• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Mary

Angående järnvärde så är det väldigt olika och individuellt som jag förstår det. Det man bör gå efter är hur du brukar ligga... Själv ligger jag på 117 och jag behöver bara ta tillskott varannan dag nu. Jag tycker iofs att 123 är ett helt okej värde, men om ditt normalvärde är tex 135 så ligger du lågt. Hoppas jag inte förvirrar dig nu :)

• tove83
    Lovelyness skrev 2011-04-11 16:40:10 följande:
    Hur ser era blodvärden ut förresten? Jag hade 125 idag och BM tycker att jag ska äta järntillskott varannan dag, men är inte 125 rätt normalt? Jag hade 123 som lägst för någon månad sen
    i normala fall,dvs när jag inte är gravid;) så har jag 138 i järnvärde sedan så har det pendlat mellan 117 som lägst och som högst 132,jag äter 2 tabletter Niferex om dagen och har gjord det v18,hade förra veckan 129 men har fortsatt då jag kännt mig så trött....är i V35 nu så det är ju inte så långt tid kvar och min mage är hyfsat bra ändå!
  • Lovelyness

Jag kommer såklart inte ihåg vad mitt normala värde låg på. Har lite fobi för järntabletter och alla biverkningar man kan få men jag kanske ska återgå till den vidriga blutsaften då. Har itne saknat den så mycket Flört

• tove83
    Lovelyness skrev 2011-04-11 17:15:00 följande:
    Jag kommer såklart inte ihåg vad mitt normala värde låg på. Har lite fobi för järntabletter och alla biverkningar man kan få men jag kanske ska återgå till den vidriga blutsaften då. Har itne saknat den så mycket Flört
    jag får med mig en utskrift ifrån min journal varje gång jag varit hos mvc vilket är bra då man har graviditetsdemens...hehe

på fredag ska vi hämta våran vagn...ska bli så skoj;))bara bebisen kvar nu allt annat är fixat ju!!
  • tove83
    tove83 skrev 2011-04-11 17:17:54 följande:
    jag får med mig en utskrift ifrån min journal varje gång jag varit hos mvc vilket är bra då man har graviditetsdemens...hehe

på fredag ska vi hämta våran vagn...ska bli så skoj;))bara bebisen kvar nu allt annat är fixat ju!!
    ja det var ju det med demens...sorry i journalen så står mina järnvärden från att jag var där första gången,fosterljud blodtryck glukos sf mått osv kanon är det!!
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-04-11 16:40:10 följande:
    Hur ser era blodvärden ut förresten? Jag hade 125 idag och BM tycker att jag ska äta järntillskott varannan dag, men är inte 125 rätt normalt? Jag hade 123 som lägst för någon månad sen
    Sist jag fick mätt mitt så var det 126 och jag fick då besked på att jag skulle fortsätta ta varannan dag. Detta eftersom jag tagit varannan dag även tidigare men värdena har ändå fortsatt att sjunka även om det går väldigt sakta. Jag har dock inga problem med att ta lite extra järn, min kropp verkar inte bli så jättepåverkad med förstoppning och annat stör så jag käkar på.

Skönt i alla fall att det inte var något bus med den lille i magen din. Tycker dock det låter rätt sannolikt att han blir uppstressad när hon klämmer och trycker på honom så hon får väl helt enkelt bli mer taktisk.
  • maj09
    Neith skrev 2011-04-11 16:18:50 följande:
    Däremot när de ska sätta kanylen i armen/handen bekymrar mig. Jag ska köpa hem emla-kräm som jag hoppas hinner börja verka innan det är dags att sätta nålen. Allt för att underlätta. Det är inte själva sticket som stör, utan vetskapen, men om jag inte känner något heller så kanske det underlättar lite. Min BM skrev in mitt önskemål i journalen, att jag under inga omständigheter ska se någon nål inne på förlossningen. Hoppas de hjälper mig med detta.
    Precis så kände jag också. Jag var mer orolig för den där kanylen än för själva förlossningen. Men jag lovar att jag inte minns om det ens kändes. De hade någon bedövande kräm där, så jag tror inte att du behöver ta med dig det. Men gör det om du blir lugnare av det..  
  • down under
    Madeleinelouise skrev 2011-04-11 14:48:41 följande

down under
    tack för tipset, ska se om jag också kan få utskrivet movicol junior, är det vårdcentralen man vänder sig till då, ska ringa och höra me
    Ja eller bvc. Det var läkaren på min bvc som skrev ut det till mig första gången sen var det barnmottagningen..
  • Lovelyness
    tove83 skrev 2011-04-11 17:17:54 följande:

Haha graviditetsdemens, skönt ord. Jag får inte med mig någonting, tänkte kolla nästa gång om jag kan få en utskrift på allting från BM-besök och ultraljud det kan ju vara kul att ha om man blir gravid igen någongång.
  • Maryveken

Bm besök idag. Fick inte min utlovad förlossningsplanering. De sköt på det två veckor till =P
    V 33+0 = SF 33cm (lite över mittkurvan), HB 101, bebis  140 och mitt blodtryck var 110/75.
    Bebis låg med huvudet neråt. Behöver jag säga att BM INTE gillade mitt blodvärde.

Konstigt att jag senaste veckan faktiskt känt mig bra mycket piggare än förut?