• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ståhlman

Maj09: jag ska föda i Växjö är beräknad 18 maj det är mitt andra barn.

• eelliinnaa

vad många som har sambos som jobbar borta,likaså jag. i vårat läge var det så att sambon och hans chef bestämde att mitten av april sen inga "resor" möjligtvis över dagen men en en hel vecka. både för sambons skull och chefens skull. inte så skoj för företaget om sambon måste åka mitt i ett jobb så har de ingen annan att skicka, bättre de tänkt ut en plan innan viket jag tycker är jätte skönt. man alla tycker olika men jag vill ha med sambon på förlossningen och han vill inte missa sitt första barn titta ut=)

men det viktigaste är ju att man gör det som passar eran situation. fatta snart har vi våra små bebisar=)

maj09: tror inte du behöver oroa dig för att tuttarna läcker, det har mina gjort sen vecka 18 typ=)

ha en bra dag nu ska jag iväg och hämta ut min tens inför förlossningen=)

• maj09
    Ståhlman skrev 2011-04-13 08:24:20 följande:
    Maj09: jag ska föda i Växjö är beräknad 18 maj det är mitt andra barn.
    Vad roligt! Jag har ju BF den 22 maj, så vi kanske ses på förlossningen! Jag gick en vecka över tiden med min första men man vet ju aldrig. Det är ju inte lätt att veta vem du är iofs. Jag får går runt och ropa på Ståhlman och se om det är någon som svarar!
  • Fröken Löken

Lina Sofi: vilken häftig grej! Kul att han hann fram i tid!!
    Min pappa trodde inte på mamma när hon väckte honom vid sex på morgonen, 23 dar för tidigt. De hade nämligen skämtat om det kvällen innan när de var på väg hem från ett 50 års kalas, då min syster är född efter ett jämnt kalas, plus att de passade på att svänga inom min farmor och farfar på hemvägen för att hämta vaggan så att den stod på plats när det var dags.
    Pappa blev ännu mer chockad över att jag 8.40 tittade ut nyfiken som en strut... Ja jisses, så det kan gå! :D

Maj 09: ja, jag ska föda i Växjö :)

är ju på plats redan nu... BF 9 maj enl UL, 2 maj enl sista mens. Får se om det blir igångsättning eller de låter mig ligga här länge... Proverna ser "bra" ut och jag hade inte utsöndrat extremt med äggvita under 24 h så de vill försöka med bara vila än så länge. Läkaren har bokat UL på fredag för att kolla hur bebisen växer för min BM tyckte magen hade växt lite sen sist. Men den mår bra iaf och lever runt som attans!

Jag har ställt in mig på att inte komma hem innan bebis är ute... Åh jag saknar mina små kisebebisar sååååå mycket! Vi skulle ju ha så mysigt hemma och de skulle få vara ute dagarna i ända med sprittande vårkänslor... Ja, ja, vad är en bal på slottet...? ;)

• Lovelyness

Måste bara fråga er om någon har problem med händer som somnar/domnar bort när ni sover? Jag vaknar säkert fem gånger per natt av att mina händer domnat bort, håller på att bli tokig. Jag läste om karpaltunnelsyndrom och antar att det är det jag fått. Skitstörigt är det iallafall, som att man inte hade nog med andra saker som stör sömnen...

Jag tänkte på det du sa Fröken Löken om olika datum om man tittar på senaste mens eller UL, undrar om det är många som har så. Jag har BF 21a men om jag räknar från min ägglossning så borde han komma 16e

• mammaE2011

Är det någon som tänker på/ är orolig över att barnet inte kommer vara friskt när det föds? Läste att av de 100.000 barn som föds varje år i landet får 200 barn en CP-skada. Jag tycker det låter mycket. Och nu när man är så nära förlossning och man gått så långt och allt har kännts bra. Jag vill ha ett friskt barn :( Någon mer som är orolig?

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:34:24 följande:
    Måste bara fråga er om någon har problem med händer som somnar/domnar bort när ni sover? Jag vaknar säkert fem gånger per natt av att mina händer domnat bort, håller på att bli tokig. Jag läste om karpaltunnelsyndrom och antar att det är det jag fått. Skitstörigt är det iallafall, som att man inte hade nog med andra saker som stör sömnen...

Jag tänkte på det du sa Fröken Löken om olika datum om man tittar på senaste mens eller UL, undrar om det är många som har så. Jag har BF 21a men om jag räknar från min ägglossning så borde han komma 16e
    trodde att karpaltunnesyndrom var när det domnar hela tiden, inte bara på nätterna. Hade nog en "släng" av det sist jag var gravid. Stickigt och domnat typ hela tiden. Ingen trevlig upplevelse, men det gick bort sen. Mina armar och händer domnar lite som de vill även när jag är ogravid och har legat tokigt. Har jättesvårt att ligga på vänstersidan tex för hela den är lite knasig... 

Enl ul har jag bf 20 maj och enlig mensen den 13. jag tror ju att den kommer den 13 bara för att det är en fredag... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2011-04-13 10:46:30 följande:
    trodde att karpaltunnesyndrom var när det domnar hela tiden, inte bara på nätterna. Hade nog en "släng" av det sist jag var gravid. Stickigt och domnat typ hela tiden. Ingen trevlig upplevelse, men det gick bort sen. Mina armar och händer domnar lite som de vill även när jag är ogravid och har legat tokigt. Har jättesvårt att ligga på vänstersidan tex för hela den är lite knasig... 

Enl ul har jag bf 20 maj och enlig mensen den 13. jag tror ju att den kommer den 13 bara för att det är en fredag... :P  
    Jag har på dagarna också men inte lika mycket som på natten, men det är väl för att jag ligger mer still då antar jag. På dagarna rör jag mig iallafall lite, ibland Flört

Jag har fått för mig att min kommer komma tidigare än 21 maj också men bara därför kommer jag väl sitta där med en junibebis!
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-13 10:36:29 följande:
    Är det någon som tänker på/ är orolig över att barnet inte kommer vara friskt när det föds? Läste att av de 100.000 barn som föds varje år i landet får 200 barn en CP-skada. Jag tycker det låter mycket. Och nu när man är så nära förlossning och man gått så långt och allt har kännts bra. Jag vill ha ett friskt barn :( Någon mer som är orolig?
    Här har du en till som är orolig!! Har precis som dig börjat tänka mer o mer på det ju närmre förlossningen man kommer. Har tänkt mkt på om barnet får t.ex cp-skada eller downs syndrom, det får cirka 120 barn i sverige varje år av de 100.000 som föds. Jag har stirrat mig blind på statistik. Gjorde du KUB? Har nåjjat över att jag inte gjorde KUB nu, är dock ung nyss fyllda 24 år så det anses ju "onödigt" att göra det då. Även om skador förekommer i alla åldrar. Min oro har lagt sig lite, men du är absolut inte ensam om att tänka så... nästan lite jobbigt!!!
  • Maruid
    mammaE2011 skrev 2011-04-13 10:36:29 följande:
    Jag har ju varit i situationen att få ett sjukt barn, dock var det inget vi visste på förlossningen eller innan dess. Men visst, det är oerhört mycket ens barn kan drabbas av och mycket av det kommer aldrig synas på några undesökningar eller tester innan man får barnet. Och vissa skador uppstår ju under själva förlossningen.

Självklart tänker vi på det ibland och jag tror jag oroar mig mer än innan men jag känner också att det inte är något som helst man kan göra åt det. Är det mitt öde att få ett sjukt barn till så kommer det hända och är det meningen att barnet ska vara friskt, då är det så. Men självklart vill väl alla föräldrar få ett friskt barn och att barnet ska få vara friska resten av livet. Och även om statistiken bara skulle vara 1 på miljonen så skulle du säga det till den miljonte föräldern med det sjuka barnet så spelar det ju ändå ingen roll, deras barn är sjukt ändå, oavsett siffror och statistik.

Så helt enkelt, jag vet om att riskerna finns, det finns risker för mamman också vid graviditet och förlossning, men jag har bestämt mig för att försöka förhålla mig positiv. Annars tror jag att man mentalt kanske går under. Men ibland tänker jag självklart; skulle jag orka en gång till? Svaret är ja för måste jag så måste jag och då finns där liksom inget annat val. Men jag ber till Gud att det inte händer och att vi ska få uppleva hur fantastiskt det är att ha en frisk liten krabat och få se sitt eget barn växa upp.
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:34:24 följande:
    Måste bara fråga er om någon har problem med händer som somnar/domnar bort när ni sover?
    Jag domar inte när jag sover men jag har en "domningsmönster" när jag är vaken. Det börjar med höger sida av läpparna, så kallat halva munnen och halva ansiktet. Sedan övergår det till höger hand en stund för att sedan försvinna. Det var exakt samma rutin under förra graviditeten och kan komma någon gång i veckan eller varannan vecka.  Kan även ibland känna att ens privata delar Skäms domnar bort och även att synen är påverkad. Men allt detta är tydligen just på grund av trycket på nerverna och mitt försvann helt efter förra förlossningen. Dock känns det ju allmänt konstigt.