• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

Skall lägga upp en bild så snart vi kommer hem från BB. Vet inte hur man gör med mobilen tyvärr.

• jakeline
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    grattis till lilltjejen! Vad underbart med trådens första bebis, trots omständigheterna! Tänker på er!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-09 20:22:01 följande:
    Får jag fråga vad det är för namnförslag? Inte för att vi behöver fler men jag blir så nyfiken..

Jag har ett jag verkligen älskar som jag kanske får kämpa lite för...
    var det pojk eller flicknamnen? :P Vi har hämtat inspiration från litteraturen i alla fall. Och så ska det så klart matcha Éomer som kommer från Sagan om Ringen. Haha, mannen tyckte att vi kunde köra med Éowyn som är Éomers syster i Sagan om ringen om det blev en tjej, men jag vill 1) inte ha på samma bokstav, och 2 så tycker jag att Éowyn är om möjligt ännu knepigare för folk att uttala. Inte för att vårt killnamn nu är så mycket lättare.. Kommer nog bli en hel del felsägningar i början där med om det blir en kille. Vi kan ju knappast själva enas om hur vi uttalar det själva... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    Grattis till flickan! Skönt att allt gått bra!!
  • Mamma Maj08

Fröken Anna: ett jätte stort grattis till Lill tösen....:)

• Hiavatha
    FruganH skrev 2011-04-09 20:42:28 följande:
    Hon föddes i v 36+0, men var extra liten pga havandeskapsförgiftningen. Hon klarar sig helt super på egen hand och behöver inte ligga på neo eller i kuvös. Extra kontroller av temp så hon håller den bra och sen matning ofta så att verkligen lägger på sig som hon ska.
    Kan ju säga att byxorna i stlk 50-56 som vi tänkta ha vid hemresan är liiiiite stora. Når typ från axlarna ner till fötterna, så det blir till att handla ännu mer bebiskläder :P
    Stort Grattis! Skönt att slippa ligga på neo, och att ni båda mår bra.

Oh, tack vare dej börjar det plötsligt kännas ännu mer verkligt att man en dag ganska snart får ha bebisen utanför magen! Hjärta
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • nenababe

Nästa söndag är det dags för oss, då är man inne på förlossningen vid den här tiden. Helt galet. Solig

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • Hiavatha
    nenababe skrev 2011-04-10 11:19:14 följande:
    Nästa söndag är det dags för oss, då är man inne på förlossningen vid den här tiden. Helt galet. Solig
    Oj, spännande! Lycka till! Glad
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Maruid
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-09 22:37:37 följande:
    sitter här och är så orolig för vår dotter som är på barnakuten med min man.
    hon har svullen mage och var jätteledsen och hade ont, hoppas jag snart får veta hur det går.
    Jag är så orolig, klockan går och går och jag har inte hört något från dem, hoppas det inte är allvarligt.
    Stackars Nathalie, hon vill inte åka in till sjukhuset men hon hade så jätteont i magen.
    Känns jobbigt att jag inte kan vara hos henne, och att jag inte vet hur hon mår....
    Usch, det låter jobbigt. Hoppas att de hittar vad det är och kan ge henne något så att smärtan går över.
    nenababe skrev 2011-04-10 11:19:14 följande:
    Oj vad spännande! Idag har vi 40 dagar kvar till BF och jag börjar inse att det närmar sig.
  • bellbar
    åh, grattis till er dotter, skönt att allt är över och att det gick bra!