt sa kan man fa jatte ont och de finns inget annat att gora at de an att ata smart stillande. Mitt jobb ar ganska tungt da jag jobbar inom varden sa min rygg tar mycket stryck med sa de kanns skont att vara hemma nu. Hade ganska sa mycket spanningar i magen igar sa jag blev lite orolig men de verkar ha gatt bort idag som tur ar. =)
  • Angi07

94 dagar kvar, det känns långt, har varit sjukskriven från v.7 pga illamåendet och kräkningar. Kräks inte längre men illamåendet är kvar så jag kommer fortsätta att vara sjukskriven till förlossningen.
    Vi måste köpa en barnvagn , vi har funderat på Emmaljunga city cross, har någon erfarenhet av denna vagn?.Det är svårt att välja rätt vagn.