• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej

Vi va inne på den vagnen med...
    Men de kommer bli såååå trångt i bagagutrymmen när den väl e i.
    Och ändå kör vi en BMW 525 ..
    Med ganska lagom stor baggush..
    Så imorgon ska vi till babyproffsen och beställa vagn och för våran del kommer de antagligen bli en
    babytravel amsterdam vagn.
    Ser hur smidig o enkel ut som helst. Och liten när man fäller ihop den och ska iväg med den

• bellbar

91 dagar kvar... Snart under 90! Tjohoo.. Vad man längtar!!!
    Imorgon går jag in i vecka 28...Skrattande

• tove83
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-03 16:18:43 följande:
    tove
    vilken jättefin vagn!
    tack!!hoppas vi kommer bli nöjda!
  • tove83
    Angi07 skrev 2011-02-03 15:20:05 följande:
    vad fin vagn tove83!, vi vill köpa Emmaljunga city cross, men vi ska vänta lite och hinna spara lite pengar.
    ja Emmaljunga vagnarna ä inte superbilliga,men det är ju bra vagnar,denna modell med city korg samt skötväska och att vi valt pp färgen som är lite dyrare..landade på totalt 7800:- tog den på kreditkortet och ska ha betalt klart den innan vi får den i mitten av april är tanken!!!
  • tove83
    amisej skrev 2011-02-03 17:15:27 följande:
    Så imorgon ska vi till babyproffsen och beställa vagn och för våran del kommer de antagligen bli en
    Ser hur smidig o enkel ut som helst. Och liten när man fäller ihop den och ska iväg med den
    okej,vi har en völvö v50 så jag hoppas den får plats,vi har även 2 hundar som vi hoppas får plats där bak, de är i 10 kg klassen;) annars blir det bur i baksätet för dom de gånger de ska med!!
  • tove83
    tove83 skrev 2011-02-03 17:56:51 följande:
    okej,vi har en völvö v50 så jag hoppas den får plats,vi har även 2 hundar som vi hoppas får plats där bak, de är i 10 kg klassen;) annars blir det bur i baksätet för dom de gånger de ska med!!
    amisej skrev 2011-02-03 17:15:27 följande:
    fast den jag har köpt är minder än amsterdamen ihop fälld??om det nu är en sån här??
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/06/trehjulingar.html
  • Sommarnatt2010

Jag har varit hos BM idag.... Sf mått på 24, låg oxå över kurvan...De sa redan på RUL att jag (el ja bebis) låg på + men att de inte ändrar något datum om man gjort KUB. Vi får väl se...om det kommer ut en stor bebis...Jag tror ju dock att jag är lite längre gången än vad BM tror så...

Hade gått upp 5kg sen inskrivning, känns helt oki..  

Tyvärr kändes det som att BM gjorde det endast på rutin. Hon körde på, lät oss lyssna i några sekunder sa att det lät bra o ja jag vet inte. Kändes lite mekaniskt, tyvärr.... Jag fick titta på hur Litens hjärljud såg ut..tyckte det pendlade mellan 148-159. Hon sa att man skriver ett medelvärde...på min lapp skrev hon 144..känns som om hon borde skrivit 154 istället...men jag vet inte. 

• Sommarnatt2010

Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten)

• Mary
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:46:05 följande:
    Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten)
    Jag är precis som du. Funderar på att gå hem lite innan eftersom det verkar skönt...

Men jag mår ju bra och egentligen kanske man kan jobba så länge som möjligt. Min mamma tror att det är bättre för att få igång förlossning i tid att man jobbar och är aktiv innan BF, och jag tycker det låter ganska vettigt...

Kort sagt är jag lika förvirrad som du och kan tyvärr inte hjälpa dig i ditt beslut :S
  • Sommarnatt2010
    Mary skrev 2011-02-03 21:50:19 följande:
    Jag är precis som du. Funderar på att gå hem lite innan eftersom det verkar skönt...

Men jag mår ju bra och egentligen kanske man kan jobba så länge som möjligt. Min mamma tror att det är bättre för att få igång förlossning i tid att man jobbar och är aktiv innan BF, och jag tycker det låter ganska vettigt...

Kort sagt är jag lika förvirrad som du och kan tyvärr inte hjälpa dig i ditt beslut :S
    min mamma fick mig 2 veckor innan BF och min lille bror kom en månad innan...Hon jobbade samma dag som jag föddes...Hon tyckte det var jätte skönt o tyckte jag borde göra samma...Men känner inte alls för det. Vi flyttar in i vårt nya hem i mitten på april o jag tycker det vore skönt att gå där hemma o fixa o dona inför litens ankomst. O så känns det lite som att man maskar om man går hem...eller nått

Hade min man varit helt med på noterna hade det nog känts lättare, men när han inte är det så vet jag inte. Han undrar vad jag ska göra hemma...o jag har jätte svårt att motivera =)