JosefineK skrev 2011-03-17 22:29:20 följande:
Hej alla, visst var det vàl nàgon av er som hade fàtt havandeskapsfòrgiftning?
Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
Kul fòdelsedag detta blev!

Vet inte om du tänkte på mig, de misstänker att jag håller på att utveckla havandeskapsförgiftning. Trycket har höjts, har börjat samla på mig mycket vätska och har haft problem med flimmer för ögonen och huvudvärk. Blev sjukskriven för ett tag sen och har sedan dess försökt vila så mycket som möjligt. Blodtrycket har inte höjts mer och har inte börjat få äggvita i urinen, så det är nog inte havandeskapsförgiftning än.
Har dock inte behövt åka in till sjukhus utan får springa till BM ofta och kolla tryck och urin.
Får se hur det utvecklar sig, men som det är nu så verkar det ändå inte förvärras. Men enligt BM så kan det förändras mycket snabbt, så det är därför de har extra koll.
Hoppas att provtagningen går bra! Men som andra sagt, sjukhuset är ju det bästa stället att vara på om det visar sig att du har fått havandeskapsförgiftning. Det är ju skönt att dom tar tecknen på allvar iallafall, man känner sig lite tryggare eftersom ev förvärringar kommer upptäckas snabbt.