• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat

oj ser att de är dags för fler nu.
    Jag ska inte packa väskan förens 1 maj. Då är jag redo.
    Har inte köpt ett enda plagg till karate kid i magen än. Visst jag har sen sonen innan, men
    man vill ju att de ska ha egna första kläder. Men jag hittar inget som jag gillar.
    Vet ju inte om det är pojk eller flicka. Tror pojk, men men hittar inga kläder som
    passar båda. Allt ska vara så söttt. Buhu

• jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 10:40:55 följande:
    oj ser att de är dags för fler nu.
    Jag ska inte packa väskan förens 1 maj. Då är jag redo.
    Har inte köpt ett enda plagg till karate kid i magen än. Visst jag har sen sonen innan, men
    man vill ju att de ska ha egna första kläder. Men jag hittar inget som jag gillar.
    Vet ju inte om det är pojk eller flicka. Tror pojk, men men hittar inga kläder som
    passar båda. Allt ska vara så söttt. Buhu
    samma här.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 10:47:43 följande:
    samma här.  
    vad skönt att jag inte är ensam.
    Hittar inget. Inga kläder, amningsbhar eller ja bara något.
    Kanske är för kräsen.
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 10:52:54 följande:
    Kanske är för kräsen.
    hehe ja kanske är det så... jag tror jag kommer köpa nya bhar efter bönan fötts. Jag har två som funkar så länge. Kläder har jag knappt tittat på... och det jag hittat har varit så där... Men några nya outfits ska införskaffas i alla fall. Det enda i övrigt vi "behöver" är en ny babysitter då sonen har hoppat sönder den vi köpte till honom. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 10:52:54 följande:
    Kanske är för kräsen.
    Men vad är det du hade velat ha? Är det någon stil eller riktning du gillar mer?
    Självklarar jag inte riktigt av supergulligt med krimskrams och volanger och inte heller massa olika tryck med hellokitty eller batman. Dock får man ju ofta sådant i present förr eller senare ändå.
    Men kläder som bara är enfärgade eller mer neutralt mönstrade brukar funka för min del.  

Själv tycker jag i alla fall att man hittar ganska mycket mer fina saker på nätet än i affärerna på stan men det är inte helt lätt, speciellt när man inte vet vem det är man väntar på.
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 10:57:29 följande:
    hehe ja kanske är det så... jag tror jag kommer köpa nya bhar efter bönan fötts. Jag har två som funkar så länge. Kläder har jag knappt tittat på... och det jag hittat har varit så där... Men några nya outfits ska införskaffas i alla fall. Det enda i övrigt vi "behöver" är en ny babysitter då sonen har hoppat sönder den vi köpte till honom. :P 
    Ja sånt har jag inte gått igenom än. Min man har nog missat att vi ska ha barn igen. :(
    Han menar inget illa, men han är inte intresserad av att plocka upp och kolla och fixa.
  • Moi Mokulat
    Maruid skrev 2011-04-12 11:00:52 följande:
    Men vad är det du hade velat ha? Är det någon stil eller riktning du gillar mer?
    Självklarar jag inte riktigt av supergulligt med krimskrams och volanger och inte heller massa olika tryck med hellokitty eller batman. Dock får man ju ofta sådant i present förr eller senare ändå.
    Men kläder som bara är enfärgade eller mer neutralt mönstrade brukar funka för min del.  

Själv tycker jag i alla fall att man hittar ganska mycket mer fina saker på nätet än i affärerna på stan men det är inte helt lätt, speciellt när man inte vet vem det är man väntar på.
    Jag har kollat massa på nätet med, men inte hittat något som jag verkligen vill ha.
    Alla säger att man får sååååå mkt när man får bebisen av andra, men de fick inte vi.
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 11:03:21 följande:
    Ja sånt har jag inte gått igenom än. Min man har nog missat att vi ska ha barn igen. :(
    Han menar inget illa, men han är inte intresserad av att plocka upp och kolla och fixa.
    min karl har varit den som sagt att vi kan vänta med att köpa iom att vi inte vet vad det blri, plus att vi har massor av fina neutrala kläder efter sonen. Men nu på senare tid har han sagt att han känner sig elak när jag har föreslagit något och han sagt nej, vi kan vänta... :P så nu när lönen kommer får jag shoppa lite! :P Blir väl mer sen när man vet vad det blir, speciellt om det blir en tjej.  
  • Maruid
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 11:04:43 följande:
    Jag har kollat massa på nätet med, men inte hittat något som jag verkligen vill ha.
    Alla säger att man får sååååå mkt när man får bebisen av andra, men de fick inte vi.
    Redan innan vi fick vår son hade min mamma inte kunnat låta bli att köpa en hel påse kläder på H&M. Sedan fortsatte det i den stilen och jag tror att 95% av alla barnkläder vi nu äger och har är köpta av andra. Å andra sidan blir ju då smaken också inte helt i enlighet med ens egen men nåväl.

I väskan till denna bebis har jag i alla fall packat i stort sett bara  vita, gröna och svarta plagg som känns väldigt neutrala så får man se sedan vad det visar sig vara för en personlighet som gömmer sig där inne Skrattande
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-04-12 11:30:42 följande:
    Redan innan vi fick vår son hade min mamma inte kunnat låta bli att köpa en hel påse kläder på H&M. Sedan fortsatte det i den stilen och jag tror att 95% av alla barnkläder vi nu äger och har är köpta av andra. Å andra sidan blir ju då smaken också inte helt i enlighet med ens egen men nåväl.

I väskan till denna bebis har jag i alla fall packat i stort sett bara  vita, gröna och svarta plagg som känns väldigt neutrala så får man se sedan vad det visar sig vara för en personlighet som gömmer sig där inne Skrattande
    jag har tur som har en svärmor som köper mycket kläder till vår son, och dessutom har ungefär samma smak som oss. Eller iaf vet vad vi tycker om... :P Hoppas att hon kommer vara lika generös i framtiden.