• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Therre

sa upp mig i mitten av nov och gick hel den 16 dec så jag är arbetslös så behöver väl inte direkt tänka på de där:D tycker de är skönt att gå hemma och ta de lungt införskaffa allt som behövs och pyssla och dona lite här hemma. kan ju säga att jag var riktigt rastlös i början och hade ingen aning om vad jag skulle göra, var ju van att gå till jobbet och ha något att göra om dagarna och sen var man hemma helt plötsligt och de kändes som om att de inte fanns nånting att göra så jag blev bara slö och låg hemma i soffan och slöa och mös med dottern.. men sen blev de mer  och mer och nu känns de som om att de är hur mycket som helst att göra här hemma...

började slipa på spjälsängen igår, men gud så drygt de är med de där jäkla spjälorna är bra glad att de bara är helt raka och inte är svarvade för då hade jag blivit galen.. hoppas på att bli klar med slipningen idag eller imorn beror på hur mycket orka jag har till att sitta med de där, för jag vill börja måla den, slipningen är ju de tråkigaste som finns, iaf när man gör de för hand..

hur har ni de med vädret då? började smälta här och igår var de vatten överallt och halt som sjutton våga knapt gå ut kan jag lova och idag när man vaknar så snöa de igen och gör de fortf, jag som hoppades på att våren skulle vara här snart... JAG VILL HA VÅR! och få känna lite värme..

• Sofi 79
    MEmamma82 skrev 2011-02-04 09:31:39 följande:

Tack!

Jag bor i Österbotten, född och upvuxen här! Glad roligt med flera från Finland, hoppas det är ok med svenskarna att vi finlandssvenskar hänger här Tungan ute

Vi tänkte inte ta någon förpackning den här gången då vi har kvar det mesta från förra lådan. Var egentligen bara vinteroverallen och sovpåsen som blev använda, hade så mycket kläder inskaffat. Vi tänker i stället lägga undan de 140 euro man får och köpa nytt för det. Handlar man på t.ex. huuto eller loppisar så får man ihop rätt så bra med saker för den pengen!

Moderskapsförpackning? Vinteroverall? Sovpåse? Nä, nu är det jag som tar båten över Östersjön
  • jakeline

Jag har flaggat för att jag ska gå två veckor innan BF alltså den 9 maj och ta två veckors semester. Gick två veckor innan förra gången och det var lagom tycker jag. Mår än så länge så bra att det känns som om den planen kommer fungera.

Här har det varit lite rabalder på arbetsplatsen då vi igår upptäckte en råtta eller större mus i vår lokal!!! EEEK! den har klättrat omkring på våra skrivbord och lämnat spillning också! fy och blä! Nu sitter vi utlokaliserade i annan lokal och anticimex ska komma på tisdag och försöka fånga den rackarn och se hur den har tagit sig in. Nu är vår lokal vi sitter i under all kritik redan från början så förhoppningsvis gör detta att vi får flytta. Känns jättetrevligt att sitta där när man är gravid, not.

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:59:30 följande:
    min mamma fick mig 2 veckor innan BF och min lille bror kom en månad innan...Hon jobbade samma dag som jag föddes...Hon tyckte det var jätte skönt o tyckte jag borde göra samma...Men känner inte alls för det. Vi flyttar in i vårt nya hem i mitten på april o jag tycker det vore skönt att gå där hemma o fixa o dona inför litens ankomst. O så känns det lite som att man maskar om man går hem...eller nått

Hade min man varit helt med på noterna hade det nog känts lättare, men när han inte är det så vet jag inte. Han undrar vad jag ska göra hemma...o jag har jätte svårt att motivera =) 
    Om det hade varit din man som varit gravid hade det antagligen låtit rätt annorlunda Glad Det är tungt att bära på ett barn mot slutet och jag tycker att man ska kunna vila upp sig innan bebisen kommer utan dåligt samvete om man har möjlighet och vill.

Själv gick jag ut min utbildning i slutet av januari och fick ett glapp på några månader som jag inte direkt kände för att fylla med jobb. Så nu är jag hemma och läser en kurs på distans. Jag tycker det känns lagom, jag är sysselsatt men kan ändå ta det lugnt. Jag har ingen inomst men vi klarar oss bra på en lön och min man har inget emot att jag är hemma, han tycker snarare att det är bra.
  • Hiavatha
    Sofi 79 skrev 2011-02-04 12:14:21 följande:
    Moderskapsförpackning? Vinteroverall? Sovpåse? Nä, nu är det jag som tar båten över Östersjön
    Ja, jag blev riktigt förvånad när jag fick veta vad de erbjuder blivande mammor här. Det är tydligen det enda landet som erbjuder detta, vad jag vet. Det infördes redan 1937. Om någon är intresserad: FPA-Moderskapsförpackning

Välkommen över bara! 
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • EvaChristina

Att det är så olika... Hade gärna gått hem fem veckor innan som i Finland. :) Planen nu är att gå vid påsk, jag har tagit semester från 26 april till 6 maj. Måndag den 9 börjar föräldraledigheten och pyret är beräknad till 10 maj.

Men jag börjar fundera på att ta ut någon till veckas semester, eller kanske sprida ut fem semesterdagar på de fem sista veckorna, t ex vara ledig varje måndag. Kanske känns skönt att varva ner stegvis där på slutet tänker jag.

• amisej

Idag va vi och beställde vagn.
    Det blev en BabyTravel Amsterdam 2011.
    Dom fick in den nya modellen igår tydligen och hur snygg som helst.

För att vi inte vet könet beställde jag e svart sådan trehjuling fast åkpåsen kom jag överens med dom att färgen kommer kanske bytas från svart till rött ifall de blir en flicka.
    Så svart o rött blir vagnen ifall flicka. Och helt svart ifall pojk.
    sen ifall de blir pojk får man köpa blå filt osv o lägga i eller nått...

Sen köpte vi en bilbarnstol jätte fin. fast den kostade med.. 1695:-
    Men vi planerar flera barn inom närmare tid så den kommer vara användbar. Om inget så kan man ju alltid sälja den vidare till kompisar eller på blocket.

• Jodi

Jag tänker unna mig att sluta jobba 4 veckor före beräknad BF. Jag ska ta semester och sparpengar så jag förlorar inga dagar. Vi har också flyttat, så jag tänker att det finns en del att pyssla med hemma. Men visst tänker jag ibland att jag kommer klättra på väggarna om jag går över tiden... Men jag har ett rätt stressigt och fysiskt tungt jobb med mycket ansvar, så nu längtar jag tills jag slutar... Bara 8 veckor kvar tills dess!!

Det låter ju nice vad ni har i Finland...och jag som trodde att Sverige hade den mest generösa föräldraledigheten!

• jakeline
    Hiavatha skrev 2011-02-04 13:02:04 följande:
    Ja, jag blev riktigt förvånad när jag fick veta vad de erbjuder blivande mammor här. Det är tydligen det enda landet som erbjuder detta, vad jag vet. Det infördes redan 1937. Om någon är intresserad: FPA-Moderskapsförpackning

Välkommen över bara! 
    Oj vad mycket bra! Fina kläder också!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010

Problemet är att jag är lärare och måste ta av fp-dagarna om jag tänker gå hem innan, det känns lite tråkigt. Men som sagt är inte speciellt sugen på att jobba tills Liten kommer... 

O andra sidan behöver jag inte ta en enda dag på hela sommaren eftersom den är inarbetad och jag får lön för den..

Jag får väl helt enkelt fundera, det kanske löser sig naturligt med att det blir väldigt tungt o liknande..För nu mår jag ju toppen...Det är väl därför som jag känner det är svårt att motivera...Men absolut senast 9:e maj tror jag iaf...Men tre veckor hade varit nice =) jaja får väl helt enkelt känna efter.