• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge

Jag hoppas det är som ni skriver, och tror att det är så oxå min mage har verkligen sjunkit och som sagt ligger ju prinsen djupt ner.

Men det är alltid jobbigt när man får ett extrainsatt besök hos barnmorskan tycker jag, då går jag liksom och oroar mig för det fram tills det är dags för besöket.

Förra gången var det mitt blodtryck som var högt och då fick jag ett extrainsatt besök och gick och oroade mig för det.

Nu ska jag gå och tänka på det här en hel vecka och om det visar sig att det inte vuxit då så får jag vänta ytterligare på ultraljud. Suck jobbigt.

• Nojnen

Var hos BM igår. BM-besök v.36 (35+5) Vikt:109,2kg (+5,2kg) Hb:125 Hjärtljud:136 Sf-mått:36 (+1 sen förra mätningen) Huvud: fixerad

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Kottemor

Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
    Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida

Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.

Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-06 15:31:44 följande:
    Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
    Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida

Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.

Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.
    jag tycker att min mage har sjunkit lite. Är i v 33+4. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Jag har burit barnet lågt hela tiden så jag har liksom aldrig tyckt att den har kommit så högt som förra gången. Det är rätt skönt men jag tycker samtidigt det är tyngre för ryggen att bära lägre.

Idag har jag också i alla fall varit hos BM, är i vecka 33+4.
    SF mått 33 och en styck fixerad bebis där inne Glad
    Bebisens hjärtljud låg mellan 145 och 150
    Mitt tryck på 95/60
    Bra urinprov, danke!
    +7,3 kilo sedan ÄL

Märker att jag får mycket molande värk i nedre delen av magen och runt till ryggen då jag är ute och går och det gör rent sjukt ont när hon känner efter hur bebisen ligger. BM sa att det sannolikt är för att h*n redan är fixerad och det därför blir friktion mellan barnets skalle och mitt bäcken. Ja, känns gör det i alla fall kan jag ju meddela.
  • Saso87

Min lilla kille ligger precis som din =) var hos BM idag, är i v.35 (34+5) och huvudet är ännu inte fixerat, men det blir det nog så småningom. Min bebbe vägde 2100 g när jag var på TUL i v.33 och fick +5% lite rund om magen =) sött! Min kille är så enormt aktiv i magen så jag har nästan ont emellanåt, eller är öm så mycket han bultar omkring.. men då mår han iaf bra!!
  • nenababe

Imorgon är det dags för sista barnmorskebesöket för oss för nästa söndag kommer hon med igångsättning. Helt sjukt, nu kan man säga "nästa söndag". Snacka om att de sista två veckorna gått fort då man ser tillbaka på dem så här i efterhand!

Byter vecka imorgon, så då är det vecka 36+0, kliver alltså in i v. 37. Nästa fredag ska vi träffa läkaren på specmöd. för att diskutera hur igångsättningen ska ske, ska kolla med UL och kolla/känna på tappen och så inför den 17e.

Fick en kort magsjuka, alternativ matförgiftning i måndags. Kräktes på kvällen mellan 20-00 typ. Sedan inget mer. Fick under natten i mig 0.5L vatten utan att kräkas och igår kände jag mig lite mör bara men inte magsjuk. Idag är allt som vanligt, inkl huvudvärken och smärtan i ryggen. :P

Snart är detta gravida tillstånd över. SISTA graviditeten för mig. Att föda barn skulle jag kunna göra varje dag som jobb, bara jag slapp graviditeten. Usch!
    Denna lilla stjärna startade sitt liv som en sk. "olycka". Inget ont som inte för något gott med sig, efter chocken lagt sig så var hon lika älskad och välkommen som våra 3 planerade små. Men här ska de verkligen inte hända en "olycka" till, så de åker in en spiral så fort de bara är möjligt.

Puss

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • Lovelyness
    nenababe skrev 2011-04-06 18:50:00 följande:
    Imorgon är det dags för sista barnmorskebesöket för oss för nästa söndag kommer hon med igångsättning. Helt sjukt, nu kan man säga "nästa söndag". Snacka om att de sista två veckorna gått fort då man ser tillbaka på dem så här i efterhand!

Byter vecka imorgon, så då är det vecka 36+0, kliver alltså in i v. 37. Nästa fredag ska vi träffa läkaren på specmöd. för att diskutera hur igångsättningen ska ske, ska kolla med UL och kolla/känna på tappen och så inför den 17e.

Fick en kort magsjuka, alternativ matförgiftning i måndags. Kräktes på kvällen mellan 20-00 typ. Sedan inget mer. Fick under natten i mig 0.5L vatten utan att kräkas och igår kände jag mig lite mör bara men inte magsjuk. Idag är allt som vanligt, inkl huvudvärken och smärtan i ryggen. :P

Snart är detta gravida tillstånd över. SISTA graviditeten för mig. Att föda barn skulle jag kunna göra varje dag som jobb, bara jag slapp graviditeten. Usch!
    Denna lilla stjärna startade sitt liv som en sk. "olycka". Inget ont som inte för något gott med sig, efter chocken lagt sig så var hon lika älskad och välkommen som våra 3 planerade små. Men här ska de verkligen inte hända en "olycka" till, så de åker in en spiral så fort de bara är möjligt.

Puss
    Fusk med aprilbebis! När du föder har jag över en månad kvar Glad
  • Lovelyness

Vad skönt att allt såg bra ut, bilden är jättesöt! Jag har redan lyckats glömma om vår bebis väger 2200 eller 2500, det var iallafall +3% så det mest logiska kanske är 2200 gram.