• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-10 12:07:40 följande:
    Therre
    vad roligt att hon hört av sig och hoppas du snart får vagnen.

maj 09
    känner igen det där med bröstens storlek och mjölk som rinner och blöter ner tröjan, och att jag fick köpa större bh efter förlossningen.

har gått upp ca 9 kg, och är i v.29.
    bebis sparkar ganska mycket varje dag.

läste om jobbiga förlossningar i tidningen här i helsingborg. varnar känliga för att inte läsa detta, ofta så går ju förlossningen bra i de fllesta fallen.

stora bebisar som väger  5,6 kg som föddes vanilga vägen och då de nekats kejsarsnitt, de fick bryta armen på ena bebisen och nyckelbenet på en annan bebis för de skulle kunna komma ut...Rynkar på näsan
    ena mamman hade gått sönder i bäckenbotten och hade svårt att gå och fick bestående skada av detta.Rynkar på näsan

sätesförlossningar där mamman övertalats till normal förlossning där bebis vägde 4 kg, och bebis kom ut med hängande huvud och utan att andas och sen lägger BM bebisen till mamman utan att upptäcka detta.Rynkar på näsan
    3 minuter innan de får igång andningen på bebisen, som kan ha fått hjärnskador av detta och svårt att gå i framtiden....lex maria anmält!

blir ju rädd när man läser sånt och det hänt på helsingborgs sjukhus där jag ska föda, men jag brukar ju ha lätta förlossningar så hoppas det denna gången med.
    men fyyy... usch vad hemskt... ibland undrar man ju hur de tänker... Borde det inte vara säkrare att snitta istället för att bryta av en arm på en stackars nyföding?! Herreguuud! Jag är inget fan av snitt, men i vissa fall är det en väldans bra utväg! 

Själv knatar man in i v 31 på lördag. bebisen försöker köra alienstuket för det mesta och det känns som den vill ta sig ut genom magen då och då. En hel del "mensvärk" just nu... Kommer inte ihåg om det är förvärkar eller så... men inte några direkt sammandragningar att tala om. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Friida11

Någon mer som känner att kroppen har sagt upp sig ? :P

Fy fanken e helt slut.. Går in i 30 fulla veckor idag och känner mig som en zombie, trött, yrsel, ont i höft och rygg och bara helt SLUUT! Blir orolig över hur jag ska orka 10 veckor TILL :P

• tove83
    Friida11 skrev 2011-03-10 14:21:50 följande:

Fy fanken e helt slut.. Går in i 30 fulla veckor idag och känner mig som en zombie, trött, yrsel, ont i höft och rygg och bara helt SLUUT! Blir orolig över hur jag ska orka 10 veckor TILL :P
    här är en till!!! har varit hemma från jobbet i 2 dagar nu,typ bara sovit....har mått illa och varit förstoppad!! aldrig trodde jag att man kunde bli så glad för att göra nr 2 haha...ska jobba i morgon tror jag?

äter dubbeldos med järntabletter och se så pigg jag är...NOT!!!!
  • Miloxan
    Friida11 skrev 2011-03-10 14:21:50 följande:

v 33 och känner mig däckad plus 4 barn hemma och maken som arbetar borta börjar humöret bli lite påverkat. Men det e ju bara att bita ihop :) Hoppas veckorna börjar springa iväg snart!!!!!
  • Friida11

skönt att det finns fler :P
    Illamående är också något som börjar komma smått för mig vissa stunder :( Men jag mår nästan VÄRRE nu än vad jag gjorde det första veckorna av grav.. Fyfanken vad hormoner jag har nu HELT otroligt, grinar för minsta lilla och allt känns sjukt jobbigt å så att kroppen lägger av mitt i allt är itne detl ättaste :P

ska till BM imorgon och ta upp allt med henne får vi se vad som sägs.. blä säger jag bara :P vill bara att dessa 10 veckor ska springa förbi :P

• FruganH

V31+5 idag, helt otroligt att man snart går in i v33! Men skönt att det går framåt.
    Var hos BM idag. Blodtrycket har stigit något (trots vilan) men inte så högt att hon blev väldigt orolig. Ingen äggvita, bra socker. SF var 32 cm och bebisens hjärtljud låg på 144. BM tyckte det kändes som att bebisen låg med huvudet ner vilket låter troligt eftersom den mest sparkar högre upp i magen numera.
    BM såg att jag börjat svullna ganska mycket och jag har ju gått upp mycket nu på väldigt kort tid. Det oroade henne lite, men ska ju ändå träffas rätt ofta nu så det är ju bra. Händer nåt så upptäcks det ju i tid (förhoppningsvis).

Frågade lite om mensvärken jag haft under nätterna/på morgonen och hon sa att det kan vara förvärkar. Frågade om hon tyckte man kunde ta en värktablett och då tyckte hon att om det gör så ont så kanske man bör kolla tappen så den inte påverkats. Skulle avvakta och se, ska ju ändå tillbaka igen nästa vecka.

Sen idag när jag var ute med maken och hunden på promenad kom det en hel del förvärkar. Vissa gjorde så ont att jag var tvungen att stanna och andas. Har inte direkt känt så mycket under promenader tidigare, då har det bara varit sammandragningar. Hmm.. Jaja, ska vila i soffan resten av kvällen har jag tänkt så blir det väl bättre.

• Jean

Hade ett par "mensvarkar" som kom och gick igar kvall, sa jag ringde in for sakerhets skull eftersom jag ar sjalv hemma. Sa att jag garna ville ga och lagga mig for att jag var sa trott. Dom var inte sa oroliga men sa att de kunde vara forvarkar som satt igang men om de skulle vara sa sa har jag ju gott om tid att komma in. Sa jag stannade i alla fall hemma och la i ordning mina papper och grejor som jag maste ha med om jag ska in och kollas. Kanns verkligen som att de narmar sig och kan handa nar som helst ibland.

Far hem min kara man om tre timmar! Langtar saaa.... Skulle vart hans sista resa innan baby kommer men blir nog en kortis pa 3-4 dagar om nan vecka igen, men de ska nog ga. 

Skulle ivag pa en shopping runda pa stan for att forsoka kopa de sista som behovs till sjukhuset men var tvungen att ta in katten till veterinaren som hade svullna "anal glands" vad de nu heter pa svenska, sa dar rok en 1000 lapp och hon ska tillbaks nasta vecka for avmaskning och vaccin. Sa hittills utover vanliga rakningar denna manad har vi kommit upp i 13500 plus, blaaaa..... Kanns fel att shoppa.....

• Angi07

Har haft många Sd idag och mycket ont i underlivet, var hos Bm igår och hon sa att det var bebisen som trycker neråt och detta kan påverka tappen om det fortsätter, så jag måste ringa om det blir värre. Har tagit en bricanyl nu, vi får ser om det lugnar sig lite. Är bara i v.32 så det känns jobbigt att må så här.

• Kottemor
    Angi07 skrev 2011-03-11 09:17:50 följande:

Har haft många Sd idag och mycket ont i underlivet, var hos Bm igår och hon sa att det var bebisen som trycker neråt och detta kan påverka tappen om det fortsätter, så jag måste ringa om det blir värre. Har tagit en bricanyl nu, vi får ser om det lugnar sig lite. Är bara i v.32 så det känns jobbigt att må så här.

Det är precis det jag tror att min bebis roade sig med iförrgår och igår, att trycka sig neråt.. därav mina sammandragningar och ilningar i underlivet. Men det känns lite förtidigt precis som för dig! Vill ju gärna att dom stannar inne ett par veckor till, är du också omföderska eller?