• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Jag ska gå hem den 19 april, BF 9 maj! Jag har sem att ta ut och börjar ta fp BF-datumet! Jag tycker det ska bli jätteskönt att gå hem och anser att det är bara jag som kan avgöra hur länge jag vill jobba och ingen annan har att göra med hur jag förvaltar min tid innan förlossningen! Vi är alla olika!
    Finland verkar vara bra att bo i!!! Vilket fint paket!

Får ni något extra från er arbetsgivare? Jag får 10% av min månadslön • fem månader och så skatt på det utbetalt som en klumpsumma när barnet är fött. Kanske man kan spara in lite fp dagar där :) jag vill gärna vara hemma till aug -12 men vet inte om dagarna kommer att räcka för att vi ska få ihop det ekonomiskt... Vi får prova oss fram!

Nä nu lockar sängen, se om man kan få sova ordentligt inatt, hade ont i höfterna och fick vända mig hela tiden natten till idag, kan det vara foglossning??

• justja

förhoppningvis blir min havandeskapspenning godkänd och då går jag hem den 14 mars.. är beräknad den 13 maj

• maj09
    Hiavatha skrev 2011-02-04 09:15:17 följande:
    Hej och välkommen till tråden!

Jag blev lite nyfiken på vart i Finland du bor? Jag flyttade själv till FInland för 6 år sedan, bor i Hyvinkää, åtminstone för tillfället Glad

Jag fick förra veckan beviljat moderskapsförpackningen, den bör komma om ett par veckor - ännu en bra uppfinning av de finska lagstiftarna! 
    Jag har en svensk pappa och en finsk mamma. Jag har bott hela mitt liv i Sverige men vi var mycket i Finland när jag var liten, så jag talar helt ok finska. Finland är ett klokt land! 

Jag tänkte jobba fram tills en månad innan förlossningen ungefär!
  • maj09
    Hiavatha skrev 2011-02-04 13:02:04 följande:
    Ja, jag blev riktigt förvånad när jag fick veta vad de erbjuder blivande mammor här. Det är tydligen det enda landet som erbjuder detta, vad jag vet. Det infördes redan 1937. Om någon är intresserad: FPA-Moderskapsförpackning

Välkommen över bara! 
    Min mamma har berättat att hon blev så förvånad över att hon inte fick en moderskapsförpackning när hon fick min bror och mig här i Sverige. Nu förstår jag varför. Vilken bra basgarderob åt bebisen!
  • FruMadde4barnTätt

werkestam
    vilken fin säng!

amisej

skönt att ha det klart med vagnen och vad bra ni kunde vänta med färg.  fundera själv på den vagnen, men får se, hade velat haft den bakåtvänd med sittdelen eller vändbar också och finns väl då med babytravel milano, men så har vi några vagnar hemma, så kan ju avvakta lite.

• Jodi

Ni som har sökt havandeskapspenning: har ni fått svar? Hur lång tid tog det?

Har fått sova hela natten, så skönt! Förra natten hade jag så ont i ryggen (liggamentsfästet på höger sida), fick gå upp och gå omkring typ var tredje timme. Lite skumt att det kan vara så en natt och sen inte alls natten efter...!

• tove83
    Jodi skrev 2011-02-05 10:09:06 följande:
    Ni som har sökt havandeskapspenning: har ni fått svar? Hur lång tid tog det?

Har fått sova hela natten, så skönt! Förra natten hade jag så ont i ryggen (liggamentsfästet på höger sida), fick gå upp och gå omkring typ var tredje timme. Lite skumt att det kan vara så en natt och sen inte alls natten efter...!
    har ansökt om havandeskapspenning,eller graviditetspenning som det numera heter...har ännu inte fått svar!!
  • Jodi
    tove83 skrev 2011-02-05 10:43:10 följande:
    har ansökt om havandeskapspenning,eller graviditetspenning som det numera heter...har ännu inte fått svar!!
    När skickade du in papperna? Jag skickade in mina den 27/1. Tar säkert en månad minst  innan man får svar tänker jag!
  • tove83

Lovis79:tror att jag skickade in i mitten av januari?? Dum som jag var så gjorde jag ingen notering om det i alamanackan!! Står att det ska ta 30 dagar vi får väl se??