• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • isolande
    EvaChristina skrev 2011-02-11 14:38:38 följande:
    Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se
    jag tog den kostnadsfria i Folksam, har mina andra försäkringar där så tyckte det blev lättast.
  • down under

Jag har den för 1050 kr hos trygghansa.. bättre med dom som kostar eftersom dom täcker mer saker..
    Men det är ju en smaksak... om man inte får några komplikationer så kanske man tycker att det inte e värt pengarna men det vet man ju inte innan så vågar man chansa?!
    Dessutom så ingår ju barnförsäkringen i den till barnets 6 månaders dag har jag för mig.
    Hade samma med sonen.
    Min livmodertapp brast under den förlossningen och jag förlorade 2 liter blod och det tog över 2 timmar för dom att stoppa blödningen och det fick jag ersättning för sen..

• Fröken Löken

Jag har också gratisversionen men funderar på att köpa den andra med! Jag har via lärarförsäkringar eftersom jag har allt annat där!
    Var hos BM idag, sf 27 vilket var precis ovanför normalt och Hjärtljuden låg på 135 den här gången, innan har de legat mellan 150-160. Lill*n kickade till mikrofonen flera gånger ha ha!!
    Allt såg med andra ord bra ut!!

Werkestam! Hoppas allt löser dig och att det går bra för er! Även om man längtar vill man ju inte att den ska komma riktigt än! :)

• Fröken Löken

Jo just det! Ni som har erfarenhet, vilka kvaliteter ska man tänka på vid valet av skötväska? Och herregud vad dyrt det är om man vill ha en som ser lite vettig ut! ;)

Tänker också samma om skötbord, funderar på att köpa det vita med böljande kant längst upp som Ikea har! Jag tänker lite vad som är mest praktiskt, lådor eller hyllor eller trådbackar...

• Kottemor

Jag har också tecknat tryggH 1050 :- försäkring! Detta just för att vi inte hade det förra gången, och hade vi haft det så hade vi fått ersättning när vår son föddes och opererades för sin båtskalle, vanprydande ärr, sjukhusvistelse bl.a.

Vi har nu hamnat i ett läge med honom att INGEN vill försäkra honom eftersom han är född med båtskalle. Trots att han är frisk så vill ingen försäkra honom, så jäkla illa! Så den enda försäkringen vi har på honom är den man har under skoltid.. Så vi tvekade inte en sekund att teckna försäkring denna gången, förra gången visste jag helt ärligt inte att det fanns gravidförsäkringar att teckna.

Vad jag eg. vill säga med mitt inlägg, är att TECKNA EN FÖRSÄKRING! Det är så lite pengar jämnfört med vad som kan hända om ni står oförsäkrade!

• Kottemor
    werkestam skrev 2011-02-11 13:40:01 följande:
    Fick åka ambulans till Umeå sjukhus igår pga prematura sammandragningar och en livmodertapp som gått från 4 till 2cm :( Ligger nu med värkavstannande dropp i minst 72h och kortisonsprutor för att utveckla bebis lungor. Har jag tur så får de stopp på värkarbete och bebis stannar ett tag till annars blir man mamma bra mycket tidigare än tänkt. Så mina onda förväxlar var Mao riktiga värkar, läskigt. Men det har ju iof gjort ont rätt mycket och kommit regelbundet.. Går det bra nu så blir det mer eller mindre sängläge resten av tiden, tur jag håller på att lära mig virka! :) Och det känns förbaskat skönt att man tecknade den där gravidförsäkringen! Så om ni inte gjort det, gör det. För man vet aldrig vad som kan hända.. Bebis väger iaf 800g i magen och symfus blabla var 25. Hjärtslagen ligger på 140-150 och allt ser för övrigt toppen ut. :)
    Vet hur det är att ligga fast i sängen, i min första graviditet var jag sängliggandes från v.15 till v.36 pga. blödningar och hotande förtidsbörd. Det går, men det är jättejobbigt! Jag lärde mig brodera under mina veckor i sängen, sydde en tavla till sonen som han sen fick
    Sen var det såpor på tv:n som gällde, och en hel del surfande.

Ta det lugnt och lyssna på din kropp, varva ner och se dig själv som en levande kuvös, varje dag barnet stannar kvar i magen är guld värt!
  • talare
    werkestam skrev 2011-02-11 13:40:01 följande:
    Fick åka ambulans till Umeå sjukhus igår pga prematura sammandragningar och en livmodertapp som gått från 4 till 2cm :( Ligger nu med värkavstannande dropp i minst 72h och kortisonsprutor för att utveckla bebis lungor. Har jag tur så får de stopp på värkarbete och bebis stannar ett tag till annars blir man mamma bra mycket tidigare än tänkt. Så mina onda förväxlar var Mao riktiga värkar, läskigt. Men det har ju iof gjort ont rätt mycket och kommit regelbundet.. Går det bra nu så blir det mer eller mindre sängläge resten av tiden, tur jag håller på att lära mig virka! :) Och det känns förbaskat skönt att man tecknade den där gravidförsäkringen! Så om ni inte gjort det, gör det. För man vet aldrig vad som kan hända.. Bebis väger iaf 800g i magen och symfus blabla var 25. Hjärtslagen ligger på 140-150 och allt ser för övrigt toppen ut. :)
    hoppas allt blir bra och att bebis stannar ett tag till i magen. läser i din blogg varje dag o vet hur ont du verkar ha haft det.
  • talare
    maj09 skrev 2011-02-10 23:35:22 följande:
    Underbart att skämma bort sig själv!!!
    Jag ska klippa och slinga mig om én vecka. Har ett litet "problem".  Är bjuden på bröllop om två veckor. Provade några klänningar som jag trodde var tillräckligt stora om magen, men inte. Har bra en svartvit sommarklänning som jag får över magen, men jag vill nog inte klä mig i svart på ett bröllop även om det är mitt i vintern.. det får nog ändå bli att ge sig ut och handla. Men allt kommer ju att sitta som ett hus sedan när magen är borta... 
    jag vill tipsa om denna www.lillamirakel.se/mama-licious-rikkline-klanning-snow-white-p-2722.aspx vet att bland annat werkestam har nämt den i sin blogg. den e så jäkla snygg och kan lätt användas efter graviditeten också
  • amisej

Vagnen är beställd.
    Ifall vi får en flicka så blir de svart vagn som ovan fast med röd åkpåse.
    Ifall de blir pojk blir vagnen helsvart... 
    Längtar sååå tll våren nu :D
  • Fröken85
    Fröken Löken skrev 2011-02-11 18:53:05 följande:
    Jo just det! Ni som har erfarenhet, vilka kvaliteter ska man tänka på vid valet av skötväska? Och herregud vad dyrt det är om man vill ha en som ser lite vettig ut! ;)Tänker också samma om skötbord, funderar på att köpa det vita med böljande kant längst upp som Ikea har! Jag tänker lite vad som är mest praktiskt, lådor eller hyllor eller trådbackar...

På Stadium finns en axelväska med fack på sidorna och framtill, med praktiskt lock, för 99 kr. Den har jag (och mååånga andra vänner och bekanta) haft som skötväska och funkar helt kanon. För mig kändes det helt onödigt att lägga en förmögenhet på en skötväska. Ska se om jag hittar den på nätet så ska jag lägga in en länk. Ang. skötbord så har vi haft Sniglar från Ikea, som jag målade vitt och satte en klädd trådbacks-låda under på 2 små lister. Prisvärt och helt funktionellt för oss!!