• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • morotsland
    Hiavatha skrev 2011-03-16 11:53:42 följande:
    Ja, det där med kläder är inte lätt. Jag köp på tights och långa tröjor typ. =)

Någon som har tips på vilken storlek i klänning man kan tänkas ha ca 2 månader efter BF? Jag ska nämligen vara brudtärna på min systers bröllop i början av augusti. Ni som har barn redan, hur snabbt gick ni ner det mesta i storlek på 2 mån?? Klänningen ska ju helst vara amningsvänlig med... :-/
    Verkar ju vara extremt olika beroende på hur mycket man går upp. Efter 2 mån var jag som vanligt fast med fladdrigare mage, jag skulle satsa på en klänning med skärning under bysten som inte smiter åt i midjan.

Apropå byxor finns det billiga gravidtreggings på hm, ser ut som jeans men är lika töjbara som tights. Jag tänker att de kan vara sköna att ha efteråt också, bra att ha nåt att stoppa in magen i
  • jakeline
    morotsland skrev 2011-03-16 12:04:43 följande:
    Verkar ju vara extremt olika beroende på hur mycket man går upp. Efter 2 mån var jag som vanligt fast med fladdrigare mage, jag skulle satsa på en klänning med skärning under bysten som inte smiter åt i midjan.

Apropå byxor finns det billiga gravidtreggings på hm, ser ut som jeans men är lika töjbara som tights. Jag tänker att de kan vara sköna att ha efteråt också, bra att ha nåt att stoppa in magen i
    Jag köpte sådana, men de har ingen mudd... :S så du kan itne stoppain magen i dem... :P Dock är de väldans sköna! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeosMamma

Tack alla som skrivit svar till mina många frågor, mycket läsvärt Skrattande

down under; Fy vad jobbigt du verkar ha det, är så impad av att du klarar det, starkt gjort!!! {#emotions_dlg.flower}

Usch vad jobbigt ni alla verkar ha nu, det är verkligen sluttampen och det känns i hela kroppen! jag har fått grymt tryck över bröstet och har väldigt svårt att andas när jag lutar mig bakåt. 

Annars är jag överlycklig eftersom jag för första gången sen jag blev gravid har varit hyfsat pigg i 4-5 dagar!!!
    Långtidsbehandlingen mot UVI ger verkligen effekt, känns så surt bara att jag inte fick den tidigare, men, men, nu ska jag försöka njuta av sista tiden som gravid. Glad

Jga börjar också få slut på kläder men eftersom jag mest är hemma går jag i min mans kläder... Inte snyggt men skönt och billigt  ;0) blev dock glad när jag såg att långklänningar är inne igen, det älskar jag och kan ju vara perfekt att gå i i maj/juni.

Min bebis hickar inte ens varje dag tror jag, men ibland kanske man missar det?

Ha det gott allihop!

• jakeline
    TeosMamma skrev 2011-03-16 12:13:23 följande:
    Tack alla som skrivit svar till mina många frågor, mycket läsvärt Skrattande

down under; Fy vad jobbigt du verkar ha det, är så impad av att du klarar det, starkt gjort!!! {#emotions_dlg.flower}

Usch vad jobbigt ni alla verkar ha nu, det är verkligen sluttampen och det känns i hela kroppen! jag har fått grymt tryck över bröstet och har väldigt svårt att andas när jag lutar mig bakåt. 

Annars är jag överlycklig eftersom jag för första gången sen jag blev gravid har varit hyfsat pigg i 4-5 dagar!!!
    Långtidsbehandlingen mot UVI ger verkligen effekt, känns så surt bara att jag inte fick den tidigare, men, men, nu ska jag försöka njuta av sista tiden som gravid. Glad

Jga börjar också få slut på kläder men eftersom jag mest är hemma går jag i min mans kläder... Inte snyggt men skönt och billigt  ;0) blev dock glad när jag såg att långklänningar är inne igen, det älskar jag och kan ju vara perfekt att gå i i maj/juni.

Min bebis hickar inte ens varje dag tror jag, men ibland kanske man missar det?

Ha det gott allihop!

min bebis har börjat hicka nu på sista tiden så att det känns. Har inte känt av det tidigare... 

Vad skönt att UVI-behandlingen funkar! Härligt att känna sig pigg! Det har jag också gjort senaste veckan. Kan kanske bero på den fina vårsolen! :P Får alltid mer energi när solen skiner!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeosMamma
    jakeline skrev 2011-03-16 12:26:30 följande:
    min bebis har börjat hicka nu på sista tiden så att det känns. Har inte känt av det tidigare... 

Vad skönt att UVI-behandlingen funkar! Härligt att känna sig pigg! Det har jag också gjort senaste veckan. Kan kanske bero på den fina vårsolen! :P Får alltid mer energi när solen skiner!
    Tack! Kul att du också är piggare! Ja kanske vårsolen spelar in, jag lever också upp otroligt av denna härliga sol, snart kommer värmen också Skrattande
  • FruMadde4barnTätt

känner mig trött, är i v.30 nu. Känner mig sugen på godis, eller sött.
    Har mycket sammandragningar och får lätt ont i magen så får ta det lugnare.

var hos BM idag.
    blodtryck 100/60
    sf mått 29-30 cm
    hjärtljud 145
    fick även höra en spark när vi lyssna på hjärtljuden.

tittade på en unge i minuten när det gick och familjen annorlunda.

soligt men kallt ute.

bara 10 veckor kvar eller 2 månader i alla fall.
    ska börja packa BB väskan snart.

• FruMadde4barnTätt

angående mammabyxor så har jag sköna mammabyxor som magen kan växa mycket i.
    finns på HM
    typ mysbyxor, med liten mudd man kan dra upp över magen eller ha nedanför magen, jättesköna men kanske inte supersnygga! billiga!
    finns även sköna mamma tights där på HM som är jättesköna! och billiga!
    här går jag mest i stora sköna t-shirts som jag hitta på gina trico

• jakeline
    TeosMamma skrev 2011-03-16 12:31:00 följande:
    Tack! Kul att du också är piggare! Ja kanske vårsolen spelar in, jag lever också upp otroligt av denna härliga sol, snart kommer värmen också Skrattande
    sen har min son börjat sova bättre också på nätterna, plus att maken faktiskt tar nätterna allt som oftast... :P efter lite klagomål om sammandragningar och "stress" ang att gå upp på nätterna så har det blivit bättre. gravidkortet är ganska bra att ha ibland och spela ut :P 
  • maj09

Jag brukar gå klädd i tights, stövlar och div. långa (men inte överdrivet stora) överdelar. Känner mig faktiskt riktigt fin med min stora mage, men om eftermiddagarna måste jag vila (så mycket det går med en 21-månaders hemma...). Känner mig normal fram till lunch ungefär, men så otroligt trött i kroppen eftermiddagar och kvällar...

Som många andra har skrivit så känner jag också ett ilande tryck neråt mycket tidigare den här gången. Jag tror inte att jag kände det förrän ett par veckor innan förlossningen förra gången.

• Lovelyness

Ni som har gjort eller tänker göra egna barnvagnsmobiler eller ni som bara har allmänt koll på läget Flört Vet ni var man kan hitta såna där ringar man fäster mobilen i på själva barnvagnen? Jag kan verkligen itne ens komma på vad jag ska söka på för ord...