• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ewima

Forts. Och farmor som barnvaktar vår treåring och min syster som följer med mig till sjukhuset.

• Kottemor
    Ewima skrev 2011-04-12 20:44:17 följande:
    Måste fråga er om era åsikter.
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?
    JAg hade inte heller släppt iväg mannen. Av den enkla anledningen att jag inte vill ha någon annan än honom med under förlossningen.
  • Tiiinaa

Jag skulle inte heller velat att sambon skulle åka så långt bort så nära inpå. Jag kan sträcka mig till att han åker till jobbet och går på sina fotbollsmatcher nu när det närmar sig..men inte längre...Hehe

Har precis ätit min sedvanliga "nattamacka" och ska krypa till sängs, men det är för jäkla trångt i magen just nu. Det är svårt att sova. Huvva.

Är i vecka 38 nu och jag tycker minsann inte att magen sjunkit något. Jag hade lixom litat på att jag snart skulle kunna andas lättare och få slippa denna APONDA känsla jag har i revbenen, på riktigt känns det som någon skjutit mig rakt i revbenen. Usch och fy. Bebisen spjärnar som sjutton därinne också så jag kan tänka mig att det inte är någe vidare bekvämt för honom heller. Sist hos BM sa hon att jag som senast får gå över till den 12 maj..då är det nämligen 42+0 för mig. Men jag kan INTE tänka mig att gå så länge till. Jag plockar nog fram stora grinmaskinen i så fall och tigger mig till en igångsättning.  Jag vill ha min påskbebis här hos mig vid påsk och där med basta. Så nu fick jag gnälla lite, kanske kan jag sova bättre nu...hehe. I wish.

Godnatt alla mammor och blivande mammor!!

• Maruid
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?

För min del vill jag gärna att min man är med på förlossningen men jag tror faktiskt att jag utan problem hade kunnat ha med min syster eller för den delen vara själv utan någon medföljare för jag kände ändå att jag var så mentalt inne i mig själv under nästan hela tiden sist ändå.

Men frågan är; vad känner du? Vill du utan tvekan ha hans stöd så borde han nog stanna. Dessutom kna man undra; vågar han ta chansen att missa förlossningen om han nu har tänkt sig att vara med? För visst det är andra barnet men just den förlossningen kommer ju aldrig tillbaka.

Kan tillägga som rolig anekdot att jag föddes på sjukhuset i Lund i slutet av december. Detta var 1981, min pappa var på möte i Landskrona och det var snöstorm. Mamma skulle egentligen bara ha gått på kontroll men det visade sig att hon var öppen och redo att få barn. Så i snörusket fick min käre fader kasta sig i bilen och köra tillbaka till Lund igen och äntrade förlossningssalen precis när jag tittade ut. Som varmt välkomnande fick han en kladdig bebis rakt i famnen och den tröjan blev aldrig vad den en gång hade varit.

• maj09
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 15:38:34 följande:
    Moi mokulat: nej inte Kalmar, söderut åt Växjö-hållet! :)
    Roligt! Det gör jag också! Ska du också föda i Växjö?
  • maj09

Måste bara få gnälla lite... Hade tänkt jobba den här veckan ut och tyckte mig ha en perfekt plan för hur veckan skulle se ut MEN så blev vår dotter sjuk i förra helgen så jag fick lappa ihop redan förra veckan med barnpassning för att kunna fullfölja lite på mitt jobb innan mammaledigheten. I söndags när jag laddade som mest för att orka med den här veckan så fick jag feber och ont i halsen. Gick inte till jobbet varken igår eller idag. Har ingen feber längre men har blivit riktigt förkyld och fått slemhosta. Tänkte först gå och jobba imorgon men jag kommer nog inte orka med det. Känner mig klarvaken och samtidigt skittrött av att tänka på alla måsten. Kan inte sova även om jag går som i en dimma.... Det hade känts så mycket bättre att kunna jobba klart och sedan sluta istället för att lämna jobbet med en veckas sjukskrivning.

Mina tuttar har faktiskt börjat läcka lite. Det gjorde de aldrig innan förlossningen med det första barnet. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är någonting på gång snart.. (BF är den 22/5) och jag hoppas att min bebis inte känner av all jobbstress...

Känner mig inte så gnällig annars men visst är det dubbeljobbigt att både vara sjuk och gravid?!

• Jean
    MissGreeneye skrev 2011-04-12 08:59:01 följande:
    Någon mer än jag som börjat få mer slemmig flytning? När jag fick min son för snart 12 år sedan var det slemproppen som var mitt första tecken på att förlossningen var nära. Känns som det kan vara samma här nu...har molande mensvärk till och från.......

Är i v 37 ( 36+1 )
    Har otroligt mycket mer flytningar nu. Sa mycket att jag trodde vattnet gatt forra veckan. =) Men de ska tydligen vara vanligt.

BM besok i morse och sjalvklart fick jag hon som jag inte gillar...... Hon som sa at mig att ata medium stekt kott..... Hon var mycket trevligare idag men jag tycker verkligen inte om henne, jag kommer grata om hon kommer in da de ar dags. Helt allvarligt!!!
    Hon var ju den som matte min mage fel ocksa och idag fick hon den till 39 men skrev 38 (ar v37+5 idag), och sa att de nog kommer ga ner nar bebis fixerar sig men halla han ar ju redan nere!!!!
    Fick i alla fall min sista tid inbokad hos BM till den 29 april, mitt beraknade datum!! De var roligt! Sen om de blir langre sa gar jag endast hos min forlossningslakare som jag annars gor varannan gang.
    Narmar sig med storm steg nu. Tva veckor pa fredag!!! =)
  • Minglanu

Min sambo jobbar borta (100 mil) varannan vecka just nu och kommer göra så fram till veckan innan bf (23 maj). Inte mycket att göra ngt åt, man får ta det med ro. Hade han blivit erbjuden en resa till mallorca hade jag blivit superglad för hans skull. Klart han ska åka om det känns bra för er båda.

• Charlott29
    Min man reser mycket i jobbet, och vi har kommit överens om att efter påskledigheten så är det enbart resor inom Sverige som gäller. BF 21/5.
    Dels för min skull, jag vill gärna ha med honom på förlossningen, men också för hans skull - han vill ju inte missa densamma så han vill inte heller sitta fast i Berlin, Helsingfors, Madrid, Paris... eller vad det nu kan vara när det börjar bli på G. Antagligen skulle han hinna hem - men vem vill chansa?! Det handlar ju trots allt om sitt barns födelse...