• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

här tror jag det är så att man får gå till läkaren om man har UVI, vet inte om BM har sticka för UVI här.

men kolla upp det, för det låter ju inte alls bra med regelbundna sammadragningar redan.
    och vila och ta det så lungt du kan.

• natalieh

nu har jag varit hos BM 25+3 idag.. Allt var bra och mitt SF låg på 26 cm. och jag som tycker att jag har liten mage ligge över snitt?!?! hehe
    Sen blir det till att knapra järntillskott oxå!
    Och bebis hjärta låg på 140 =)

Så nu är jag nöjd, behövde lite BM tid kände jag.. fråga allt man grublar över å så..

Ha en bra tisdagskväll alla fina mammor

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • Mary

Jag var hos BM i v25+0 och hade sf 24cm vilket var precis på kurvan. Men efter det har min mage exploderat känns det som. Men vad jag förstår är det väl nu magen kommer på allvar... Nu är jag i vecka 26+3. Pyrets hjärta slog 142 slag per minut :)

Känner rörelser mest på kvällen då jag ska sova. Ibland annars också... Mannen har känt sparkar han med :)

• skalbagge
    EvaChristina skrev 2011-02-08 13:07:04 följande:
    Jag känner olika typer av rörelser mest hela tiden tycker jag. Har jag inte känt något på en timme eller så så puffar jag lite på magen för att få svar
    Men jag har inte heller fått några sparkar som gör ont eller känns särskilt obehagliga (förutom att det kan vara lite jobbigt att bli akutkissig när det grejas neråt blåsan till).

Upptäckte häromdagen att det går att höra hjärtslagen när sambon la örat mot magen. Häftigt! Han kan få flytta runt lite för att hitta hjärtljuden men vi har provat flera gånger nu. Jag vill också höra, men jag får vackert vänta till nästa bm-besök
    Fler som hört bebisens hjärta på det sättet?
    Min sambo hör också hjärtljuden genom att lägga örat mot magenFlört, hur mysigt som hellst. Lillprinsen därinne rullar runt och buffar för fulla muggar. Nu har han även börjat sparka bakåt min rumpa också verkar det som, känner där bak ibland, lite halvskum känsla haha.
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-02-08 15:21:31 följande:
    Jag måste höra vad ni tror:
    Förra helgen kändes det som jag skulle få urinvägsinfektion, men när jag vaknade på söndagen kändes allt ok.
    Men nu i veckan har jag haft så overkligt mycket sammandragningar, riktigt kraftiga ibland med 5 minuters mellanrum... kan sitta bara rakt upp och ner i soffan och vila och sammandragningarna fortsatter att mala på.
    Det gör inte ont när jag kissar men visst jag kissar nog oftare och mindre än innan.. kan jag dragit på mig UVI utan att ha mer symptom än så? Eller är det så att jag börjar få seriösa problem med mina sammandragningar tro?
    Att gå en kortare sträcka gör att jag får jätte mycket sammandragningar, eller att gå upp för en trappa...

Jag ska till BM imorgon kl.10 och måste ta upp detta såklart, kan man lämna urinprov där för att se om man har UVI? Och om man har det, måste man träffa läkare för att få antibiotika eller kan hon skriva ut det tro?
    Ingen aning om det är uvi. men själv åkte jag in till KK akut (det är dit vi åker här om vi inte har tid hos BM) bara för att jag kissade eller rättare sagt kände att jag behövde kissa hela tiden. Hade ingen sveda, värk eller andra problem och trodde därför själv att det inte var något men tänkte att det är bättre att kolla. En BM gjorde ett snabbtest och konstaterade bakterier i urinen så då tog en läkare över, gjorde ett VUL och skrev ut antibiotika. Tror dock att rutinerna är lite olika beroende på var man befinner sig. Men jag har inte precis haft några sammandragningar i samband med uvi, har tack och lov inte så mycket sd alls.

Jag ska i alla fall till BM i morgon (26+2) för första gången sedan inskrivningen. Ska bland annat be henne ta ett snabbtest för uvi. igen eftersom jag springer mycket på toaletten. Men det kan ju bara vara att liten ligger långt ner och trycker på blåsan kanske. Ska i alla fall bli nice att höra hjärtljuden för första gången och få lite bättre allmän koll.
  • morotsland
    Kottemor skrev 2011-02-08 15:21:31 följande:
    Fröken Hanna:
    Jag tycker verkligen att du ska boka in en läkartid och berätta för läkaren precis hur du känner!
    Psykisk ohälsa pga. jobbet är precis lika allvarlig som något annat.

Jag måste höra vad ni tror:
    Förra helgen kändes det som jag skulle få urinvägsinfektion, men när jag vaknade på söndagen kändes allt ok.
    Men nu i veckan har jag haft så overkligt mycket sammandragningar, riktigt kraftiga ibland med 5 minuters mellanrum... kan sitta bara rakt upp och ner i soffan och vila och sammandragningarna fortsatter att mala på.
    Det gör inte ont när jag kissar men visst jag kissar nog oftare och mindre än innan.. kan jag dragit på mig UVI utan att ha mer symptom än så? Eller är det så att jag börjar få seriösa problem med mina sammandragningar tro?
    Att gå en kortare sträcka gör att jag får jätte mycket sammandragningar, eller att gå upp för en trappa...

Jag ska till BM imorgon kl.10 och måste ta upp detta såklart, kan man lämna urinprov där för att se om man har UVI? Och om man har det, måste man träffa läkare för att få antibiotika eller kan hon skriva ut det tro?
    Ta med dig ett urinprov som du tar direkt när du vaknar istället för att lämna/göra ett på plats. Man kan missa uvi om man inte mäter på morgonurin. Jag hade uvi utan några riktiga känningar under tidigare grav så därför kollar jag extra noga nu.
  • FruganH
    skalbagge skrev 2011-02-08 18:22:00 följande:
    Min sambo hör också hjärtljuden genom att lägga örat mot magenFlört, hur mysigt som hellst. Lillprinsen därinne rullar runt och buffar för fulla muggar. Nu har han även börjat sparka bakåt min rumpa också verkar det som, känner där bak ibland, lite halvskum känsla haha.
    Har också en liten därinne som verkar sparka bakåt mot min rumpa ibland (nu t.ex., haha, typiskt!)
    Håller med om att det känns mycket märkligt. Önskar den kunde snurra runt lite och sparka lite högre upp i magen ibland. Är jobbigt att den alltid håller sig nere vid urinblåsan och kickar på den. Det är väl kul eller nåt Flört
  • FruganH

Har lyckats få en jävlig hårsäcksinflammation på ena blygdläppen nu med. Så det gör ont när jag går (pga problem med foten, foglossning och nu även bölden mellan benen), det gör ont när jag sitter och det gör ont när jag ligger. Vet inte vad man ska göra, sväva?
    FIck ett totalt sammanbrott här förut. Ringde mamma för att be om råd om det var någon idé att undersöka bölden och kunde inte hålla tillbaka tårarna i telefonen. Mamma sa bara: "- jag kommer" och så var hon här 15 minuter senare. Behövde nog lite mammatid för det gjorde att det kändes lite bättre efter att jag fått gråta ut och gnälla av mig lite om alla smärtor och problem.
    Ska väl försöka gå och lägga mig snart, är helt slut efter sammanbrottet och jag har ju redan sömnbrist sen innan. Känns nästan som att man bara jobbar och sover. Något liv hinner man inte ha... Eller snarare, jag orkar inte.

• Miloxan
    FruganH skrev 2011-02-08 20:52:50 följande:
    Har lyckats få en jävlig hårsäcksinflammation på ena blygdläppen nu med. Så det gör ont när jag går (pga problem med foten, foglossning och nu även bölden mellan benen), det gör ont när jag sitter och det gör ont när jag ligger. Vet inte vad man ska göra, sväva?
    FIck ett totalt sammanbrott här förut. Ringde mamma för att be om råd om det var någon idé att undersöka bölden och kunde inte hålla tillbaka tårarna i telefonen. Mamma sa bara: "- jag kommer" och så var hon här 15 minuter senare. Behövde nog lite mammatid för det gjorde att det kändes lite bättre efter att jag fått gråta ut och gnälla av mig lite om alla smärtor och problem.
    Ska väl försöka gå och lägga mig snart, är helt slut efter sammanbrottet och jag har ju redan sömnbrist sen innan. Känns nästan som att man bara jobbar och sover. Något liv hinner man inte ha... Eller snarare, jag orkar inte.
    Stressen utlöser det mesta! Måste ta det lugnt, hamnade på förlossningen under en hel dag med magplågor troligen utlöst av stress på jobbet, fuskat med maten vilket blev magkatarr istället. Sjukskriv dig rsten av veckan! Du och barnet är viktigare än jobbet!
  • tove83

idag var jag hos bm och på 25veckors kontroll,eller va det nu heter...sf måttet låg på 25 tro jag och mina järn värden lite för låga,så nu blev det järntabletter samt att jag ska äta magnesium tabletter,då jag ofta får kramp i vaderna på natten,dam va ont det gör!!

va mysigt det är att lyssna på hjärtljuden;) slog lite långsammare än sist...
    har varit på klädparty idag för märket Me and I,handlade lite till lilla pyret....man ville ju ha av allt ju;)

köpte även lite till mig själv också för den delen!! dyrt men fin fina kläder!!