• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Var hos BM idag:

Bt 105/70
    Blodsocker 5,1
    SF-mått 30
    Puls bebis 162

Allt såg bra ut och lillkillen är fixerad redan! (är i v 34) dock funderar jag efteråt, är inte pulsen lite hög? Hon sa ingenting om det så jag antar att man inte ska oroa sig, men ni vet hur det är...

• Jodi

Oj, det skulle inte bli nån arg gubbe på det där inlägget, vet inte hur det gick till!

• Lovelyness
    Jodi skrev 2011-03-17 11:56:56 följande:
    Var hos BM idag:

Bt 105/70
    Blodsocker 5,1
    SF-mått 30
    Puls bebis 162

Allt såg bra ut och lillkillen är fixerad redan! (är i v 34) dock funderar jag efteråt, är inte pulsen lite hög? Hon sa ingenting om det så jag antar att man inte ska oroa sig, men ni vet hur det är...
    Jag tror att det är väldigt olika beroende på vad bebisen gör, om den far runt där inne får den högre puls och om den sover är det lägre. Den kanske hade lite gympa Flört
  • Jodi

Du har rätt, jag ska inte börja nojja över det där nu...Flört

• natalieh

Jag gör som många andra här.. Läser mycket men glömmer att skriva själv :)

30+6 idag Hjärta

Jag har ett enormt sug efter chokladbollar hela tiden.. Och till middag serverar jag mig själv köttbullar, potatis, gräddfil med gräslök och rödlök.. Kan äta det varje dag! Stackars sambon får då äta micro-mat! haha! Han tycker inte alls om min nya craving!'

Har varit inne på en kontroll för min hälsa har inte varit på topp.. Men bebis mår bra och allt såg fint ut.
    Väntar bara på svar på mina blodprover. Hm..

Bebis har hicka typ en gång om dagen i kanske 5 minuter. Den hickan har lite snabbare tempo än vad "min hicka" har och känns typ nere i vänster sida av magen och ner mot rumpan. Det kan vara lite obehagligt ibland. Men tycker såklart att vårt lilla barn är så duktig som övar andning :)

Nu börjar BM besök trilla in tätare. nästa vecka har vi föräldrar kurs och snaaaart är det UL igen :)

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • FruMadde4barnTätt

jag har varit och lämnat urinprov på odling idag, ska kolla hur högt eller lågt GBS värdet är, då jag har mycket sammandragningar nu och det närmar sig bf.

börjar fundera på hur vi ska ta ut FP jag och min man, vi tar ju ut FP med olika barn

jag har börjat packa BB väskan. jag packar för en vecka minst, ifall bebis blir för tidigt född som den kan bli.
    har köpt bärsele och bärsjal och sulkyvagn till greklandsresan, och solskydd och varmskydd till bärsele och amningsinlägg och purelansalva på babyland.
    ska köpa lite grejor till idag på city gross, min man ska handla idag, shampo och balsam och tandkräm och lite sånt till mig att ha med i BB väskan.

• Fröken Löken

Jag måste fråga igen! Hur mycket hade ni tyckt var okej att betala för:
    En bärsele, baby Björn
    En bärsjal, Pikku-ruu
    En babyvakt, Philips

Allt i gott skick ca 6 år gammalt, använt till tre barn.

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-03-17 14:00:36 följande:
    En bärsele, baby Björn
    En bärsjal, Pikku-ruu
    En babyvakt, Philips

det beror väl lite på vad de kostat från början och vad det är för modeller. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

Fröken löken
    det beror ju på hur slitet det är och vilket skick det är i, hade velat titta på grejorna först.
    jag har en bärsele bavy björn som är 4 år gammal använd av 3 barn och den är väldigt sliten, ena sidan som man knäpper har fastnat men går att knäppa upp andra sidan.
    om man använt haklappar speciella som finns att köpa till bärsele då bebis dreglar mycket eller kräker så är det ju bra. Är bärselen mycket tvättad?

bärsele kanske 200-300 kr. är det ryggplatta till? bra för ryggen. en ny bärsele baby björn kostar ca 1300 kr med ryggplattan.

bärsjal vet inte 100 kr kanske
    babyvakt vet inte

• Fröken85
    Fröken Löken skrev 2011-03-17 14:00:36 följande:
    En bärsele, baby Björn
    En bärsjal, Pikku-ruu
    En babyvakt, Philips

Jag säger max 500 för alltihop.