• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Det är i gott skick, har grejerna hemma... Inget sönder el så annars hade jag inte velat ha det.
    Tycker det är så svårt när man ska säga ett pris själv, man vill ju fynda men inte verka snål om ni fattar vad jag menar!?

Men runt en femhundring är nog rimligt! Tack för er hjälp! :)

Nu är det bara skötbädd kvar sen är allt stort fixat! :)

• Miloxan
    gosensgos skrev 2011-03-17 08:11:37 följande:
    Åhh vad härligt!! Tiden går framåt och snart är det dags för våra majbäbisar att titta fram!!
    Tänk att vi har gått så länge med våra magar nu!?
    Jag är i vecka 33+3 (34)  och kommer bli igångsatt vecka 38.
    Lite drygt 4 vckor kvar bara!!
    Spännande!
    Svårt att andas har jag haft sedan mitten av december och står snart inte ut längre.
    *Bokade gravidmassage igår där det konstaterades att jag hade otroligt spända kmuskler just i det område där det går nerver som påverkar diafragman.  MAsserades där och mådde för ett ögonblick fruktansvärt dåligt.  Blev lite bätrre och känns kanske ngt bättre idag.  Ska dit igen på fredag.  
    Massösen sa att det kan vara olika anlendingar, en eller flera samtidigt:  
    Att det är trångt
    Att hormoner påverkar diafragman  
    Eller som i mitt fall otroligt spända och svullna muskler som utgör nervpåverkan.
    Hoppas komma till rätta med detta snart för det är svårt att sova på nätterna när man inte kan ligga ner för att man inte får luft.
    Besök hos BM förra veckan
    Allt ser bra ut.

SF mått 31
    blodtryck 115/80
    fosterljud 135
    viktuppgång 7kg
    Bebis Emil har fixerat sig!!!
    Jag är nu trött trött.  Orkar lite i taget och måste sedan vila.  Skönt att faktiskt lyssna på kroppen.
    Nu ska jag göra mig i ordning, ska träffa Emils nyfödda kusin, 4 dagar gammal Nelly.
    Får lukta och gosa med denna bebis så länge
    Ha en skön solig "vår"(?)dag!! 
    Låter som en dröm att få bli igångsatt i v 38..men blir det inte en april-bebis då? :) Hoppas allt går bra för dig med massagen :)
  • Nojnen

Hej allihop! Tänkte på en sak som min BM sa angående att sluta jobba innan BF. Jag berättade att jag tänkte sluta den 15 april, vara kompledig i 4 dagar (påskveckan) och sen ha semester i 4 dagar för att börja FL den 2 maj. Hon undrade då om jag hade övervägt sjukskrivning, då sparar jag på mina sem-dagar och föräldradagar. Naturligtvis berättade jag att jag hade svårt ibland med sömnen, samtidigt som jag jobbar heltid och det är svårt att orka med fulla dagar. Vad tycker ni? Själv har jag aldrig övervägt sjukskrivning pga jag faktiskt inte är sjuk...

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • JosefineK

Hej alla, visst var det vàl nàgon av er som hade fàtt havandeskapsfòrgiftning?
    Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
    Kul fòdelsedag detta blev! Flört

• Maruid
    JosefineK skrev 2011-03-17 22:29:20 följande:
    Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
    Oj, det lät ju mindre roligt sätt att minnas sin födelsedag på : s
    Å andra sidan så är sjukhuset absolut bästa stället att vara på både för dig och för liten om det nu är så att du fått havandeskapsförgiftning. Då kan man övervaka er och se till att ni mår så bra som bara möjligt. Men jag förstår absolut att du kommer ha svårt att sova och känner att hela skallen är full med frågor och tankar när något sådant händer. Hoppas att allting går bra för er!
  • Nojnen
    Usch då, stackars dig! Hoppas att alla undersökningar går bra idag! *håller tummar och tår*
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Charlott29
    Hej!
    Usch vad jobbigt! Men vad skönt att ändå vara på sjukhuset där de har full koll på dig.
    Jag hade havandeskapsförgiftning, men det var alldeles i slutet av graviditeten, när jag redan gick på "övertid" så att säga, så det kan inte riktigt jämföras.
    Ta med dig några bra böcker, kanske ljudböcker om det är så att du blir kvar på sjukhuset, jag tror att om det visar sig att du har detta så kommer de nog vilja ha dig kvar.
    Inte så kul sätt att fira födelsedag på, men det är ju för en god sak
    Kram på dig och lycka till idag!
  • Charlott29
    Nojnen skrev 2011-03-17 22:02:43 följande:
    Hej allihop! Tänkte på en sak som min BM sa angående att sluta jobba innan BF. Jag berättade att jag tänkte sluta den 15 april, vara kompledig i 4 dagar (påskveckan) och sen ha semester i 4 dagar för att börja FL den 2 maj. Hon undrade då om jag hade övervägt sjukskrivning, då sparar jag på mina sem-dagar och föräldradagar. Naturligtvis berättade jag att jag hade svårt ibland med sömnen, samtidigt som jag jobbar heltid och det är svårt att orka med fulla dagar. Vad tycker ni? Själv har jag aldrig övervägt sjukskrivning pga jag faktiskt inte är sjuk...
    Hmm... ja du sparar i och för sig på semesterdagar och föräldrardagar, men du får ju istället ett karensdag så rent ekonomiskt så blir det ju en dipp ner.

Sedan får du bara vara hemma 1 vecka utan sjukintyg så då måste du fixa ett sådant hos läkaren. Om det blir mer än 14 kalenderdagar sjukskriven så blir försäkringskassan inblandad för att du ska få ersättning. Du kan ju i och för sig vara sjukskriven utan att ta emot sjukpenning från fk, men då blir det ju ett hål i kassan. Sjukpenningen är också betydligt lägre än vad fp är.
  • Charlott29

Hej hej!
    Min bebis har legat med huvudet ner i flera veckor, men igår kväll ser jag helt plötsligt magen snurra runt som en torktumlare. Jag undrar vad sjutton det är som är på gång och en stund senare känner jag hicka hööögt upp i magen. Jaha, den hade vänt sig... lite förvånad blev jag allt Ytterligare en stund senare var det samma torktumlare och sedan hickades det nerifrån igen...

Är i v 32 snart och vid det här läget låg min son fixerad, men har hört att barn nr 2 lägger sig tillrätta senare.

Igår var det också betydligt lugnare i magen, kanske inte oroväckande lungt jag kände den varje timma men man kan ju ändå inte låta bli att "känna efter" typ hela tiden

• FruganH
    Vet inte om du tänkte på mig, de misstänker att jag håller på att utveckla havandeskapsförgiftning. Trycket har höjts, har börjat samla på mig mycket vätska och har haft problem med flimmer för ögonen och huvudvärk. Blev sjukskriven för ett tag sen och har sedan dess försökt vila så mycket som möjligt. Blodtrycket har inte höjts mer och har inte börjat få äggvita i urinen, så det är nog inte havandeskapsförgiftning än.
    Har dock inte behövt åka in till sjukhus utan får springa till BM ofta och kolla tryck och urin.
    Får se hur det utvecklar sig, men som det är nu så verkar det ändå inte förvärras. Men enligt BM så kan det förändras mycket snabbt, så det är därför de har extra koll.

Hoppas att provtagningen går bra! Men som andra sagt, sjukhuset är ju det bästa stället att vara på om det visar sig att du har fått havandeskapsförgiftning. Det är ju skönt att dom tar tecknen på allvar iallafall, man känner sig lite tryggare eftersom ev förvärringar kommer upptäckas snabbt.