• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    Jodi skrev 2011-02-05 22:25:17 följande:
    Ja det är nog ligamentet. Livmodern är på de flesta lite tippad till höger så man får oftast ont på den sidan. Jag får ont där när jag går längre sträckor, och jätteont på natten ibland på motsvarande sida fast på ryggen.
    Aha, ja det var faktiskt just på höger sida det gjorde ont. Men då kan jag ju slappna av lite Glad 
    Skönt att man kan lära sig av varandra här. Särskilt när det är första barnet och man inte har så superbra koll.
  • down under

Såg just att jag gått in i tredje trimestern nu... yeah!!! Gud vad tiden gått fort ändå.. "bara" 92 dagar kvar till BF !

• Jodi

Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...

• talare
    Jodi skrev 2011-02-06 10:16:28 följande:
    Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...
    jag har drömt några gånger nu att jag går igenom isen på olika sätt.. lite småläskigt i drömmarna faktiskt.
  • Therre

Har gått 27 fulla veckor idag:D men tycker tiden går väldigt långsamt.
    Sover väldigt dåligt också men inte pga av magen utan pga av min sambo som snarkar så för jävligt och ändå sover jag med öronproppar i:S brukar sluta med att jag sover inne hos dottern när jag tröttnat på att putta, sparka till lite lätt och säga till honom, skönt att dottern har en säng som man kan dra ut så den blir till en dubbelsäng i stort sett...

Jodi skrev 2011-02-06 10:16:28 följande:
    Jag drömmer ganska skumma drömmar nu för tiden började komma nu i veckan, drömmer också om bäbisen i magen, konstiga drömmar om födseln osv, men också sånna där konstiga drömmar om att man hamnar i knipa och i lite farliga situationer, som i natt tex så drömde jag att jag hade sprungit runt med bomber som liknade handgranater typ fast de var svarta och röda och jag hade kastat dem lite överallt men ingen hade sett att de var jag dock, förutom efter ett tag när de började komma hem skumma typer som såg ut som zombier och skulle ta mig och mina kläder:S ja och en massa andra konstiga grejjer där till, Förstår inte riktigt varför man ska drömma så där konstigt men då är de iaf inte bara jag som drömmer sånna där drömmar hehe, behöver inte känna mig ensam med andra ord hehe..
  • Sofi 79

Jag drömmer otäcka mardrömmar och konstiga sexdrömmar. Livsfarligt att somna nuförtiden

• TheLove

Har ni funderat nått över bb-väska och förlossningsbrev? Jag känner att det börjar bli dags att fixa med det där och har redan skrivit en låång lista på vad som ska med till förlossningen :P

• natalieh

jag har drömmt sjukt mycket sen jag blev gravid.. nästan varje morgon kommer jag ihåg mina drömmar! dom är aldrig vettiga på något vis och handlar för det mesta om bebisen, eller om sex och otrohet!!
    Härom natten drömmde jag att mina värkar hade satt igång. Sen när jag vaknade hade jag ont i magen.. Och då fick jag dåligt samvete för jag trodde jag hade sovit igenom värkarna och därför hade jag skadat mitt barn osv. men efter jag vaknat till ordentligt förstod jag att det bara var en dröm och att jag antagligen haft ont i magen under natten och att det påverkade drömmen!
    Riktigt skumt har det varit när jag vaknat av att jag gråtit.

efter några oroliga stunder utan bebis rörelser, har bebis sparkat mer och mer för varje dag, så nu andas jag ut och njuter lite.. BM på tisdag, ska bli kul att mäta och väga! och lyssna såklart! :)

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 12:21:01 följande:
    Har ni funderat nått över bb-väska och förlossningsbrev? Jag känner att det börjar bli dags att fixa med det där och har redan skrivit en låång lista på vad som ska med till förlossningen :P
    oj nej! :P förlossningsbrevet/planen var jag klar med i relativt god tid förra gången, och väskan packades någon månad innan bf om jag inte missminner mig. Känner ingen panik ännu. Har ju inte ens varit hos BM för "andra" gången ännu. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • carwho

Hej tjejer!
    Jag skriver väldigt sällan här inne, däremot så läser jag nästan dagligen!
    Idag gick vi in i vecka 25, tiden har gått så snabbt! Förstår inte riktigt vart den tagit vägen.
    Jag har blivit uppsagd under graviditeten oxå, först var det en katastrof för mig, sedan har jag insett att nu kan jag ta det lungt och bara vila. Skönt egentligen
    Har fått hem sambons vagga som hans morfar gjort till honom när svärmor var gravid. Den är helt underbart vacker, med Tornedals snideri på sidorna. I den tror jag vår baby kommer sova gott i

Babyn sparkar rejält och rör på sig mycket, härligt o känna babyn röra på sig Hjärta

Hoppas ni alla mår bra o jag ska försöka bli lite mer aktiv framöver, det är så mysig stämning i denna tråd när man läser i den

*** Bf 2011-05-28 ***